خانهاخبار
شیائومی می 11 پرو با اسنپدراگن 888 و دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

شیائومی می 11 پرو با اسنپدراگن 888 و دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

بالاخره مراسم Mega Launch شیائومی برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت، دو گوشی شیائومی می 11 پرو و می 11 الترا معرفی شدند. در این پست سراغ شیائومی می 11 پرو و ویژگی‌های آن می‌رویم.
۱۴۰۰/۱/۹

شیائومی امروز بالاخره مراسم Mega Launch خود را در چین برگزار کرد و اولین محصولی که روی صحنه معرفی شد، شیائومی می 11 پرو بود. Lei Jun، مدیرعامل شیائومی، در معرفی این گوشی جدید، آن را «پادشاه گوشی‌های اندرویدی» نامید که اتفاقا چندی پیش هم در تبلیغات پیش از مراسم به این عبارت اشاره شده بود. اینکه آیا واقعا این محصول پادشاه گوشی‌های اندرویدی هست یا نه را فعلا نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم اما شیائومی می 11 پرو قطعا یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی است که در سال جاری میلادی معرفی شده است.

image

بخش جلویی این گوشی را نمایشگر 6.81 اینچی AMOLED با رزولوشن QHD و نرخ تجدید 120 هرتزی فرا گرفته که در کناره‌ها دارای خمیدگی هم هست. همچنین این نمایشگر از استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند که از این حیث مثل پرچمداران سری آیفون 12 است. پوشش شیشه‌ای که روی این پنل قرار گرفته، شیشه گوریلا گلس ویکتوس از شرکت کرنینگ است. همچنین شیائومی یک محافظ نمایشگر که در چهار سمت بالا و پایین و چپ و راست خمیدگی دارد را به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب کرده است. 

در لبه پایینی و بالایی گوشی نیز شاهد حفره‌های مربوط به بلندگوهای استریو هستیم که توسط Harman Kardon تیون شده‌اند و خروجی صدای بهتری نسبت به شیائومی می 11 معمولی دارند. یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم در بالای نمایشگر این گوشی و در یک حفره قرار گرفته است. 

image

صحبت از دوربین شد و باید بگوییم شیائومی می 11 پرو اولین گوشی است که به سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 سامسونگ برای دوربین اصلی مجهز شده است. این سنسور اندازه 1/1.2 اینچی دارد که بزرگ‌ترین سنسور دوربینی است که در یک گوشی هوشمند قرار گرفته است و اندازه هر پیکسل در آن به 1.4 میکرون می‌رسد. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel Pro و Stagger HDR از جمله ویژگی‌های مهم این سنسور هستند. همچنین امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 8K نیز با این سنسور و دوربین اصلی گوشی ممکن است.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی هم دیده می‌شود که زوم پنج برابری اپتیکال و 50 برابری دیجیتال دارد. این دوربین تله‌فوتو از لرزشگیر هم برخوردار است. دوربین سوم در بخش پشتی هم یک دوربین 13 مگاپیکسلی است که لنز التراواید در جلوی آن قرار گرفته است.

شیائومی در این گوشی از پردازنده اسنپدراگن 888 استفاده کرده است. همچنین این شرکت می‌گوید که سیستم خنک کننده پردازنده در این گوشی را بهبود بخشیده و حالا از یک صفحه مسی حاوی بخار 150 میلی‌متری برای خنک کردن اجزای داخلی این گوشی استفاده می‌کند. 

چیزی که به شیائومی می 11 پرو انرژی می‌بخشد، یک باتری 5000 میلی‌آمپری است اما این باتری، با همه باتری‌های دیگری که تا به امروز دیده بودیم متفاوت است. درواقع شیائومی به جای استفاده از لیتیوم، از سلول‌های آنود سیلیکون اکسیژن استفاده کرده است. این تکنولوژی جدید باعث هم بتوان باتری پرظرفیت‌تری ساخت و هم بتوان سریع‌تر آن را شارژ کرد و گرمای کمتری هم تولید شود!

جالب است بدانید که از همین تکنولوژی برای ساخت باتری خودروهای هوشمند هم استفاده می‌شود. این باتری جدید باعث شده تا شیائومی شارژر 67 وات سیمی و 67 وات بی‌سیم را برای این گوشی عرضه کند که با هردو، تنها 36 دقیقه طول می‌کشد تا این باتری 5000 میلی‌آمپری را از 0 تا 100 درصد شارژ کنید!

از جنبه نرم‌افزاری، روی این گوشی اندروید 11 نصب شده که با پوسته MIUI 12.5 همراه است. همچنین این محصول گواهی IP68 را هم داراست تا در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت داشته باشد. سنسور IR Blaster هم در لبه بالایی محصول دیده می‌شود که با آن می‌توان وسایلی مثل تلویزیون را کنترل کرد. رنگ‌هایی که شیائومی می 11 پرو در آن‌ها عرضه می‌شود نیز شامل سبز، مشکی و بنفش می‌شوند.

image

شیائومی می 11 پرو در سه نسخه با کانفیگ‌های 8/128، 8/256 و 12/256 عرضه می‌شود. مدل پایه این گوشی قیمتی در حدود 762 دلار دارد، مدل میانی حدود 807 دلار خواهد بود و در نهایت گران‌ترین مدل نیز 868 دلار قیمت دارد. فروش رسمی این گوشی‌ها در چین نیز از تاریخ 13 فروردین ماه آغاز می‌شود.

شیائومی دو نوع بسته‌بندی برای این محصول در نظر گرفته که یکی از آن‌ها شامل بسته‌بندی معمولی با کابل و شارژر 67 واتی در درون جعبه است. نوع دوم بسته‌بندی که شیائومی می‌گوید برای محیط زیست هم بهتر است، جعبه‌ای باریک‌تر است و فاقد آداپتر شارژر و کابل است. هر دو بسته‌بندی این گوشی یک قیمت دارند و اینکه کدام را انتخاب می‌کنید، کاملا بستگی به خودتان دارد.

 

شیائومی همچنین دو شارژر وایرلس جدید هم معرفی کرده که یکی از آن‌ها به صورت پد خوهد بود و روی میز قرار می‌گیرد اما دومی به شکل عکس زیر است و حالت استند دارد. مدلی که به صورت پد است، دارای 19 سیم‌پیچ است که می‌توانند در زیر این پد حرکت کنند و سه دستگاه را به صورت همزمان شارژ کنند! مدل زیر اما تنها یک سیم‌پیچ دارد و می‌تواند گوشی را به صورت عمودی یا افقی شارژ کند.

چیزی که این شارژر‌ها را هیجان انگیز می‌کند این است که آن با سرعت 80 وات می‌توانند وایرلس شارژینگ را انجام دهند که فوق العاده است. هر دو مدل هم با یک آداپتر 120 واتی در بسته‌بندی همراه هستند که مدل پد قیمت 91 دلاری دارد اما مدلی که تصویرش را در زیر می‌بینید، با قیمت 76 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)