خانهاخبار
اپل به توسعه دهندگان در خصوص ویژگی‌های جدید حریم خصوصی هشدار داد

اپل به توسعه دهندگان در خصوص ویژگی‌های جدید حریم خصوصی هشدار داد

آماده باش اپل به توسعه دهندگان برای قابلیت‌های جدید در حوزه حریم خصوصی کاربران، یکی از تیترهای داغ اخبار امروز به حساب می‌آید.
۱۴۰۰/۱/۱۷

یکی از دلایل عرضه دیرهنگام بروزرسانی آی او اس 14.5، قابلیت App Tracking Transparency یا ATT است. باکسی که روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر شده و از شما در خصوص ردیابی توسط اپلیکیشن‌های سوم شخص کسب اجازه خواهد کرد. به طور پیش فرض، کاربران آیفون اجازه ردیابی در اینترنت توسط اپلیکیشن‌های سوم شخص را نخواهند داشت. در کنار iOS 14.5، این ویژگی در iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 نیز مشاهده شده است.

اپل با ارسال یک یادآورنده، به توسعه دهندگان هشدار داد که نرم‌افزارهای خود را برای اجرا روی iOS 14.5، iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 آماده کنند. همزمان با عرضه نسخه عمومی iOS 14.5، کلیه اپلیکیشن‌ها باید از فریمورک App Tracking Transparency استفاده کرده و هنگام دسترسی به موارد مختلف، از کاربران کسب اجازه کنند. تا زمانی که کاربر این اجازه را صادر نکند، نرم‌افزارها امکان ردیابی لوکیشن و نمایش تبلیغات محلی به شخص استفاده کننده را نخواهند داشت.

image

 

قابلیت App Tracking Transparency نام یک ویژگی جدیدی است که اپل به پلتفرم‌های خود اضافه کرده و همین موضوع باعث شد تا افراد سرشناس از جمله مارک زاکربرگ و دوستان وی، با انتشار یک آگهی در روزنامه، به کوپرتینویی‌ها حمله‌ور شوند و از طرف دیگر، شکایتی را علیه تیم کوک و کمپانی اپل نیز تنظیم کردند. دلیل این امر کاملا واضح و مشخص است. فیس بوک در سال 2020 حدودا 84 میلیارد دلار از راه نمایش تبلیغات محلی به کاربران درآمد کسب کرد. از آن جا که بسیاری از کاربران اجازه ردیابی به اپلیکیشن‌های سوم شخص را نخواهند داد، لذا درآمد فیس بوک در سال 2021 به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. مقامات فیس بوک در شکایات خود، ضربه خوردن کسب و کارهای کوچک در ازای اضافه شدن ویژگی ATT را مطرح نموده است.

اپل به توسعه دهندگان هشدار داده است که برای بروزرسانی اپلیکیشن‌های خود، حتما باید قوانین مختلف در حوزه حریم شخصی کاربران را رعایت کرده و میزان و نوع دسترسی‌های لازم برای هر نرم‌افزار را در لیبل Privacy در صفحه اپ استور اعلام نمایند. همچنین آن‌ها باید دلیل دسترسی به اطلاعات مختلف را برای کاربران شرح دهند تا آن‌ها با علم به تمامی این موارد، اقدام به دانلود و نصب نرم‌افزارها کنند. این قوانین همزمان با ارائه نسخه عمومی iOS 14.5، iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 لازم الاجرا خواهد بود.

اپل همچنین اعلام کرده است که استفاده از اطلاعات کاربران برای تشخیص جنسیت و هویت آن‌ها، خلاف قوانین آن‌ها بوده و با متخلفان برخورد خواهد کرد. بد نیست بدانید که چندی پیش، تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها به دلیل وجود تناقض در این زمینه، قادر به کسب اجازه ورود به اپ استور نبوده‌اند.

image

 

کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که نسخه عمومی iOS 14.5 برای عرضه در فصل بهار آماده شده است. در کنار ویژگی ATT، شاهد قابلیت کاربردی دیگری خواهیم بود که به دارندگان آیفون و اپل واچ (به صورت همزمان) اجازه خواهد داد تا در صورت داشتن ماسک روی صورت، صفحه نمایش آیفون را به کمک اپل واچ خود آنلاک کنند. همچنین 217 ایموجی جدید به همراه امکان انتخاب صداهای مختلف برای سیری از جمله دیگر ویژگی‌های iOS 14.5 به حساب می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)