خانهاخبار
گوگل در Wear OS میانبر مفیدی را برای مدیریت اعلان‌ها اضافه کرد

گوگل در Wear OS میانبر مفیدی را برای مدیریت اعلان‌ها اضافه کرد

Wear OS سیستم عاملی برای لوازم پوشیدنی است که به تازگی میانبری برای مدیریت بهتر اعلان‌ها به آن اضافه شده است.
۱۴۰۰/۱/۱۰

شرکت‌های فناوری در ساعت‌های هوشمند خود اکثرا از سیستم عامل سفارش سازی شده خودشان استفاده می‌کنند و به همین دلیل Wear OS آنچنان که باید توسعه نیافته و مهجور مانده است. به تازگی گوگل برای آن قابلیتی را اضافه کرده است که می‌تواند کاربران را خوشحال کند.

در سال‌های اخیر توسعه Wear OS کمی متوقف شده است و امروز هم تغییرات شگرفی اتفاق نیفتاده، اما نشان می‌دهد گوگل هنوز آن را فراموش نکرده و هر از گاهی با ایجاد اصلاحاتی سعی در بهبود آن دارد. در جدیدترین اقدام گوگل میانبری را برای مدیریت بهتر اعلان‌ها به Wear OS اضافه کرده است. 

image

اعلان‌ها یکی از موارد مهم در Wear OS و به طور کلی در ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود. در این میانبر با کشیدن انگشت به سمت بالا از صفحه اصلی، می‌توانید آخرین اعلان‌های خود را مشاهده کنید یا در صورت عدم وجود اعلان جدید، پیغام همه اعلان‌ها را مشاهده کردید روبروی چشمان کاربر ظاهر می‌شود.

طی یک بروزرسانی جدید اکنون در زیر پنل نوتیفیکیشن‌ها یک دکمه جدید با نام مدیریت وجود دارد که با ضربه زدن روی آن برنامه مربوطه روی تلفن هوشمند کاربر باز می‌شود و صفحه تغییر اعلان‌ها را به نمایش می‌گذارد. این کار به کاربر امکان می‌دهد تا تنظیمات مربوط به نوتیفیکیش‌ها را تغییر دهد و مشخص کند کدام برنامه اجازه فرستادن اعلان را داشته باشد.  

بارز‌ترین مورد استفاده برای این میانبر خاص زمانی است که اعلانی را از طریق تلفن دریافت می‌کنید، اما از ساعت هوشمند نوتیفیکیشن را دریافت نمی‌کنید. دراین لحظه با دیدن پیغام چیزی برای دیدن وجود ندارد روی ساعت هوشمند، متوجه می‌شوید که چیزی به درستی پیکربندی نشده است. این دکمه مدیریت جدید به جای اینکه از روی ساعت هوشمند و به صورت دستی صفحه اعلان‌ها را باز کنید، یک میانبر جدید به کاربر می‌دهد که با ضربه زدن روی آن مستقیم به صفحه اعلان‌ها روی اپلیکیشن تلفن همراه منتقل شود.

این بروزرسانی که مربوط به پنل نوتیفیکیشن روی Wear OS است احتمالا ربطی به آپدیت HMR2 ندارد و به صورت مجزا برای ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شود. گرچه این اتفاق چندان تغییری روی ساعت‌های هوشمند ایجاد نمی‌کند، اما همین که نشان می‌دهد گوگل هنوز به فکر Wear OS است، امیدواری‌ها را زنده نگه می‌دارد و شاید در آینده اتفاق بهتری برای این پلتفرم پوشیدنی بیفتد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)