خانهاخبار
گوگل قابلیت چت را به جیمیل اضافه کرد

گوگل قابلیت چت را به جیمیل اضافه کرد

شرکت گوگل به تازگی یکی از ویژگی‌های حساب کاربری حرفه‌ای G Suite را برای کاربران عادی نیز فعال کرده و حالا شاهد اضافه شدن این سرویس به جیمیل هستیم.
۱۴۰۰/۱/۱۷

گوگل در طول سال‌ها همواره قابلیت‌های جدیدی را به جیمیل اضافه کرده و سعی دارد تا اکوسیستم کاملی برای این پلتفرم ایمیل محبوب ایجاد کند. کاربران در حال حاظر می‌توانند درون اپلیکیشن جیمیل به قابلیت‌های Google Meet، Google Chat و Rooms دسترسی داشته باشند.

متاسفانه، بسیاری از این ویژگی‌ها مخصوص کاربرانی بوده که دارای اکانت‌های G Suite هستند. اما به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته تا حداقل یکی از ویژگی‌های ذکر شده را برای کاربرانی با اکانت‌های عادی نیز فراهم کند.

image

 

به گزارش XDA Developers، قابلیت چت که در سال گذشته برای کاربرانی که دارای اکانت‌های Workspace گوگل بودند فراهم شده بود؛ اکنون برای اکانت‌های شخصی جیمیل نیز قابل دسترسی است. این ویژگی که اولین بار توسط یکی از کاربران توئیتر دیده شده بود، احتمالا در روزهای آتی برای تمامی کاربران قابل دسترسی خواهد بود.

جهت فعالسازی قابلیت چت بر روی جیمیل، باید به منوی تنظیمات این برنامه رفته و گزینه چت را فعال کنید. اگر این گزینه برای شما وجود ندارد احتمالا هنوز آپدیت مربوط به اضافه شدن این قابلیت را دریافت نکرده‌اید. پس از فعال کردن این گزینه، به یاد داشته باشید تا Duplicate Chat Notifications را غیر فعال کنید؛ در غیر این صورت برای هر پیغام دو اعلان دریافت خواهید کرد.

image

 

گوگل چت هنوز در مرحله بتا بوده و احتمال بروز مشکلاتی در هنگام استفاده از آن وجود دارد. نظر شما درباره اضافه شدن این قابلیت به جیمیل چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

SZ

۱۴۰۰/۱/۱۸
چقد خوب