خانهاخبار
درآمد ۱۰ میلیارد دلاری استودیو سازنده Call of Duty: Mobile در سال ۲۰۲۰

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری استودیو سازنده Call of Duty: Mobile در سال ۲۰۲۰

TiMi Studios که سازندگان بازی مشهور Call of Duty: Mobile هستند، گزارش مالی خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کردند که خبر از درآمد نجومی ۱۰ میلیارد دلاری آنها می‌دهد.
۱۴۰۰/۱/۱۸

استودیو TiMi که سازنده بازی‌های موبایل مشهوری مانند Call of Duty: Mobile و Honor of Kings‌ است، در گزارشی که در روز اول ماه آوریل منتشر کرد خبر از درآمد خیره‌کننده ۱۰ میلیارد دلاری خود در سال گذشته داده است!

image

 

به گزارش رویترز، چنین سودی TiMi را که خود زیر مجموعه کمپانی Tencent است تبدیل به بزرگترین توسعه دهنده در جهان می‌کند! البته با توجه به شاخه‌های بسیار توسعه دهندگی، این ادعا پایه و اساس مستحکمی ندارد اما درآمد TiMi در این سال همچنان به طور باورنکردنی بالاست. برای مقایسه، شرکت اکتیویژن-بلیزرد که انتشار سری Call of Duty را به عهده دارد، در سال گذشته ۸.۰۹ میلیارد دلار درآمد داشته است که حدود ۲ میلیارد دلار کمتر از درآمد TiMi است!

با اینکه استودیو TiMi چندان شناخته شده نیست، اما بازی‌های موبایل بسیار معروفی را طراحی کرده است. بازی Call of Duty: Mobile در اکتبر سال ۲۰۱۹، بزرگترین عرضه بین بازی‌های موبایل را داشت و در اولین هفته بیش از ۱۰۰ میلیون بار توسط کاربران دانلود شد. بازی Honor of Kings نیز که مختص کشور چین است در ماه نوامبر سال گذشته روزانه حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشت.

به نظر می‌رسد استودیو TiMi و کمپانی Tencent همچنان قصد استراحت ندارند و TiMi در صدد این است که بازی جدیدی را با الهام از جامعه مجازی به تصویر کشیده شده در فیلم Ready Player One طراحی کند. چنین پروژه جاه طلبانه‌ای، خبر از این می‌دهد که استودیو TiMi می‌خواهد یک بازی Metaverse گونه مانند فورتنایت یا روبلاکس را طراحی کند. کمپانی Tencent در حال ساخت شعبه‌ای از استودیو TiMi در شهر لس آنجلس است.

شرکت Tencent در بسیار از کمپانی‌های بازیسازی آمریکایی سرمایه گذاری کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۱ بخش عمده سهام Riot Games، سازنده بازی محبوب League of Legends را خریداری کرده و سپس در سال ۲۰۱۵ این استودیو را کاملا به تصاحب خود در آورد. این کمپانی همچنین در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰ درصد از سهام Epic Games، سازنده بازی فورتنایت را خریداری کرد که پس از موفقیت باورنکردنی این بازی، این سهام رشد خیره‌کننده‌ای داشت.

Tencent همچنین مالک استودیو Lightspeed & Quantum، سازنده بازی محبوب PUBG: Mobile  نیز هست. این بازی نیز در بین کاربران موبایل بسیار محبوب بوده و بیش از ۱ میلیارد بار در جهان دانلود شده است. شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟ آیا Call of Duty: Mobile را ترجیح می‌دهید یا پابجی؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)