خانهاخبار
اپل به عرضه iOS 14.5 و آیپد پرو 2021 اشاره کرد

اپل به عرضه iOS 14.5 و آیپد پرو 2021 اشاره کرد

کاربران آیفون مدتهاست در انتظار iOS 14.5 هستند و به نظر می‌رسد شاید تا هفته آینده شاهد عرضه این آپدیت و همچنین نسخه‌ای جدید از آیپد پرو باشیم.
۱۴۰۰/۱/۱۵

آپدیت iOS 14.5 برای کاربران آیفون بسیار خاص خواهد بود. اپل در این نسخه قابلیتی قرار داده که با وجود آن، برنامه‌ها دیگر اجازه ردگیری کاربران برای ارسال تبلیغات شخصی سازی شده به آن‌ها را ندارند. البته اگر به هر دلیلی مایل به دریافت این‌گونه تبلیغات هستید، گزینه‌ای برای فعال سازی مجدد آنها وجود خواهد داشت.

image

 

به گفته ArsTechnica، اپل بسیاری از اپلیکیشن‌ها را به دلیل استفاده نادرست از اطلاعات کاربران و ردگیری آنها از حضور در اپ استور منع کرده است.

این حرکت اپل احتمالا به این معناست که iOS 14.5 و همچنین یک دستگاه جدید مانند آیپد پرو 2021 به زودی عرضه خواهند شد. این شرکت نامه‌ای به سازندگان برنامه‌های رد شده ارسال کرده که در آن با استناد به بخش ۵.۱.۲ که مربوط به حریم خصوصی کاربران و به اشتراک گذاری اطلاعات آن‌ها است؛ چنین گفته:

ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌ایم که برنامه شما از داده‌های دستگاه و کاربر جهت شناخت کاربران استفاده می‌‌کند. استفاده از داده‌های کاربران به این شکل خلاف قوانین توسعه‌دهندگی برای اپل بوده و برنامه شما به این دلیل صلاحیت حضور در اپ استور را ندارد.

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل استفاده از سیاست شفافیت در ردگیری کاربران که یکی از ویژگی‌های iOS 14.5 است را آغاز کرده و همین دلیل انتظار داریم تا چند روز آینده شاهد عرضه این آپدیت و همچنین گجت جدیدی از سوی این شرکت باشیم.

یکی از امکانات جذاب iOS 14.5، قابلیت باز کردن قفل دستگاه بدون استفاده از فیس‌آیدی است. در روزهای پاندمی که همه از ماسک استفاده می‌کنیم، فیس‌آیدی مشخصا توان تشخیص هویت کاربران را ندارد و کاربران آیفون معمولا مجبور به استفاده از پین برای آنلاک کردن گوشی خود می‌شوند. این روش اندکی زمان‌بر بوده و همیشه احتمال افتادن و آسیب به تلفن وجود دارد.

اما پس از نصب iOS 14.5 کاربران می‌توانند با اپل واچ خود، آیفونشان را آنلاک کنند؛ بسیاری از کاربران اپل مدتهاست در انتظار چنین میانبر کاربردی هستند. این آپدیت تغییرات صوتی برای سیری و همچنین بیش از ۲۰۰ اموجی تازه را به همراه دارد. پشتیبانی از کنترلر‌های بازی ایکس باکس سری ایکس/اس و همچنین پلی‌اسیشن 5 نیز به iOS اضافه شده است.

این آپدیت پس از نصب از کاربر درخواست کرده تا صدای سیری را انتخاب کند. چهار صدای مختلف برای انتخاب وجود دارند. صدای ۱ مردانه است و لحن آرامی دارد، صدای ۲ زنانه بوده و پر‌انرژی و با اعتماد به نفس است، صدای ۳ نسخه مردانه صدای ۲ است و در آخر صدای ۴ را داریم که همان صدای پیش‌فرض سیری است که از قبل به خاطر داریم.

image

 

به احتمال زیاد اپل به زودی آیپد پرو 2021 را نیز عرضه می‌کند. این تبلت احتمالا مثل نسل قبلی در نسخه‌های ۱۲.۹ و ۱۱ اینچی عرضه می‌شود. شایعاتی در این زمینه وجود دارد که اپل از تکنولوژی Mini-LED جهت بهبود کیفیت نمایشگر استفاده کرده است.

پشتیبانی این دستگاه‌ها از 5G هنوز مشخص نیست ولی انتظار داریم از پردازنده جدید اپل با لیتوگرافی ۵ نانومتری به نام A14X بایونیک استفاده کنند. این پردازنده قدرتی مشابه پردازنده جدید M1 که این شرکت برای کامپیوترهای مک طراحی دارد. پردازنده M1 دارای ۱۶ میلیارد ترانزیستور است که آن را بسیار قدرتمند و همچنین کم‌مصرف می‌سازد.

آپدیت iOS 14.5 و آیپد پرو جدید احتمالا در هفته آینده عرضه خواهند شد. آیپد در ۲۰۲۰ سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و به احتمال زیاد شاهد این رویه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز هستیم. مدل‌های قدیمی‌تر آیپد نیز بروزرسانی iPadOS 14.5 را دریافت خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۱/۱۶
چه عالی همیشه اپل آپدیتهای محشری میده و جالب اینجاست ک این آپدیتهای فقط شامل گوشیهای جدید پرچمدارش نمیشه و حتی گوشیهای تولید 5 یا 6 سال پیش این شرکت هم این آپدیتهای رو دریافت میکنن این نشون میده اپل به کاربرانش اهمیت میده و نمیزاره کسی ک گوشیش قدیمیتره حسرت آپدیت های جدید رو بخوره همین باعث میشه کاربران اپل روز به روز بیشتر بشن / این آنلاک شدن قفل صفحه واقعا توی این روزا شده بود یه دردسر و کسایی مث من ک آیفون 12 یا 11 دارن همیشه بیرون از خونه بخاطر داشتن ماسک نمیتونستیم با فیس آیدی قفل گوشیمونو باز کنیم و من که کلا فیس آیدی گوشیمو قطع کردم و با کد گوشیمو باز میکنم چون اکثر اوقات بیرونم و ماسک دارم و نمیشه هی ماسک رو دربیارم بخاطر باز کردن قفل گوشیم پس مجبور شدم فیس آیدی رو بردارم ک سریعتر بتونم قفل رو باز کنم اما اگه راهی بیاد ک با اپل واچم بتونم قفل گوشیمو باز کنم واقعا عالی میشه - امیدوارم یه چنتا ویجت و آیکن جدید هم بیاد هرچند همین آیکن هایی ک الان داره بشدت جذاب و خوشکله ولی خب یکم تنوع هم بد نیست