خانهاخبار
امکان دانگرید به iOS 14.4.1 از سوی اپل لغو شد

امکان دانگرید به iOS 14.4.1 از سوی اپل لغو شد

در راستای عرضه iOS 14.4.2 در هفته گذشته، قابلیت دانگرید به iOS 14.4.1 از سوی اپل مسدود شد.
۱۴۰۰/۱/۱۴

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که هفته گذشته شاهد عرضه نسخه جدید پلتفرم‌های iOS و iPadOS از سوی اپل بودیم. دو سیستم عامل یاد شده که با شماره نسخه 14.4.2 همراه هستند، در کنار iOS 12.5.2 که برای دستگاه‌های قدیمی که توانایی پشتیبانی از iOS و iPadOS 14 را ندارند، ارائه شد.

در همین راستا، اپل مثل همیشه امکان بازگشت به نسخه 14.1.1 از iOS را لغو کرده است. به این ترتیب افرادی که قصد آپگرید یا ری‌استور دستگاه خود را داشته باشند، به صورت خودکار iOS 14.4.2 را روی دستگاه خود نصب خواهند کرد و امکان دانگرید به iOS 14.4.1 را نخواهند داشت. همچنین این ویژگی برای دارندگان آیپد نیز به همین ترتیب خواهد بود و آن‌ها هم قادر به دانگرید به iPadOS 14.4.1 نخواهند بود.

image

 

یکی از مهم ترین اهداف دانگرید کردن دستگاه، دسترسی به جیلبریک و خدمات آن است. زیرا تیم‌های جیلبریک کننده iOS، آنقدر روی یک نسخه زمان می‌گذارند که طبیعی است پس از آن چند نسخه جدید از iOS هم منتشر و عرضه شود. به محض اینکه جیلبریک برای یک نسخه از iOS منتشر می‌شود نیز اپل با ارائه یک بروزرسانی برای iOS، امکان بازگشت به نسخه‌های قبلی که امکان جیل‌بریک دارند را حذف می‌کند. اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که به جیلبریک کردن اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم سیستم عامل iOS و iPadOS خود را دیر به دیر آپدیت کنید و اخبار مربوط به جیلبریک را هم در این بین دنبال کنید. 

پلتفرم‌های iOS و iPadOS از نسخه 13.2 تا به حال، از یک ایراد امنیتی رنج می‌بردند و حالا با ارائه آپدیت جدید، این مشکل برطرف شده و کاربران می‌توانند با اطمینان کامل، دستگاه خود را به ورژن جدید آپگرید کنند. از همین روی یکی از مهم ترین اهداف کوپرتینویی‌ها برای ارائه آپدیت جدید، جلوگیری از بروز مجدد این مشکل بوده است.

البته بد نیست بدانید که آيفون‌های قدیمی (آیفون X و مدل‌های قدیمی‌تر) همچنان می‌توانند جیلبریک شوند و حتی iOS 14.4.2 نیز توسط نرم‌افزار checkra1n روی iOS14.4.2 نیز امکان جیلبریک را دارا است. به این ترتیب اگر شما هم یکی از این گجت‌های قدیمی اپل را دارید می‌توانید به اطمینان خاطر دستگاه خود را آپدیت کنید و اگر خواستید، آن را همچنان جیلبریک کنید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)