خانهاخبار
ویوو X60t با پردازنده دیمنسیتی 1100 و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

ویوو X60t با پردازنده دیمنسیتی 1100 و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

شرکت ویوو از گوشی X60t با پردازنده دیمنسیتی ۱۱۰۰ و دوربین سه گانه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی رونمایی کرد
۱۴۰۰/۱/۱۴

ویوو در ماه دسامبر گذشته ایکس ۶۰ و ایکس ۶۰ پرو را معرفی کرد و در ژانویه از ایکس ۶۰ پرو پلاس رونمایی کرد. اکنون این شرکت عضو جدیدی به سری ایکس ۶۰ اضافه کرده و نام آن را ایکس ۶۰ تی انتخاب کرده است.

به نظر می‌رسد ویوو X60t به مدل X60 بسیار شبیه باشد، اما بخش اصلی یعنی پردازنده متفاوت است و در قلب ایکس ۶۰ تی از تراشه Dimensity 1100 استفاده شده است. لازم به ذکر است مدل ایکس ۶۰ با تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ عرضه می‌شود و نسخه جهانی آن نیز در خود تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ را می‌بیند. دیگر تفاوت میان این دو مدل در بخش دوربین رقم خورده است، جایی که ایکس ۶۰ تی از یک دوبین سه گانه که با همکاری ZEISS ساخته شده بهره می‌برد. این دستگاه از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک جفت ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و پرتره بهره می‌برد که دوربین اصلی از تثبیت کننده گیمبال استفاده می‌کند که در ایکس ۶۰ معمولی وجود ندارد.

image

در مورد نمایشگر این دو مدل نیز باید گفت که صفحه نمایش استفاده شده در هردوی آن‌ها یکسان است. نمایشگر ۶.۵۶ اینچی AMOLED فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که در زیر آن از یک حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر استفاده شده است. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است که در حفره‌ای درون نمایشگر جا خوش کرده است. انرژی بخش ایکس ۶۰ تی یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با کمک شارژر ۳۳ واتی و از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. از اتصالات این گوشی هوشمند می‌توان به 5G و NFC اشاره کرد. گوشی X60t رابط کاربری OriginOS که بر پایه اندروید ۱۱ است را اجرا می‌کند و دیگر خبری از Funtouch OS نیست. 

در حالی که نسخه X60 با حافظه‌های مختلف ارائه می‌شود، مدل ایکس ۶۰ تی فقط با یک پیکربندی عرضه می‌شود و آن ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. این گوشی هوشمند در دو رنگ عرضه می‌شود و از طریق فروشگاه‌های آفلاین در چین عرضه می‌شود. قیمت آن  ۵۳۰ دلار است که فقط برای چین است و فعلا صحبتی از عرضه جهانی آن به میان نیامده. باید دید ویوو برای فروش در سطح جهانی فکری دارد یا خیر. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)