خانهاخبار
شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد

شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد

مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید شیائومی دقایقی پیش پایان یافت و یکی از گوشی‌های این غول چینی می 11 اولترا بود.
۱۴۰۰/۱/۹

شیائومی می 11 اولترا به صورت رسمی دقایقی پیش معرفی شد و این تلفن هوشمند از همان DNA می 11 استفاده می‌کند و برخی از ویژگی‌های اضافه شده به گوشی آن را تبدیل به یک گوشی قدرتمند می‌کند. این شرکت چینی انتظار دارد فروش خوبی از می‌ 11 اولترا نصیبش شود و روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

می 11 اولترا با نسخه استاندارد می 11 فاصله دارد و در برخی از قمست‌ها تفاوت عمده‌ای با نسخه استاندارد دارد. این گوشی هوشمند از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد که ۱۲ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند و فضای ذخیره سازی نیز ۲۵۶ گیگابایت است. حافظه این گوشی از نوع UFS 3.1 است و باتری آن تقریبا هم‌اندازه نسخه استادارد می 11 است و ۵ هزار میلی آمپر ساعت گنجایش دارد. شارژر سیمی این مدل از نوع ۶۷ واتی است و شارژر بی‌سیمی ۶۷ واتی نیز موجود است و می 11 اولترا از آن پشتیبانی می‌کند.  

باتری این گوشی اما تکنولوژی متفاوت با هرآنچه تا به امروز دیده‌ایم دارد. شیائومی به جای استفاده لیتیوم، از سلول‌های آنود سیلیکون اکسیژن استفاده کرده که پیش‌تر شاهد استفاده از این تکنولوژی در باتری خودروهای الکتریکی بودیم. این فناوری باعث می‌شود باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر ساخت که سریع‌تر شارژ می‌شوند و حین شارژ، گرمای کمتری هم تولید می‌کنند.

image

نمایشگر می 11 اولترا ۶.۸۱ اینچ است که به نسبت صفحه نمایش بزرگی محسوب می‌شود و از وضوح WQHD+ بهره می‌برد. نرخ نوسازی در آن ۱۲۰ هرتز و نرخ حساسیت به لمس در آن ۴۸۰ هرتز است. برای محافظت از نمایشگر، گوریلا گلس Invictus استفاده شده که در حال حاضر سخت‌ترین ماده ارائه شده توسط شرکت کرنینگ است.  

image

امنیت می 11 اولترا را یک اسکنر اثر انگشت تامین می‌کند که در زیر نمایشگر گوشی قرار گرفته است. شیائومی همچنین یک صفحه نمایش کوچک به اندازه ۱.۱ اینچ در پشت گوشی تعبیه کرده که از وضوح ۱۲۶ در ۲۹۴ بهره‌مند است. این نمایشگر کوچک از نوع AMOLED است و روی آن اعلان‌ها، هشدارها به همراه اعلان و صفحه نمایش همیشه روشن قابل نمایش است. از این نمایشگر کوچک برای گرفتن عکس‌های سلفی با استفاده از دوربین عقب هم می‌توان بهره برد.  

به خاطر وجود این نمایشگر کوچک ماژول دوربین عقب بزرگ به نظر می‌سد، اما از سخت افزار در خور توجهی هم استفاده می‌کند. یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی گوشی جای خوش کرده‌اند. لنز بزررگنمایی پریسکوپی شیائومی توانایی زوم ۱۲۰ برابری دیجیتال و  ۵ برابری اپتیکال را دارد. تمام ویژگی‌های یاد شده در کنار فیلم برداری با وضوح 8K روی تمام دوربین‌های پشتی، آن را شگفت‌انگیز می‌کند. دوربین جلو نیز ۲۰ مگاپیکسلی است و برای عکاسی سلفی به کاربر خدمت رسانی می‌کند. 

image

نسخه جهانی می 11 اولترا با رابط کاربری MIUI 12.5 که بر پایه اندروید 11 است عرضه می‌شود. این پوسته بسیار سنگین است و در برخی موارد از iOS الهام گرفته از جمله کنترل سنتر و یکی از رابط‌های کاربری سنگین به شمار می‌رود. پوسته شیائومی با وجود سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های عالی، می‌تواند فروش این گوشی را تحت‌الشعاع قرار دهد و از محبوبیت آن بکاهد. قیمت نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت آن در حدود ۹۱۰ دلار است و برای مدل ۱۲/۲۵۶ باید چیزی در حدود ۱۰۷۰ دلار بپردازید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حمیدرضا

۱۴۰۰/۱۱/۲
مرد تنها شما بلد نیستی حرف نزن یه ایفون بخر بیا من برات هر برنامه ایرانی خواستی نصب میکنن تو 15 دقیقه هم برات یه اپل ایدی میسازم کاملا قانونی تو همین ایران خودمون باهاش ۳ماه اپل تی وی رایگان داشته هم داشته باشی برادر من یه چیزی بگو بگنجه اخه همه دیگه هزار دفعه سرعت و کیفیت همه چی ایفون رو دیدن شما لطفا برو سراغ اسنپ دراگون بایونیک خیلی برات زوده

اصغر

۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مرد تنها لطفا برند شیابوقی رو نبر بالا چون خودش داره میاد پایین
لطفا درست نظر بدید

اصغر

۱۴۰۰/۱۰/۱۰
اصلا و ابدا بدرد نمیخوره شیابوقی داره خراب میکنه

مرد تنها

۱۴۰۰/۱/۱۵
ببین دوست عزیزم اینکه شما میگی اعداد اندروید بازی با اعداد هستش و بازارگرمی ، حرف کاملا اشتباهی هستش.
شما باید ببینی چی رو با چی میخوای مقایسه بکنی. به عنوان مثال شما نباید بگی من فیلم 4k سه بعدی رو تو یه LCD معمولی دیدم و اصلا مهیج و جذاب نبود برام. حالا :
اولا وقتی که گوشی سامسونگ داره به شما زوم اپتیکال میده ، بدون افت کیفیت آنچنانی ، پس دیگه دفاعی نمیمونه از دوربین آیفون.
دوما شمایی که ادعای داشتن گوشی اندرویدی رو داشتی ، وجدانن الان که داری مقایسه میکنی به یک چشم داری نگاه میکنی، شما تو آیفون 4تا برنامه ایرانی نمیتونی نصب بکنی، اگر هم بخوای نصب بکنی باید کلی هزینه اشتراک و.... پرداخت بکنی و بعدش تنوعی که تو برنامه های اندرویدی هست ، خداوکیلی تو آیفون هم هست. شما تو اندروید بیستا برنامه نصب میکنی و تو آیفون نهایت پنج تا بعدا میای میگی آی آقا آیفون هنگ نمیکنه ولی اندروید هنگ میکنه، منصفانه نگاه کن.
سوما بنظرم از تنها موضوع آیفون که میشه ازش دفاع کرد فقط و فقط کیفیت ساختش هست، با مثال بهت میگم. شما اگه یه ماشین لکسوس داشته باشی شاید امکانات و آپشن های بیشتری نسبت به بنز داشته باشه، ولی هیچ وقت کیفیت و سواری که بنز به شما میده یه لکسوس نمیتونه به شما بده.
من خودم دوتا گوشی دارم یه اپل 7 و یه الجی g4 . از لحاظ کیفیت ساخت همونی هست که بهت گفتم. ولی از لحاظ دوربین و برنامه و.... بنظرم الجی بهتره. ضمنا یکی از مهمترین موضوعاتی که من واقعا عاشقش هستم باطری قابل تعویض هستش که متاسفانه دیگه تو گوشی های جدید شما نمیبینی. دوتا باطری زاپاس دارم و هرموقع شارژ گوشی تموم میشه از اون یکی باطری هام استفاده میکنم که مزیتش این هستش که شما رو از داشتن پاور بانک و پریز برق بی نیاز میکنه.
ولی حالا چی باعث میشه که ما بیاییم و بگیم که آیفون بهتره و چشممون رو به حقایق میبندیم ؟ بنظرم اول پول و دوم خاص بودن.
کسی که میاد 10الی15 میلیون پول بیشتری به یه گوشی میده ، بنظرم در وهله اول بخاطر خاص بودن ، ثانیا بخاطر کیفیت ساخت.
وقتی شما این کار رو میکنی و میخوای خاص باشی در نتیجه هیچ ایرادی رو نمیبینی و میگی اینی که من میگم بهتره.
شاد باشید

مهدی

۱۴۰۰/۱/۱۴
بابا سخت نگیرین، پیکسل بالا دلیل بر کیفیت نیست بلکه شما می تونید عکس رو به اندازه ای بزرگ چاپ کنید و یا روی ان زوم خوبی داشته و یک قسمت رو CROP کنی.
اگه دوربین حرفه ای میخواین چرا دنبال گوشی موبایلین !!!