خانهاخبار
عملکرد خوب سامسونگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به لطف فروش سری گلکسی اس 21

عملکرد خوب سامسونگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به لطف فروش سری گلکسی اس 21

شرکت سامسونگ به تازگی گزارش مالی خود برای سه‌ماهه اول امسال را منتشر کرده که نشانگر افزایش سود این ابرشرکت کره‌ای است؛ موفقیتی که بسیاری آن را مدیون فروش سری اس 21 می‌دانند.
۱۴۰۰/۱/۱۸

اگر همچنان به عملکرد خوب سامسونگ در این سال در زمینه معرفی، قیمت‌گذاری و عرضه پرچمدارانش باور ندارید، گزارش مالی سه‌ماهه اول سال این شرکت بدون شک نظر شما را تغییر خواهد داد. سامسونگ زیرشاخه های بسیاری دارد و مسلما هنوز برای اینکه بدانیم هریک از آنها از لحاظ مالی چگونه عمل کرده‌اند کمی زود است؛ اما آنالیزگرها باور دارند که بخش موبایل، منبع اصلی سود سامسونگ در این سال بوده و برای آنها حدود ۹.۳ تریلیون وان کره به ارمغان آورده است.

image

 

این مبلغ که به طور حدودی معادل ۸.۳ میلیارد دلار است، نسبت به سود این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ (۶.۴۵ تریلیون وان) و سه‌ماهه آخر ۲۰۲۰ ( ۹.۰۵ تریلیون وان)، افزایش قابل توجهی داشته است. در‌آمد بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت به تنهایی از ۲.۶۵ تریلیون وان در سه‌ماهه آخر سال گذشته به ۴.۱۵ تریلیون وان رسیده است.

با وجود تاثیرات منفی پاندمی در بازار تلفن‌های هوشمند که در سال گذشته رخ داد، این بازار به تدریج بهبود یافته و این پدیده نیز احتمالا به افزایش سود سامسونگ کمک فراوانی کرده است. البته، محبوبیت سری گوشی‌های گلکسی اس 21 بیشتر به لطف سیاست‌های صحیح این شرکت در زمینه طراحی و عرضه آن‌ها است.

گوشی‌های گلکسی اس 21، اس 21 پلاس و اس 21 الترا در بهترین زمان برای مقابله با سری آیفون 12 اپل عرضه شدند و قیمت‌ گذاری مناسب سامسونگ برای آنها و همچنین ارائه تخفیف‌های مختلف در آمریکا، به رشد فروش این محصولات کمک فراوانی کرد.

جالب است بدانیم با اینکه سود بخش موبایل و تلویزیون‌های سامسونگ در این چند ماه نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است؛ همچنان انتظار سوددهی چندانی از بخش تولید و طراحی پردازنده های این شرکت وجود ندارد.

از لحاظ فروش کلی، سامسونگ دوباره شاهد رشد بوده و فروش آنها از ۵۵ و ۶۱ تریلیون وان که به ترتیب در سه‌ماهه اول و چهارم سال ۲۰۲۰ کسب کرده بود، به حدود ۶۵ تریلیون وان در سه‌ماهه اول امسال رسیده است.

نظر شما درباره عملکرد سامسونگ در امسال چیست؟ آیا شما نیز به خرید سری گلکسی اس 21 فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)