خانهاخبار
ویدئویی از مدل ساختگی نسخه 5G آیفون 13 پرو منتشر شد

ویدئویی از مدل ساختگی نسخه 5G آیفون 13 پرو منتشر شد

مدل ساختگی آیفون 13 پرو اپل به تازگی در ویدئویی به نمایش گذاشته شده است. در این مطلب می‌توانید ویدئوی مربوطه را مشاهده کنید.
۱۴۰۰/۱/۱۶

اگر پیگیر اخبار منتشر شده در وب سایت جی اس ام باشید، مطمئنا می‌دانید که چندی پیش مطلبی در مورد تغییرات آیفون 13 نسبت به آیفون 12 را منتشر کردیم. به عنوان یکی از مهم ترین تغییرات، می‌توان به کوچک‌تر شدن ناچ اشاره کرد. چهار مدل جدید با همان سایز و ابعاد نمایشگر (5.4 اینچ برای آیفون 13 مینی - 6.1 اینچ برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو - 6.7 اینچ برای آيفون 13 پرو مکس) همراه خواهند بود.

به گزارش وب سایت Macotakara و به نقل از 9to5Mac، بریدگی نمایشگر در بالای آیفون 13 پرو با 5.35 میلیمتر ارتفاع و 26.8 میلیمتر عرض همراه خواهد بود که برای مقایسه، بد نیست بدانید که ابعاد ناچ در آیفون 12 پرو به صورت 5.3 میلیمتر و 34.83 میلیمتر بوده است. به این ترتیب ناچ آیفون 13 پرو نسبت به مدل پیشین دارای ارتفاع کمی بیشتر بوده، اما عرض آن به اندازه چشمگیری کاهش پیدا کرده است. یکی از مهم ترین دلایل کوچک شدن ناچ، تصمیم کوپرتینویی‌ها برای انتقال بلندگوی تماس به داخل حاشیه‌های اطراف نمایشگر گزارش شده است.

image

 

یکی دیگر از این دلایل می‌تواند انتقال دوربین سلفی از سمت راست به سمت چپ ناچ بالای نمایشگر باشد. ابعاد این مدل ساختگی احتمالا توسط سازندگان قطعات مشخص شده است و همین موضوع به تولید کنندگان قاب و کیس‌های محافظ کمک می‌کند تا خط تولید محصولات جدید خود را راه اندازی کرده و در اسرع وقت و به محض رونمایی از خانواده آیفون 13، بتوانند قاب‌های محافظ را در دسترس خریداران قرار دهند.

همان طور که اشاره شد، به احتمال زیاد شاهد یکی بودن ابعاد نمایشگر محصولات سری جدید با نسخه‌های پیشین خواهیم بود:

  • نمایشگر 5.4 اینچی برای آیفون 13 مینی
  • نمایشگر 6.1 اینچی برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو
  • نمایشگر 6.7 اینچی برای آیفون 13 پرو مکس

بر اساس شایعات، ممکن است نسخه‌های پرو این خانواده به پنل LTPO به همراه نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز باشند. به این ترتیب همزمان با اضافه شدن این ویژگی، احتمالا شاهد نرخ نوسازی متغیر نیز خواهیم بود که بسته به محتوای قابل نمایش، تغییر پیدا خواهد کرد و همین موضوع، می‌تواند به کاهش میزان مصرف شارژ آیفون‌ها کمک شایان توجهی کند.

هر چهار مدل خاواده آیفون 13 به پردازنده 5 نانومتری A15 Bionic مجهز خواهند بود. لنز اولترا واید قرار گرفته روی تمامی مدل‌ها احتمالا از دریچه دیافراگم f/1.8 بهره خواهند برد که در مقایسه با نسخه پیشین (f/2.4) پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید. مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل نیز مدعی شده که کوپرتینویی‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، موفق شده‌اند تا فضای خالی بیشتری را ایجاد کرده و به این ترتیب، شاهد افزایش ظرفیت باتری آیفون‌های جدید خواهیم بود.

 

بر اساس گزارشات منتشر شده، اپل قصد دارد تا آهنربای مگ سیف موجود در نسخه 2020 آیفون‌های خود را با گزینه مستحکم‌تری جایگزین کرده و به این ترتیب می‌توانیم انتظار اتصال قوی‌تر شارژرهای مگ سیف با بدنه آيفون‌های 2021 را داشته باشیم. در ماه فوریه سال جاری میلادی، درخواست‌ها برای حافظه داخلی 1 ترابایتی آیفون‌ها به بالاترین حالت ممکن رسید و به نظر می‌رسد که برای نخستین بار، شاهد چنین اتفاقی در خانواده آیفون‌ها خواهیم بود. همچنین از گوشه‌ها و کنار رسانه‌ها، خبرهایی در مورد سنسور تاچ آیدی تعبیه شده درون نمایشگر نیز به گوش می‌رسد که باید منتظر بمانیم و ببینیم که این موارد، تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهند شد.

از نظر ارتباطات 5G به نظر نمی‌رسد که تغییراتی روی دهد. چرا که اپل سال گذشته، به هر چهار مدل اجازه ارتباط با نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی را داد و همین موضوع، سبب فروش بالای این محصولات شد. انتظار می‌رود که خانواده آیفون 13 در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)