خانهاخبار
بینندگان توییچ نسبت به سال گذشته دو برابر شده‌اند

بینندگان توییچ نسبت به سال گذشته دو برابر شده‌اند

دوران پاندمی موجب افزایش موفقیت بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین شده است و به نظر می‌آید سرویس استریمینگ توییچ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
۱۴۰۰/۱/۲۲

اگر یکی از سرگرمی‌های شما هم در دوران پاندمی، نشستن در خانه و تماشای استریم‌های توییچ است؛ باید بگوییم که تنها نیستید! به گفته Steamlabs و Stream Hatchet، میزان بینندگان توییچ نسبت به سال گذشته بیشتر از دو برابر شده است. این سرویس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۱ میلیارد ساعت دیده شده که این رقم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۶.۳ میلیارد ساعت می‌رسد. این رشد از بهار ۲۰۲۰ آغاز شده زیرا این تاریخ تقریبا زمان آغاز قرنطینه در بیشتر کشورها بود.

image

 

دیگر پلتفرم‌ها در این زمینه چندان عملکرد چشمگیری ندارند. یوتوب گیمینگ نیز شاهد افزایش بینندگان خود در دوران پاندمی بود اما تعداد ساعت‌های دیده شده‌اش در سه‌ماهه اول سال کاهش یافته و به ۱.۳۷ میلیارد ساعت رسیده است. در حال حاضر نیز این آمار کمتر از همیشه حتی نسبت به دوران پیش از پاندمی است. این ناکامی، برای فیسبوک گیمینگ فرصتی برای رشد را به همراه داشت و این پلتفرم تازه تاسیس با ۱.۰۶ میلیارد ساعت دیده شدن، به مقام سوم پلتفرم‌های استریمینگ رسید.

در توییچ، بسیاری از این بینندگان حتی برای دیدن بازی‌های ویدیویی به آنجا نیامده بودند و بخش Just Chatting یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این پلتفرم که به آمازون تعلق دارد است؛ حدود ۱۲ درصد بینندگان توییچ این بخش را نگاه می‌کنند. بازی‌های Grand Theft Auto V و League of Legends نیز به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند. بازی بتل رویال Garena Free Fire پربیننده ترین بازی پلتفرم یوتوب گیمینگ بود و در فیسبوک گیمینگ نیز بازی PUBG: Mobile یکه‌تازی می‌کرد.

image

 

افزایش کاربران این پلتفرم‌ها خیلی دور از انتظار نیست. توییچ به فرمانروای مطلق لایواستریمینگ تبدیل شده است و به غیر گیمرها، بسیاری از موزیسین‌ها و تولیدکنندگان محتوا در زمینه‌های دیگر نیز به این پلتفرم مهاجرت کرده‌اند. امروزه این پلتفرم شاهد برگزاری کنسرت‌های آنلاین و بحث و گفتگوهای فراوان به صورت لایواستریم است.

حتی بسیاری از گیمر‌های این پلتفرم نیز به استفاده از بخش Just Chatting رو آورده‌اند و تنها با گفتگو با هواداران خود، درآمد کسب می‌کنند. سوال اصلی این است که آیا پس از پایان دوران پاندمی نیز این پلتفرم‌ها محبوبیت روز‌افزون خود را حفظ خواهند کرد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)