خانهاخبار
مدیاتک در سال ۲۰۲۰ بیشترین پردازنده موبایل را فروخته است

مدیاتک در سال ۲۰۲۰ بیشترین پردازنده موبایل را فروخته است

مدیاتک در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و در سال گذشته بالاخره توانست گوی سبقت را از کوالکام برباید و به بزرگترین فروشنده پردازنده‌های موبایل تبدیل شود.
۱۴۰۰/۱/۱۰

گزارش جدیدی از DigiTimes نشان می‌دهد که مدیاتک در سال ۲۰۲۰، بزرگترین تولید کننده پردازنده‌های موبایل در جهان بوده است. رشد بی‌سابقه این برند به لطف افزایش سفارشات از سوی سازندگان گوشی‌ها، تحریم هواوی توسط آمریکا و معرفی پردازنده‌های جدید Dimensity با پشتیبانی از 5G است.

در سال ۲۰۲۰، مدیاتک ۳۵۱.۸ میلیون پردازنده را به تولید کنندگان فروخته است که در مقابل ۲۳۸ میلیون فروش آن در سال ۲۰۱۹ رشد بسیاری داشته است. در واقع، سهم این شرکت از بازار در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۲ درصد بوده که در سال ۲۰۲۰ تبدیل به ۲۷.۲ درصد شده است. این نخستین باری است که مدیاتک شرکت کوالکام را به عنوان بزرگترین تولید کننده پردازنده‌های موبایل پشت سر می‌گذارد.

image

 

کمپانی شیائومی بزرگترین مشتری مدیاتک در سال ۲۰۲۰ بوده و ۶۳.۷ میلیون گوشی را با پردازنده‌های مدیاتک به بازار عرضه کرده است؛ بد نیست بدانیم این عدد در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۹.۷ میلیون گوشی بوده است. اوپو پس از شیائومی بیشترین سفارش را از مدیاتک دارد و در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۵.۳ میلیون گوشی را با پردازنده‌های این شرکت فروخته است. سفارشات این شرکت نیز افزایش یافته و اوپو در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۴۶.۳ میلیون دستگاه با پردازنده‌های مدیاتک را در اختیار مشتریانش قرار داده بود. سامسونگ هم در این سال سفارشات بیشتری به مدیاتک داده است و ۴۳.۳ میلیون گوشی با این پردازنده ها را فروخته است.

با وجود تحریم هواوی توسط آمریکا، دیگر امکان خرید پردازنده از کوالکام برای این شرکت وجود نداشت و هواوی مجبور به همکاری با مدیاتک برای تامین پردازنده برای گوشی‌های خود شد. البته پرچمداران جدید هواوی از پردازنده های‌سیلیکون که تولید خودشان است استفاده می‌کنند.

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل رشد مدیاتک در سال ۲۰۲۰ عملکرد آنها در زمینه تولید پردازنده‌های میان رده و اقتصادی است؛ زیرا به دلیل پاندمی تقاضا برای گوشی‌های اقتصادی و میان رده بین خریداران بالا رفته است و توان مدیاتک برای مقابله با کوالکام در این رنج قیمتی موجب رشد آن شده است.

امسال نیز انتظار می‌رود تا مدیاتک به رشد خود ادامه دهد. هواوی و آنر به دلیل وضعیت نامساعد برند پردازنده‌های کایرین خود نیاز به خرید از این شرکت دارند و تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده نیز همچنان بسیار بالاست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)