خانهاخبار
کوالکام در حال ساخت یک کنسول قابل حمل اندرویدی است

کوالکام در حال ساخت یک کنسول قابل حمل اندرویدی است

به نظر می‌آید شرکت کوالکام در حال طراحی یک کنسول قابل حمل با سیستم عامل اندروید است که شباهت بسیاری با نینتندو سوییچ دارد.
۱۴۰۰/۱/۴

برخی منابع خبر از این می‌دهند که شرکت کوالکام در حال ساخت یک کنسول قابل حمل اندرویدی، مشابه نینتندو سوییچ است. این کنسول احتمالا از چیپست‌های کوالکام استفاده خواهد کرد و اگر شایعات حقیقت داشته باشند، شاید تا سال آینده آن را در بازار ببینیم.

از دیگر خصوصیات این دستگاه می‌توان به کنترلر‌های جد‌اشدنی (مانند Joy-Con های سوییچ)، شیار کارت حافظه SD، اندروید ۱۲، شبکه 5G و فن خنک کننده اشاره کرد. هنوز چیزی از ابعاد این کنسول نمی‌دانیم؛ اما احتمالا نمایشگر آن ۶.۶۵ اینچ و با رزولوشن 1080p خواهد بود و یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپری نیز دارد.  

image

 

در واقع به نظر می‌رسد این کنسول یک گوشی هوشمند بزرگ با کنترلر و سیستم خنک کننده است. البته نینتندو سوییچ هم شباهت‌های بسیاری با یک گوشی هوشمند دارد اما نقطه قوت اصلی آن بازی های انحصاری و با‌کیفیتی است که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با اینکه سیستم عامل اندروید نیز از بازی های بسیاری مانند Fortnite و Genshin Impact پشتیبانی می‌کند، کوالکام باید به مشتریان خود دلیلی برای خرید این گجت در برابر سایر گوشی های گیمینگ بدهد. قیمت این دستگاه حدود ۳۰۰ دلار خواهد بود که دقیقا مشابه یک سوییچ است.

image

 

بسیاری از منابع باور دارند این کنسول بیشتر یک کانسپت است؛ زیرا شرکت‌های سازنده چیپ مانند کوالکام معمولا گجت‌هایی را به صورت نمونه برای آشنایی بیشتر سازندگان با چیپست‌هایشان طراحی می‌کنند.

متاسفانه کوالکام هنوز به صورت رسمی این محصول را معرفی نکرده و ممکن است این پروژه را کنسل کند؛ اما به نظر می‌رسد کوالکام در حال طراحی و ساخت یک گجت اندرویدی با تمرکز روی گیمینگ است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)