خانهاخبار
کدهای iOS جدید وجود تراشه A14X را تایید می‌کند

کدهای iOS جدید وجود تراشه A14X را تایید می‌کند

اپل iOS 14.5 را برای توسعه دهندگان منتشر کرده و در آن وجود پردازنده A14X تایید شده است.
۱۴۰۰/۱/۵

امروز اپل پنجمین نسخه بتا از iOS 14.5 را برای عموم و توسعه دهندگان منتشر کرد که در آن وجود پردازنده A14X تایید شده است. انتظار می‌رود پردازنده جدید در آیپد پرو مدل ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گیرد.  

image

به دنبال شایعاتی که طی ماه‌های گذشته در مورد آیپد پرو‌های جدید منتشر شده است، امروز رسانه 9to5Mac شواهدی از وجود تراشه A14X در کدهای iOS 14.5 که برای عموم توسعه دهندگان وکاربران عرضه شده، یافته است. تمام تراشه‌های اپل با کدهای داخلی مشخص می‌شوند و در iOS جدید نیز تراشه‌ای با نام 13G به چشم می‌خورد که توسط هیچ یک از دستگاه‌های فعلی اپل استفاده نمی‌شود. بر اساس نرم نامگذاری تراشه‌های قبلی و اطلاعات به دست آمده، می‌توان گفت 13G همان تراشه A14X که از سری پردازنده‌های بایونیک اپل به حساب می‌آیند، است.

طبق گزارشات منتشر شده پردازنده A14X بر پایه T8103 ساخته شده است که نام رمز تراشه Apple M1 است، که در اولین مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های آرم عرضه شد. گزارش اخیر بلومبرگ تایید می‌کند که ادعاهای مطرح شده درباره قدرت پردازنده جدید آیپد پرو و برابری آن با پردازنده‌ ام وان بی‌راهه نیست.

 تنها دستگاه جدیدی که از سیستم عامل iOS بهره می‌برد و انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه شود، آیپد جدید است و احتمالا شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. دشوار است که تصور کنیم پردازنده A14X در دستگاه دیگری قرار بگیرد، حداقل در بازه زمانی فعلی چنین نخواهد بود. نام رمز آیپدهای جدید J517، J518، J522 و J523 است.  

image

این واقعیت که این منابع در iOS 14.5 یافت شده است نیز به این موضوع اشاره دارد که به زودی نسل بعدی آیپد پرو معرفی و عرضه خواهد شد چرا که اگر اپل قصد داشت آیپد پرو را نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه کند، تا زمان عرضه iOS ۱۵ صبر می‌کرد، اما پشتیبانی از این تراشه جدید را در همین سیستم عامل گنجانده است. همچنین لازم به یاداوری است که اپل از تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۱ نسخه جدیدی از Xcode بتا را منتشر نکرده است. معمولا کوپرتینویی‌ها هنگام ارائه یک سخت‌افزار جدید چنین کاری انجام می‌دهند تا زمان رونمایی رسمی از دستگاه جدید همه‌چیز پنهان بماند.

بر اساس شایعات اخیر، مدل‌های جدید آیپد پرو اوایل ماه آوریل معرفی می‌شوند. گفتنی است آیپد‌های جدید از درگاه تاندربولت، دوربین‌های بهتر و نمایشگر Mini-LED بهره می‌برند. البته گفته شده فقط مدل ۱۲.۹ اینچی به این نمایشگر مجهز می‌شود و مدل ۱۱ اینچی همچنان از همان نمایشگر قبلی استفاده می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)