خانهاخبار
تلویزیون‌های اولد سامسونگ سال آینده با پنل ال جی عرضه خواهند شد

تلویزیون‌های اولد سامسونگ سال آینده با پنل ال جی عرضه خواهند شد

به تازگی خبری از سفارش ۱ میلیون پنل اولد توسط سامسونگ به رقیب دیرینه‌اش یعنی ال‌جی منتشر شده که نشانگر همکاری این شرکت با ال‌جی جهت تامین قطعات مورد نیازش است.
۱۴۰۰/۱/۲۰

به نظر می‌آید بازار تلویزیون‌ها در آستانه تجربه اتفاق عجیبی است. شرکت سامسونگ به گفته Sam Mobile قصد تامین پنل‌های اولد از رقیب دیرینه‌اش، یعنی ال جی را دارد. این دو شرکت قراردادی را وضع کرده‌اند که سامسونگ در آن ۱ میلیون پنل اولد برای سال ۲۰۲۱ و ۴ میلیون پنل اولد را برای سال ۲۰۲۲ به این شرکت سفارش داده است.

image

 

سامسونگ مدتهاست برای تلویزیون‌های رده بالای خود، از تکنولوژی QLED استفاده کرده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پنل‌های اولد برای تلفن‌های هوشمند است. اما ال جی برای تلویزیون‌های گران‌قیمت خود از پنل‌های اولد بهره می‌برد و آنها را به برندهای دیگر مانند سونی نیز می‌فروشد. در صورت صحت این خبر، امکان عرضه تلویزیون‌های اولد از سوی سامسونگ خبر بزرگی در این بازار به حساب می‌آید.

این حرکت با توجه به سیاست‌های اخیر این شرکت منطقی به نظر می‌رسد. به گزارش Yonhap، سامسونگ و ال جی دیگر تمرکز چندانی بر استفاده از پنل‌های LCD روی محصولات رده‌بالای خود ندارند و تولید آنها را کاهش داده‌اند. پنل‌های LCD اکنون بیشتر توسط شرکت‌های چینی مانند BOE، CSOT و HKC تامین می‌شوند.

به همین دلیل، ال جی دیسپلی قصد افزایش تولید پنل‌های اولد را دارد تا به یکه‌تازی در این بازار ادامه دهد. از ۲۵ میلیون پنل تولیدی توسط ال جی در سال گذشته، ۸ میلیون از آنها اولد بوده‌اند و افزایش تولید برای تامین تقاضای سامسونگ، حرکتی قابل درک است.

شرکت سامسونگ اما تمرکز خود را برروی تولید تکنولوژی جدید QD-OLED گذاشته و نخستین تلویزیون مبتنی بر این تکنولوژی در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد. البته به گفته بسیاری این شرکت در تولیدات به مشکل خورده و این نیز احتمالا در سفارش قطعات به ال جی بی‌تاثیر نبوده است.

سامسونگ و ال جی پیش از این نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند و سامسونگ مدتی قبل تعدادی پنل LCD را از این شرکت تهیه کرده بود؛ بنابراین همکاری این دو خیلی بعید به نظر نمی‌رسد. البته هنوز هیچ یک از این شرکت‌ها این شایعه را تایید نکرده و این معامله را به صورت رسمی آشکار نکرده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)