خانهاخبار
عملکرد مناسب هواوی در سال مالی ۲۰۲۰

عملکرد مناسب هواوی در سال مالی ۲۰۲۰

کمپانی چینی هواوی گزارش عملکرد خود در سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرده که خبر از رشد نسبی این شرکت می‌دهد.
۱۴۰۰/۱/۱۲

گزارش مالی هواوی برای سال گذشته به تازگی منتشر شده و این شرکت باور دارد این ارقام همانند پیش‌بینی‌هایش نشانگر رشد نسبی آنها در این‌ سال است. درآمد هواوی از فروش محصولاتش ۸۹۱.۴ میلیارد یوآن (حدود ۱۳۶.۷ میلیارد دلار) بوده است که برای آنها ۶۴.۶ میلیارد یوآن (حدود ۹.۹ میلیارد دلار) سود را به همراه داشته است. درآمد شرکت نسبت به سال گذشته ۳.۸ درصد و سود آنها ۳.۲ درصد رشد داشته است؛ که با توجه به تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ بر علیه این شرکت، با اراقام قابل توجهی روبرو هستیم.

image

 

کن هو، رئیس هیات‌مدیره موقت هواوی درباره عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۰ چنین گفته است:

«در سال گذشته، ما بر مشکلات فراوانی غلبه کرده‌ و به تلاش خود برای نوآوری برای مشتریانمان ادامه داده‌ایم. ما برای کمک به پایان پاندمی و بازسازی اقتصاد جهان تلاش بسیاری کرده و در این مدت عملکرد خود را بهبود بخشیده‌ایم؛ در نتیجه، به آماری دست یافتیم که مشابه انتظارات بوده است.»

درآمد هواوی از قاره‌ آمریکا کاهش ۲۴.۵ درصدی داشته ولی فروش این شرکت داخل چین از ۵۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است. این شرکت همچنین به دلیل آغاز عرضه 5G در چین، شاهد رشد در بخش ارتباطات بی‌سیم خود بوده است. این شرکت برای عرضه 5G در اروپا، خاورمیانه و آفریفا نیز با اپراتورها همکاری کرده است.

image

 

با وجود رشد هواوی در برخی بخش‌ها، فروش بخش موبایل این شرکت کاهش یافته و در بسیاری از بازار‌های اروپایی، سهم خود را به سایر تولید کنندگان چینی واگذار کرده است. چهار ماهه آخر سال ۲۰۲۰ اولین باری بود که این شرکت خبر از کاهش فروش نسبی خود می‌داد.

به گفته بلومبرگ، تحریم‌های وضع شده توسط آمریکا در سال ۲۰۱۹ موجب دشوارترین سال مالی در سال‌های اخیر این شرکت شده است. با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، هواوی به فکر رشد در بازار‌های دیگری افتاده و فعالیت را در زمینه کشاورزی هوشمند، لوازم پزشکی و خودرو‌های الکتریکی آغاز کرده است.

بخش سرویس‌دهی به شرکت‌های هواوی به لطف تولید اکوسیستم‌های دیجیتال رشد کرده است و همچنین بخش فضای ابری این شرکت نیز توسط بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)