خانهاخبار
بی ام و iX xDrive50 با قیمت ۸۵ هزار دلار عرضه خواهد شد

بی ام و iX xDrive50 با قیمت ۸۵ هزار دلار عرضه خواهد شد

خودروی SUV و الکتریکی بی ام و یعنی iX، با ۴۸۰ کیلومتر پیشمایش و ۵۰۰ اسب بخار قیمت گذاری شد. پیش سفارش‌های این ماشین از ۳ ماه دیگر شروع می‌شود.
۱۴۰۰/۱/۷

image

 

بی ام و مشخصات بیشتری را برای نسخه آمریکایی کراس اوور برقی iX افشا کرده است. قیمت مدل iX xDrive50 که قرار است از اوایل سال 2022 وارد آمریکا شود، از حدود ۸۵ هزار دلار شروع میشود و از ماه ژوئن (خرداد ماه) امسال برای پیش سفارش در دسترس خواهد بود.

xDrive50 نشان دهنده آن است که iX به صورت استاندارد با سیستم محرک چهار چرخ متحرک عرضه می شود و  پیشرانه های برقی موجود خود را با قدرت بیشتری ارائه می دهد. همچنین در اروپا، یک مدل xDrive40 با قدرت پایین‌تر نیز عرضه خواهد شد.

image

 

دو موتور الکتریکی آن در مجموع ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند و از یک بسته باتری با ظرفیت بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی می کنند. بی ام و پیمایش این خودرو با این باتری‌ها را ۴۸۰ کیلومتر با هر شارژ کامل تخمین زده است. همچنین قابلیت شارژ سریع DC هم برای این باتری‌ها در نظر گرفته شده تا با ده دقیقه شارژ، بتوان ۱۲۰ کیلومتر با این خودرو رانندگی کرد.

از نظر عملکرد، ادعا می‌شود که iX xDriver50 در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت این ماشین ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

image

 

انتظار میرود با نزدیک شدن به تاریخ فروش این خودرو در ایالات متحده، جزئیات بیشتری را هم از این خودروی الکتریکی جذاب بشنویم. این یکی از دو مدل الکتریکی جدید بی ام و است که به زودی وارد نمایندگیها میشود، مدل بعدی، از سری الکتریکی بی ام و i4 خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)