خانهاخبار
iOS 15 احتمالا با بازطراحی کنترل سنتر و پشتیبانی از Touch ID همراه خواهد بود

iOS 15 احتمالا با بازطراحی کنترل سنتر و پشتیبانی از Touch ID همراه خواهد بود

مدتی پیش متوجه تاریخ معرفی iOS 15 شدیم و حالا شایعاتی در این زمینه به گوش می‌رسد که در این سیستم عامل شاهد بازطراحی بخش کنترل سنتر و همچنین پشتیبانی از تاچ‌آیدی خواهیم بود.
۱۴۰۰/۱/۱۹

اپل تایید کرده که در کنفرانس بعدی WWDC که از تاریخ ۷ تا ۱۱ ژوئن (۱۷ تا ۲۱ خرداد) برگزار خواهد شد، از نسخه جدید سیستم عامل iOS رونمایی خواهد کرد. این شرکت همچنین احتمالا به روزرسانی‌های نرم افزاری خود بر روی پلتفرم‌‌های دیگر مانند مک و iPad OS را نیز معرفی می‌کند اما طبیعتا iOS 15 به دلیل تعداد بسیار زیاد کاربران آیفون، جذابترین آپدیت در این میان است.

با وجودی که دسترسی به شایعه‌های معتبر درباره آپدیت‌های نرم افزاری بسیار دشوار‌تر از یافتن آنها برای گجت‌هایی مانند یک آیفون است، اما گاهی اوقات نیز شاهد برخی موارد امیدوار کننده هستیم. جدیدترین شایعه درباره iOS 15 ادعا می‌کند که در این نسخه بخش کنترل سنتر دچار تغییراتی شده و شباهت ظاهری بیشتری به نسخه Big Sur سیستم عامل مک خواهد داشت.

image

 

به نقل از این شایعه‌ها، کنترل سنتر جدید اجازه اعمال برخی تغییرات مانند جابه‌جایی گزینه‌های آن را به کاربر خواهد داد. کنترل سنتر جدید همچنان کمی جمع و جورتر از نسخه فعلی است و بیشتر ویجت‌ها و گزینه‌های فعلی در آن اختیاری بوده و به صورت پیش فرض فعال نیستند.

یک شایعه جالب دیگری نیز از این قرار است که iOS 15 از قفل بیومتریک دوگانه پشتیبانی خواهد که به کاربر اجازه می‌دهد تا از فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی برای پرداخت یا آنلاک کردن گوشی استفاده کند. متاسفانه، حتی اگر این خبر حقیقت داشته باشد تا معرفی آیفون 13 شاهد این ویژگی نخواهیم بود.

مدت بسیاری است که شایعاتی در زمینه بازگشت سنسور اثر انگشت تاچ‌آیدی به آیفون پس از چند سال غیبت آن شنیده می‌شود. باور اکثریت این است که اپل می‌خواهد از یک حسگر اثر انگشت فراصوت در آیفون‌های آینده استفاده کند؛ درست مانند آنچه در سال‌های اخیر روی پرچمداران سامسونگ دیده‌ایم. این تکنولوژی مدت‌هاست که با موفقیت روی گوشی‌های سامسونگ حضور داشته و آزمایش خودش را پس داده است. حداقل می‌دانیم اگر این تکنولوژی به بلوغ کافی برای اپل نرسیده بود، به این زودی‌ها صحبتی از استفاده از آن در آیفون‌های بعدی نمی‌شد.

به غیر از این دو نکته، هنوز اطلاعات بیشتری درباره iOS 15 وجود ندارد. شما درباره این قابلیت‌های احتمالی چه فکر می‌کنید؟ آیا از بازگشت تاچ‌آیدی خوشحال خواهید شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)