خانهاخبار
نوکیا X10 و نوکیا X20 با گارانتی سه سال بروزرسانی اندروید معرفی شدند

نوکیا X10 و نوکیا X20 با گارانتی سه سال بروزرسانی اندروید معرفی شدند

شرکت نوکیا امروز بالاخره از دو گوشی جدید خود با نام‌های نوکیا X20 و نوکیا X10 پرده برداشت که هر دو مشخصات سخت‌افزاری بسیار شبیه به هم دارند.
۱۴۰۰/۱/۱۹

نام نوکیا X با پروژه‌های مختلفی در طول تاریخ گره خورده است. زمانی این نام برای سری گوشی‌های اندرویدی بود که نوکیا تحت مالکیت مایکروسافت می‌ساخت! قبل‌تر حتی نام گوشی‌هایی از نوکیا بود که صرفا برای سرگرمی و محتواهای ویدیویی ساخته شده بودند. حالا اما HMD دو گوشی جدید نوکیا X10 و نوکیا X20 با این نام معرفی کرده که محصولات 5G نوکیا در چین خواهند بود.

نوکیا X10 و نوکیا X20 قرار است هر دو تا سه سال پشتیبانی و بروزرسانی‌های اندروید را دریافت کنند. در این زمان هم بروزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل و هم بروزرسانی‌های امنیتی اندروید را دریافت خواهند کرد. همچنین سه سال گارانتی سخت‌افزاری هم برای این دو گوشی در نظر گرفته شده و با توجه به اهداف محیط زیستی جدید نوکیا، حتی قاب محافظی که در بسته‌بندی این محصولات گرفته به صورت صد درصدی ارگانیک و قابل شست‌و‌شو است!

این دو گوشی تقریبا یکسان هستند و عمده تفاوت آن‌ها در بخش دوربین‌ها است. به همین دلیل بیاید اول با مشترکات هر دو محصول شروع کنیم:

نوکیا X10 و نوکیا X20 هردو از پردازنده اسنپدراگن 480 5G نیرو می‌گیرند. این پردازنده لیتوگرافیک 8 نانومتری دارد و با دو هسته کایرو 460 گلد (Cortex A76) و 6 هسته کوچک‌تر در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 619، عملکرد خوبی برای یک گوشی میان‌رده خواهند داشت. پردازشگر گرافیکی این چیپست نیز با چیپست اسنپدراگن 750G یکسان است و به همین ترتیب این چیپست، بهترین گرافیک در بین سری 400 اسنپدراگن را دارد.

نوکیا X20 در کانفیگ‌های بهتری هم عرضه می‌شود که شامل مد‌ل‌های 6/128 و 8/128 برای رم و حافظه دخلی هستند. نوکیا X10 نیز کانفیگ 6/128 گیگابایتی را خواهد داشت اما دو گزینه ارزان‌تر 6/64 و 4/128 هم برای این محصول در نظر گرفته شده است. اگر قصد انتخاب بین یکی از این کانفیگ‌ها را دارید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه سراغ انتخاب رم بیشتر بروید زیرا امکان افزایش حافظه داخلی به کمک microSD تا 512 گیگابایت وجود دارد.

هر دو گوشی جدید نوکیا از نمایشگر یکسان 6.67 اینچی LCD با رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل بهره می‌برند. میانگین روشنایی پنل این گوشی‌های نیز 450 نیت است و پوشش گامایی رنگی در ین پنل‌ها هم 82% NTSC است. خبری از ویژگی‌های جذاب مثل نرخ تجدید بالا یا شیشه مقاوم خاص دیده نمی‌شود.

image

بخش دوربین، مهم‌ترین قسمت درباره گوشی نوکیا X20 است. این گوشی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره می‌برد که لنز ZEISS هم در جلوی این سنسور قرار گرفته است. همچنین یک ابزار برای ادیت عکس هم در اپلیکیشن‌های این گوشی در نظر گرفته شده است. با پردازنده اسنپدراگن 480، تنها می‌توان فیلم‌برداری 1080p با این دوربین داشت و برای همین نباید انتظار فیلم‌برداری رزولوشن بالا یا فریم‌ریت بالا داشته باشید.

دوربین بعدی در این گوشی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی التراواید است. یک ویژگی Dual Sight هم برای این محصول در نظر گرفته شده تا بتوان همزمان با دو دوربین اصلی و التراواید، عکاسی و فیلم‌برداری کرد. برای این حالت می‌توان دو تصویر را در کنار یکدیگر دید یا یکی را در یکی از گوشه‌ها قرار داد. 

دو دوربین دیگر در بخش پشتی شامل دو سنسور 2 مگاپیکسلی می‌شوند که یکی برای سنجش عمق میدان در عکس‌های پرتره و دیگری برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته شده‌اند. دوربین سلفی در این گوشی نیز از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که فاقد فوکوس خودکار است.

image

 

نوکیا X10 در بخش دوربین بعضی موارد را از دست می‌دهد. برای مثال این مدل از یک سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و لنز آن همچنان ساخت شرکت ZEISS است. سه دوربین باقی مانده در بخش پشتی این گوشی نیز با نوکیا X20 یکسان است. دوربین سلفی اما از سنسور متفاوتی بهره می‌برد که رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد.

از نظر اتصالات شبکه، هر دو گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. امکان استفاده از دو سیم کارت در این گوشی‌ها فراهم شده و وای‌فای 5، بلوتوث 5 همراه با aptX HD/Adaptive و NFC، دیگر ویژگی‌های اتصالاتی این گوشی را شامل می‌شوند. از نظر اتصالات کابلی نیز این گوشی‌ها از پورت USB-C با تکنولوژی USB 2.0 بهره می‌برند و یک جک هدفون که از رادیو FM هم پشتیبانی می‌کند، در آن‌ها تعبیه شده است.

نوکیا X10

 

هر دو گوشی از یک باتری 4470 میلی‌آمپری بهره می‌برند که HMD وعده دو روز شارژدهی برای این باتری‌ها را داده است. برای شارژ کردن این باتری‌ها نیز از شارژر 18 واتی می‌توان استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که نوکیا X20 تنها در بعضی از مناطق جهان با شارژر عرضه می‌شود اما نوکیا X10 در تمامی بازارها تنها با یک کابل در بسته‌بندی همراه است و خبری از شارژر برای آن نیست.

image

برای آخرین جزئیات باید بگوییم که این گوشی‌ها با اندروید 11 خام همراه هستند و همانطور که گفتیم، تا سه بروزرسانی بزرگ را دریافت خواهند کرد؛ یعنی اندروید 14 هم برای این محصولات عرضه خواهد شد. در لبه سمت راست هر دو گوشی نیز دکمه پاور با سنسور اثر انگشت ادغام شده و یک دکمه برای فعال کردن گوگل اسیستنت هم در نظر گرفته شده است. همچنین گوشی نوکیا X10 از استاندارد ضد آبی حداقلی یعنی IP52 هم برخوردار است.

رنگ‌های نوکیا X20

رنگ‌های نوکیا X10

 

نوکیا X20 در ماه مه و با قیمت پایه 350 یورو عرضه خواهد شد. نوکیا X10 نیز قرار است در ماه ژوئن عرضه شود و قیمت آن محصول هم 310 یورو است. قبل از اینکه بخواهید به قیمت این گوشی‌ها خرده بگیرید، فراموش نکنید که با این محصولات حداقل سه سال بروزرسانی اندروید خواهید داشت! شما درباره دو گوشی جدید نوکیا چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)