خانهاخبار
شیائومی خودروی برقی تولید خواهد کرد

شیائومی خودروی برقی تولید خواهد کرد

شیائومی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری طی ۱۰ سال آینده یک شرکت زیر مجموعه‌ تاسیس خواهد کرد که این شرکت خودروی برقی تولید خواهد کرد.
۱۴۰۰/۱/۱۰

رویداد Mega Launch شیائومی آنقدر طولانی بود که مجبور شدند آن را به دو بخش تقسیم کنند. بخش اول دیروز بود که گوشی Mi 11 را معرفی کرد و ما انتظار داشتیم که در قسمت دوم آن در امروز، شاهد گوشی‌های تاشوی این کمپانی باشیم. اگرچه گوشی تاشو شیائومی هم معرفی شد اما پیش از آن با خبر ساخت خودروی الکتریکی شیائومی سورپرایز شدیم.

شیائومی یک شرکت زیرمجموعه کاملا متعلق به خود و جدید تأسیس خواهد کرد که کارش ساخت و توسعه خودروی الکتریکی خواهد بود.  برای این منظور، این شركت اعلام كرده كه در ۱۰ سال آینده ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه خواهد كرد و این كار را با سرمایه گذاری اولیه ۱.۵ میلیارد دلاری آغاز خواهد شد. 

شیائومی در حال حاضر اسکوتر‌های برقی و دوچرخه‌های الکتریکی تولید می‌کند و در این بازار به محبوبیت خوبی رسیده است اما این که بعد از آن‌ها به تولید خودرو‌های الکتریکی فکر کند جهش بزرگی محسوب می‌شود!

لی جون(Lei Jun)، مدیرعامل شیائومی، همچنین به عنوان مدیر عامل آن شرکت فرعی نیز فعالیت خواهد کرد. به نظر می رسد بازار خودرو‌های الکتریکی میدان جنگ بعدی غول های تلفن های هوشمند باشد. اپل هم که در حال کار روی یک خودروی الکتریکی است، در تلاش است شریک را پیدا کند که قطعات ماشین را به برایش تولید کند وخود اپل تمرکز خود را روی باتری‌ها، فناوری خودران و سایر ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری گذاشته است. حتی در خبرها داشتیم که احتمالا کیا و هیوندای شریک اپل در ساخت خودروی الکتریکی خواهند بود.

اپل در این راه تنها نخواهد بود، یک ماه قبل گزارشی منتشر شده بود که رقیب داخلی شیائومی یعنی هوآوی هم می‌خواهد خودروی الکتریکی تولید کند. اطلاعات تأیید نشده ادعا کرد که این شرکت به چانگان اتومبیل (یک خودروساز دولتی چین)، BluePark New Energy Technology و دیگر شرکای بالقوه مراجعه کرده است.

حتی سامسونگ هم در حوزه خودروهای الکتریکی فعالی می‌کند. در حال حاضر سامسونگ SDI به ساخت باتری برای خودروهای الکتریکی مشغول است و شاخه دیگر این برند یعنی سامسونگ الکترونیکس، چند سال پیش شرکت Harman که در تولید سیستم‌های پخش خودرو فعالیت می‌کند را خریداری کرد.

علاوه بر این شرکت‌ها، بخشی از شرکت ال جی که سال گذشته از ال‌جی جدا شده یعنی LG Energy Soloutions نیز در حال ساخت باتری های خودرو‌های EV یا همان خودروهای الکتریکی است.

جدال این شرکت‌ها در سال‌های آینده در بازار خودروهای الکتریکی باید جذاب و هیجانی باشد. فعلا اما باید فقط صبر کنیم تا ببینیم عصر جدید خودروهای الکتریکی کی و چطور آغاز می‌شود و این شرکت‌های موبایل سازی، چطور صنعت خودرو را تغییر خواهند داد. شما در این زمنیه چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)