خانهاخبار
5 راه برای افزایش مشتری و فروش از طریق تولید محتوا

5 راه برای افزایش مشتری و فروش از طریق تولید محتوا

این روزها اینترنت و چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی جزء جدانشدنی از زندگی روزمرۀ ما شده است.
۱۴۰۰/۱/۱۴

این روزها اینترنت و چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی جزء جدانشدنی از زندگی روزمرۀ ما شده است. به نسبت این حضور فعال مردم، می‌بینیم که کسب و کارهای مختلف چگونه از این موقعیت و بازاریابی محتوایی، برای جذب مخاطب استفاده کرده و فرصت را برای ایجاد آگاهی از به برند خود غنیمت شمرده‌اند.

تولید محتوا بخشی از فرآیند بازاریابی محتوایی است که به شما کمک می‌کند، رابطه تعاملی خوبی با مخاطب برقرار کرده و به طور هدفمندی او را جذب کنید.

اگر شما هم به دنبال راهی برای افزایش مشتری و در نهایت بالابردن فروش خود با تولید محتوا هستید، این مقاله را از دست ندهید.

محتوای همیشه سبز را فراموش نکنید

به مخاطبان محتوای ارزشمند ارائه دهید، محتوایی که در هر زمان ارزشمند و مفید باشد و تاریخ انقضایی نداشته باشد. برای مثال پست وبلاگی دربارۀ روتین پوستی نوعی محتوای همیشه سبز است. بسته به نوع کسب و کارتان می‌توانید موضوعات خوبی برای تولید چنین محتوایی پیدا کنید.

image

روزانه بیش از 5 میلیارد جستجوی اینترنتی در گوگل اتفاق می‌افتد و این آمار به طور مداوم در حال افزایش است. باید بتوانید در میان تمام این اطلاعات، توجه مخاطب را به خود جلب کرده و گوگل را قانع کنید که بله من محتوای عالی و موردپسند کاربر هستم!

پست وبلاگ‌های خود را با استفاده از عکس و ویدیو غنی کنید و مطمئن شوید قلاب‌های زیادی برای به دام‌انداختن مشتری‌ها دارید. 
اگر توانایی تولید محتوای ویدیویی را ندارید یا در حال حاضر نمی‌خواهید برای آن هزینۀ زیادی کنید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید با ترجمه فیلم های یوتیوب این کار را به راحتی انجام دهید. ترنسیس، یک پلتفرم ترجمه تخصصی آنلاین است و ترجمه فیلم، مقاله و حتی کتاب را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

فروش خود را با محتوای تولیدشده توسط کاربر بیشتر کنید

محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC: User Generated Content) یکی از ارزشمندترین انواع محتواست. این محتوا نوعی مهر تأیید بر محصول یا خدمات شماست و کسانی که هنوز مشتری شما نشده‌اند را هم وسوسه می‌کند تا از شما خرید کنند. 

قطعاً برای شما هم پیش آمده که قبل از خرید یک محصول، نظرات دیگر خریداران را بخوانید، این همان تأثیر فوق‌العادۀ محتوای تولیدشده توسط کاربر است.

نظرسنجی، نظرات خریداران، مصاحبه و پست‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نمونه‌هایی از محتوای تولیدشده توسط کاربران است.

مزیت استفاده از این محتوا این است که هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر مخاطبان باکیفیتی برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید از مشتری‌های خود بخواهید حتماً نتیجه خرید خود را کامنت کنند یا تصویری از آن در شبکه‌های اجتماعی خود پست کنند.

روی خریدار تمرکز داشته باشید

با تمرکز روی خریدار خود، درک بهتری از بازار هدف پیدا می‌کنید و می‌توانید محتوای خود را بهتر هدایت کنید. با توجه به تحقیقات بازار و اطلاعاتی که از مصرف‌کننده‌ها دارید، می‌توانید بهتر شخصیت خریدار را بشناسید و متناسب با آن محتوایی مفید و ارزشمند تولید کنید.

عوامل مؤثر در ایجاد شخصیت خریدار:

  • رفتار و الگوی خرید مصرف‌کننده
  • خصوصیات دموگرافی یا جمعیت‌شناختی
  • علایق و اهداف

صرفاً اهداف مخاطب را در نظر نگیرید، باید به شکلی پیش بروید که با بازاریابی محتوایی هم به هدف خود برسید و هم مخاطب را به خواسته‌هایش برسانید.

نقاط تماس بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید

تصور کنید یکی از مخاطبان شما برای بررسی یک محصول به سایت شما آمده و بدون خرید از سایت شما خارج شده است. آیا باید او را رها کرد؟

image

پاسخ به سؤال بالا خیر است، شما باید باز هم محتوای خود را در مسیر این مخاطب قرار دهید تا بتوانید او را ترغیب کنید:

  • در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید
  • به افرادی که عضو خبرنامه شما شده‌اند ایمیل بدهید و آن‌ها را به سایت برگردانید
  • در وبلاگ به طور مداوم و مستمر پست‌های آموزنده بگذارید
  • در انجمن‌های مرتبط حضور فعال داشته باشید

هر چه تعامل با شما ساده‌تر باشد، راه فروش محصولات هم هموارتر شده و شانس بیشتری برای جذب مشتری‌ها دارید.

برای مثال شما یک شرکت ساختمانی دارید و درآمدتان از فروش مصالح به دست می‌آید؛ می‌توانید در بلاگ خود به‌روزترین و پربحث‌ترین اتفاقات صنعت خود را بیان کنید. برای این کار می‌توانید از مقالات معتبر خارجی استفاده کنید؛ با ترجمۀ آن‌ها تولید محتوای کم هزینه اما مؤثری داشته باشید و اگر ترجمه تخصصی عمران آنلاین به شما کمک می‌کند، در ترنسیس می‌توانید با خیال راحت از کیفیت کار، سفارش خود را ثبت کند. می‌بینید؟ همه ‌چیز همینقدر ساده است، فقط باید اصولی جلو بروید.

با محتوا محصولات خود را ترویج دهید

سعی کنید در سایت خود ساختاری منظم برای نمایش محصولات خود داشته باشید. دسته‌بندی خوب تنها راه شما برای فروش نیست، از محتوای مفید و صادقانه استفاده کنید تا محصول را بهتر به کاربر معرفی کنید. اطلاعات بیشتر به خریدار کمک می‌کند بهتر تصمیم بگیرد. 

برای مثال: با بیان تعداد فروش محصولات می‌توانید به مخاطب میزان محبوبیت هرکدام را بگویید و به‌نوعی تأیید دیگر خریداران را به او نشان دهید. به داده‌های معمول اکتفا نکنید و از خلاقیت خود استفاده کنید. به دنبال راهی باشید که محصول را به‌روشنی معرفی کنید.

سخن پایانی

در نهایت همه چیز به استراتژی شما بستگی دارد، استراتژی محتوایی که متناسب با برند شما، مخاطبان شما و محصولات شما سازماندهی شده و برای هر گام یک برنامه اصولی در نظر گرفته شده است. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید سعی کنید نکات فوق را در ذهن داشته باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)