خانهاخبار
تسلا در سه ماه اول امسال توانسته ۱۸۵ هزار دستگاه بفروشد

تسلا در سه ماه اول امسال توانسته ۱۸۵ هزار دستگاه بفروشد

تسلا سال گذشته برای فروشش هدفی تعیین کرده بود که نتوانست به آن هدف دست پیدا کند؛ اما در سه ماه اول امسال ۱۸۵ هزار دستگاه را تحویل مشتریان داده است که این عدد تحسین برانگیز است.
۱۴۰۰/۱/۱۵

تسلا طی گزارشی، اعلام کرده است که در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۸۵ هزار دستگاه دستگاه خودروی تسلا تحویل مشتریان داده است. برای اینکه بزرگی این عدد را بهتر درک کنید باید بگوییم که این عدد بیشتر از تعداد خودروهای تولید شده توسط تسلا در سه ماه گذشته است!

هدف‌گذاری که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، برای تولید خودرو در این شرکت در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود، تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی تسلا بود. تسلا نتوانست در سال گذشته به این میزان تولید برسد اما اینکه در فصل اول سال ۲۰۲۱ توانسته ۱۸۵ هزار دستگاه تولید کند فوق العاده است و نوید یک سال عالی برای تسلا را می‌دهد.

از بین تمام خودروهایی که تسلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ تحویل داده، حدود ۱۸۳ هزار دستگاه خودروهای تسلا مدل 3 و تسلا مدل Y بوده‌اند. این در حالی است که تولید این دو خودرو در سه ماهه اول امسال حدود ۱۸۰ هزار دستگاه بوده! علاوه بر خودروهای تسلا مدل 3 و مدل Y که در این بازه تحویل داده شده، تسلا همچنین ۲۰۲۰ خودروی تسلا مدل S را هم تولید کرده است.

تسلا در ماه اول سال ۲۰۲۱ از طراحی جدید دو خودروی تسلا مدل S و تسلا مدل X رونمایی کرد که در بخش موتور و عملکرد هم نسبت به نسل قبلی بهبودهای زیادی پیدا کرده‌اند. در این مدل‌های جدید شاهد افزایش مسافت با هربار شارژ هستیم و در بخش طراحی داخلی نیز نمایشگرهای جدید قرار دیدیم که افقی و شبیه به خودروهای مدل 3 و مدل Y هستند. تسلا درباره بازطرحی داخلی این خودروها گفته که استقبال فوق‌العاده‌ای از این تغییراها و طراحی جدید مشاهده کرده است. همچنین تسلا در ادامه اعلام کرده که این مدل‌های جدید در مراحل اولیه برای تولید انبوه قرار دارند.

این شرکت درباره میزان فروش و تحویل خودروهایش در چین چیزی اعلام نکرده است و فقط به گفتن این موضوع بسنده کرده که گویا استقبال عمومی از خودروی تسلا مدل Y در چین خیلی خوب بوده است. از زمانی که تسلا کارخانه گیگافکتوری خود را در سال ۲۰۱۹ در چین افتتاح کرد، این کشور رسما تبدیل به یک بازار حیاتی برای این شرکت خودروسازی شد. کارخانه گیگافکتوری هم برای تامین تقاضای بازار چین لازم و ضروری بود. هنگامی که تسلا گزارش مالی سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد نیز رسما اعلام کرد که کارخانه این شرکت در شانگهای می‌تواند سالانه به اندازه ۱٫۰۵ میلیون خودرو در هر سال تولید کند.

ایلان ماسک و تسلا هنوز هیچ هدف بلند پروازانه‌ای را برای سال ۲۰۲۱ اعلام نکرده‌اند اما با مقایسه امسال و پارسال که در مدت زمان مشابه ۸۸٫۵۰۰ خودروی تسلا تحویل داده شده بود، به نظر می‌رسد این شرکت بتواند امسال به سادگی هدف سال گذشته‌اش که عرضه ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه بود را پشت سر بگذارد.

باید منتظر ماند و دید که نسخه‌های جدید دو خودروی تسلا مدل S و تسلا مدل X چقدر در افزایش فروش محصولات این شرکت در سال جاری و در بازار آمریکا تاثیر خواهند گذاشت. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا تسلا تا پایان سال خواهد توانست به ۵۰۰ هزار خودروی تحویلی برسد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)