خانهاخبار
از امروز خرید تسلا با بیت کوین ممکن شد

از امروز خرید تسلا با بیت کوین ممکن شد

اکنون می توانید تسلا را با بیت کوین در آمریکا خریداری کنید و تا آخر امسال، این قابلیت خارج از آمریکا نیز فعال می‌شود.
۱۴۰۰/۱/۴

ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی تسلا در توییتر خود اعلام کرد که از امروز، بیتکوین یک راه پرداخت برای خرید تسلا در آمریکا است. گزینه‌ی پرداخت با رمز ارز بیتکوین در کنار گزینه پرداخت با کارت‌های قبلی در وبسایت آمریکا تسلا اضافه شده است. ایلان ماسک گفته است که گزینه پرداخت با بیتکوین «در اواخر امسال» در اختیار کشورهای دیگر نیز قرار خواهد گرفت.

image

 

ایلان ماسک با تأیید در دسترس بودن گزینه پرداخت جدید در وبسایت تسلا، جزئیاتی در مورد نحوه مدیریت تسلا برای رمز ارز ارائه داد. تسلا فقط از نرم افزار داخلی و اوپن سورس استفاده می کند و با nodeهای بیت کوین کار می‌کند. همچنین بیت کوین پرداخت شده به تسلا به عنوان بیت کوین حفظ می شود و به ارز فیات (دلار و پول عادی) تبدیل نمی شود. 

image

 

تسلا نحوه عملکرد فرآیند پرداخت بیت کوین را در قسمت سئوالات متداول در وبسایت خود شرح داده؛ جایی که گفته شده است کاربران برای پرداخت می‌توانند QR code را اسکن کنند یا آدرس کیف پول بیت کوین آن را کپی کنند و پرداخت کنند. این مقاله اضافه می کند که تلاش برای ارسال هر نوع دیگری از رمز ارز ها به کیف پول تسلا به معنای آن است که «معامله ای صورت نگرفته است و به احتمال زیاد باعث از دست دادن سرمایه برای شما خواهد شد».

طبق شرایط و ضوابط پرداخت بیت کوین تسلا ، قیمت اتومبیل های آن همچنان با دلار آمریکا ادامه خواهد داشت و مشتریان هستند که تصمیم می گیرند ارزش معادل آن را در بیت کوین پرداخت کنند یا دلار. تسلا تخمین می زند که 100 دلار سپرده پرداختی امروز برابر 0.00183659 BTC باشد.

شرایط و ضوابط تسلا همچنین هشدار می دهد که مشتریان باید هنگام وارد کردن آدرس بیت کوین و مبلغی که باید پرداخت شود مراقب باشند. در همه موارد ذکر شده که «معاملات بیت کوین قابل برگشت نیست» و «اگر آدرس بیت کوین را اشتباه وارد کنید، بیت کوین شما ممکن است به طور غیر قابل جبران از بین رفته یا از بین برود».

مشتریان همچنین مسئولیت پرداخت مستقیم کلیه هزینههای معامله بیت کوین مرتبط با خرید خود را بر عهده دارند و تسلا هشدار میدهد که اگرچه پرداخت بیت کوین به طور معمول کمتر از یک ساعت طول میکشد، اما این معامله می تواند تا «یک روز یا بیشتر» ادامه یابد.

تسلا قصد خود برای فروش با این رمز ارز را به عنوان راه پرداختی جدید ماه‌ها پیش در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود. در این گزارش تسلا گفته بود:«در آینده نزدیک یک گزینه برای خرید [با بیتکوین] اضافه خواهیم کرد»

در همان گزارش، این شرکت گفته است که در مجموع ۱.۵ میلیون دلار نیز در رمز ارز بیتکوین، سرمایه گذاری کرده است. این خبر قیمت بیت کوین را به بیش از ۴۳ هزار دلار رساند که در آن زمان بالاترین رقم بود. در زمان نوشتن این مقاله ، ارزش ۱ بیت کوین کمی بیشتر از ۵۶ هزار دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)