خانهاخبار
رشد ۱۵ درصدی فروش هدفون‌های بی‌سیم و گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۲۰

رشد ۱۵ درصدی فروش هدفون‌های بی‌سیم و گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۲۰

شرکت آماری Canalys، گزارشی از فروش هدفون‌های بی‌سیم و گجت‌های پوشیدنی در سال گذشته منتشر کرده که نشانگر رشد این بازار است.
۱۴۰۰/۱/۱۲

سال گذشته برای بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، سال دشواری بود. اما بازار نسبتا جدید گجت‌های پوشیدنی و هندزفری‌های بی‌سیم، روزنه امیدی برای بسیاری در دنیای تکنولوژی بوده است. به گفته کمپانی آماری Canalys، این بازار در سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته و اپل در صدر آن قرار دارد.

image

 

به گفته این شرکت احتمالا افزایش اهمیت کاربران به سلامتی خود در دوران پاندمی نیز در رشد این بازار تاثیر داشته است. ورود به این بازار با توجه به هزینه‌های نه چندان زیاد تولید محصولات نسبتا آسان است و همین موجب شده تا سازنده‌های مختلف مدل‌های بی‌شماری از این گجت‌ها را روانه بازار کنند.

image

 

کمپانی‌های شناخته شده‌ای مانند مانند Skullcandy، فیت‌بیت و سونی و همچنین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل، سامسونگ و شیائومی نیز خبر از افزایش فروش این محصولات داده‌اند. به گفته این شرکت‌ها، فروش هندزفری‌های بی‌سیم رشد ۲۰ درصدی داشته و به ۴۳۲ میلیون دستگاه رسیده است و گجت‌های پوشیدنی نیز با رشد ۱۵ درصدی، ۱۸۵ میلیون دستگاه فروش داشته اند.

یکی از دوره‌های جالب در سال گذشته، چهار ماه آخر بود که شیائومی در آن موفق به پاسخ به تقاضای کاربران برای محصولات خود نشد اما اپل توانست به سرعت، این جای خالی را پر کرده و فروش محصولاتش نسبت به سال قبل را دو برابر کند!

image

 

تولید کنندگان با این دستگاه‌‌ها، راه آسانی برای ورود خود به بازار اینترنت اشیا خانگی را می‌بینند؛ البته بزرگترین چالش در راه آن‌ها، داشتن یک استراتژی بلند مدت برای آنالیز نیاز‌های بازار گجت‌های مربوط به سلامتی است که بدون شک شرکت‌های کوچک‌تر از آن بی‌بهره هستند.

Canalys انتظار دارد تا فروش قوی پوشیدنی‌ها و هندزفری‌های بی‌سیم در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد؛ البته به دلیل مشکلات مربوط به عرضه کالا‌ها و کمبود قطعات، احتمالا فروش هندزفری‌های بی‌سیم با رشد ۱۵.۶ درصدی به ۵۰۰ میلیون دستگاه رسیده و پوشیدنی‌ها نیز با رشد ۱۰ درصدی موفق به فروش ۲۰۴ میلیون دستگاه خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۱/۱۳
اگ از من بپرسید بنظرم فقط ایرپادهای اپل ارزش خرید دارن و عالی هستن مخصوصا نسخه های پرو - فقط تنها ایراد این گجت ها شارژدهی کمشونه اگه میتونستن مثلا مثل اپل واچ ها شارژدهی یکی دو روزه داشته باشن عالی بود