خانهاخبار
آیفون 12 در صدر لیست محصولات پرفروش در ژانویه 2021 قرار گرفت

آیفون 12 در صدر لیست محصولات پرفروش در ژانویه 2021 قرار گرفت

خانواده آیفون 12 اپل با عملکرد خوب خود، رکوردها را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت می‌کنند.
۱۴۰۰/۱/۲۱

لیست گوشی‌های هوشمند پرفروش در ژانویه سال جاری میلادی به تازگی توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده است. در صدر این لیست، نام آیفون 12 اپل دیده می‌شود و آيفون 12 پرو مکس و آيفون 12 پرو نیز در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند. به نظر می‌رسد که تغییر در زبان طراحی و وجود تکنولوژی 5G در این محصولات، سبب شده است تا علاقمندان زیادی به سمت آن‌ها جذب شده و به این ترتیب، سود زیادی از این طریق وارد جیب شرکت اپل شود.

آیفون 12 به تنهایی 6 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و بهترین عضو این خانواده، یعنی آیفون 12 پرو مکس با 5 درصد سهم از بازار، در جایگاه دوم ایستاده است. همچنین بد نیست بدانید که فروش جهانی آیفون 12 پرو در نخستین ماه از سال جاری، سهم 4 درصدی آن را در این لیست به نمایش گذاشته است. سه عضو یاد شده با کمک یکدیگر، توانسته‌اند تا 71 درصد فروش آیفون‌ها در ماه ژانویه را به خود اختصاص دهند.

اپل در سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا، سری آيفون 12 را کمی دیر وارد بازار کرد و همین موضوع باعث شد تا آیفون‌های 2020 طبق سنت هر ساله به جای ماه سپتامبر، در ماه اکتبر در دسترس خریداران قرار گیرند. به این ترتیب اپل در نیمه اول سال جاری میلادی (2021) توانست به رکوردهای فروش مناسبی دست پیدا کند. البته آیفون 11 که سال 2019 معرفی شده بود نیز همچنان جزو پرفروش‌ترین‌ها ست و پس از سه مدل آیفون 12، در رده چهارم قرار دارد!

image

 

پرفروش ترین محصول اپل در ماه ژانویه در کشور آمریکا، آیفون 12 پرو مکس بود و بد نیست بدانید که حدودا یک سوم فروش آیفون‌ها در ایالات متحده رخ می‌دهد. در جایگاه پنجم و ششم، نام گوشی‌های Redmi 9a و Redmi 9، برند زیر شاخه شرکت شیائومی دیده می‌شود. این دو محصول مقرون به صرفه به ترتیب 2 و 1 درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

برند سامسونگ نیز نام دو گوشی هوشمند خود را در این جدول می‌بیند که Galaxy A21s در جایگاه هفتم و گلکسی A31 در جایگاه نهم هستند. محصولات مقرون به صرفه سامسونگ در سری A از دوربین‌های نسبتا قوی، نمایشگرهای بزرگ و باتری‌های غول پیکر برخوردار هستند.

در رتبه هشتم، نام عضو دیگر خانواده آیفون‌های 2020، یعنی آيفون 12 مینی را می‌بینیم که با نمایشگر 5.4 اینچی و باتری کوچک‌تر، نتوانسته تا عملکرد خوبی مانند سایر اعضای این خانواده از خود نشان دهد و اپل نیز به تازگی، خط تولید آن را متوقف کرده است.

همچنین در جایگاه دهم، نام محصول دیگر اپل یعنی آیفون SE 2020 را می‌بینیم. این گوشی هوشمند با زبان طراحی آیفون 8 و مجهز به پردازنده A13 Bionic که در آیفون‌های 2019 شاهد آن بودیم، معرفی و روانه بازار شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)