خانهاخبار
با کیا K8 آشنا شوید؛ سدان بزرگ زیبای کیا

با کیا K8 آشنا شوید؛ سدان بزرگ زیبای کیا

کیا K8 با طراحی جذاب و موتور شش سیلندر و سیستم چهار چرخ متحرک به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
۱۴۰۰/۱/۱۸

کیا K8 که جایگزینی جدید برای کیا کادنزا (یا در واقع همان K7 در آمریکا) معرفی شده است. البته که K8 کمی بزرگتر از کیا کادنزا است اما کیا دیگر سدان کادنزا را به آمریکا صادر نمی‌کند. کیا K8 از طراحی ظریفی برخوردار است که به نظر میرسد می‌تواند رقیبی شایسته برای خودرو های سدان خوبی مثل لکسوس ES باشد. 

image

 

کیا کادنزا با طراحی موتور عرضی و دیفرانسیل جلو عرضه می‌شد ولی مدل K8 علاوه بر آن، از یک موتور بهتر که ساختار ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری با توان ۲۹۶ اسب بخار را دارد به همراه سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می‌کند. این در حالی است که این ماشین با دو موتور کم توان‌تر هم عرضه خواهد شد، یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۹۵ اسب بخاری و یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۱۸۰ اسب بخار نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. گیربکس موتورهای ۲.۵ لیتری و ۳.۵ لیتری این خودرو، یک گیربکس ۸ دنده‌ اتوماتیک است.

کیا می‌گوید بسیاری از جزئیات طراحی کیا K8، از جمله طرح جالب جلو پنجره مشبک و چراغ های عقب زاویه دار، راه خود را به سایر مدل های آینده کیا باز می‌کنند. کیا K8 همچنین اولین خودروی این شرکت است که با لوگوی جدید کیا به بازار جهانی عرضه‌ می‌شود. در این لوگوی جدید که ظاهر مدرن‌تری هم دارد، حروف بزرگ برجسته KIA بر روی کاپوت، صندوق و فرمان قابل مشاهده است.

البته در آمریکا کیا Carnival 2022 که مینی ون این شرکت به حساب می‌آید، اولین خودروی این شرکت بود که با لوگوی جدید عرضه شد.

در داخل ماشین، K8 دارای دو صفحه نمایش ۱۲ اینچی است که یکی گیج دیجیتال (پشت آمپر) و دیگری به عنوان صفحه نمایش مرکزی اطلاعات و سرگرمی (سیستم پخش) عمل می‌کند. فروش این خودروی جذاب ابتدا در کره جنوبی در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. شما درباره کیا K8 چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)