خانهاخبار
اپل تی وی 6 با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی معرفی خواهد شد

اپل تی وی 6 با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی معرفی خواهد شد

کدهای نسخه آزمایشی iOS 14.5 حقایقی در مورد اپل تی وی 6 را افشا کرده است.
۱۴۰۰/۱/۱۷

شایعات این روزها پیرامون اپل تی وی 6 بسیار زیاد شده است. اما نکته حائز اهمیت در مورد این گجت، میزان قدرتمند بودن آن در مقایسه با نسل پیشین است. مسلما قدرت سخت افزاری این محصول نسبت به گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا بازی‌های سرویس اپل آرکید را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. اما آیا بالا بودن قدرت سخت‌افزاری بدون بهره گیری از نرخ نوسازی بالا می‌تواند لذت بخش باشد؟

کدهای نسخه آزمایشی آی او اس 14.5 حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها در حال کار روی این موضوع هستند و احتمالا شاهد پشتیبانی اپل تی وی 6 از نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهیم بود.

در کدهای نسخه آزمایشی iOS 14.5 اشاراتی در مورد PineBoard در tvOS دیده شده که به نقل از 9to5Mac، این کد‌ها به پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی مرتبط می‌شود. بر اساس این موارد، ظاهرا باید انتظار پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی از اپل تی وی 6 را داشته باشیم. بد نیست بدانید که آخرین نسخه از اپل تی وی که هم اینک در بازار موجود است، از این ویژگی برخوردار نیست و حتی با ارائه آپدیت نرم‌افزاری نیز چنین امکانی فراهم نخواهد شد. این موضوع به این دلیل است که اپل تی وی موجود در بازار از پورت HDMI 2.0 بهره می‌برد که به رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 60 هرتزی محدود است.

image

 

همزمان با معرفی اپل تی وی 6 احتمالا شاهد پورت HDMI 2.1 خواهیم بود که از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. با امکان بهره گیری از نرخ رفرش 120 هرتزی، اپل تی وی 6 امکان اتصال به نمایشگر دیگر و برخورداری از حداکثر کیفیت ممکن با محتوایی نرم و روان را خواهد داشت. پیش بینی می‌شود که نسل ششم اپل تی وی از پردازنده A14 Bionic که به عنوان قلب تپنده خانواده آیفون 12 معرفی شد، برخوردار باشد.

شایعات گذشته حاکی از آن بود که اپل تی وی 6 از سخت افزار روز دنیا بهره‌مند خواهد بود، اما گزارشات جدید مدعی شده است که این دستگاه به پردازنده A12X Bionic مجهز بوده و با کمک سیستم خنک کنندگی جدید، امکان استفاده از حداکثر کلاک اسپید را خواهد داشت. اگر نسل جدید اپل تی وی به سخت افزار مدرن و بروز مجهز باشد، هیچ دلیلی برای نگرانی از بابت نرخ نوسازی 120 هرتزی وجود نخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)