خانهاخبار
وان پلاس واچ با عمر باتری ۲ هفته‌ای رونمایی شد

وان پلاس واچ با عمر باتری ۲ هفته‌ای رونمایی شد

وان پلاس در ادامه مراسم رونمایی از سری جدید گوشی‌های خود از وان پلاس واچ هم رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱/۳

مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید وان پلاس در جریان است و این شرکت در ادامه مراسم از ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. مدت‌هاست که اخبار به ساعت وان پلاس اشاره دارند و بالاخره از این نوبرانه وان پلاس رونمایی به عمل آمد.

هواداران وان پلاس سال‌هاست انتظار ساعت هوشمند از این شرکت دارند و امروز این شرکت چینی به انتظار هواداران پایان داد و از ساعت هوشمند وان پلاس رونمایی کرد. اولین نکته‌ای که در رابطه با ساعت هوشمند وان پلاس به چشم می‌آید، عمر باتری طولانی آن است که در کنار ویژگی‌های خوب و قمیت مقرون به صرفه وان پلاس واچ را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل می‌کند.  

image

ساعت وان پلاس برای ادغام در زندگی دیجیتال روزانه کاربران طراحی شده است. ساعت هوشمند این کار را با روش‌های مختلفی انجام می‌دهد. ابتدا با تلفن هوشمند جفت می‌شود تا کاربر بتواند از روی دست تماس‌های صوتی را داشته باشد، اعلان‌های تلفن هوشمند را مشاهده کند و داده‌ها را همگام سازی کند. وان پلاس واچ با تلفن‌های هوشمند این شرکت به راحتی جفت می‌شود و علاوه بر این از گوشی‌هایی که از اندورید ۶ به بالا بهره می‌برند نیز سازگاری دارد. شایان ذکر است ساعت هوشمند وان پلاس از آیفون های ۱۰ به بالا نیز پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس واچ می‌تواند داده‌های تناسب اندام همچون تمرینات، شمارش قدم‌ها، سطح SpO2، ضربان قلب و ردیابی خواب را پایش کند. این شرکت چینی می‌گوید پوشیدنی جدید آن‌ها می‌تواند بیش از ۱۱۰ تمرین مختلف از جمله شنا و پارکور را ردیابی کند و همه این داده‌ها را در برنامه OnePlus Health نمایش دهد. شایان ذکر است اپلیکیشن سلامتی وان پلاس با Google Fit نیز سازگار است و تمام داده‌ها را همگام سازی می‌کند.  

image

وان پلاس واچ از ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که در واقع ۲ گیگابایت آن در دسترس کاربر است و امکان بارگذاری مستقیم آهنگ‌ها را روی  ساعت فراهم می‌کند. سپس می‌توان با استفاده از هدفون‌های بلوتوثی همچون وان پلاس بادز از موسیقی بدون وجود گوشی هوشمند لذت برد. وان پلاس واچ با تلویزیون‌های این شرکت نیز به راحتی همگام می‌شود و به راحتی می‌توان تلویزیون را از روی مچ دست کنترل کرد. یک ویژگی جالب در مورد وان پلاس واچ وجود دارد و آن اینست که زمانی که ساعت متوجه می‌شود کاربر به خواب رفته است، تلویزیون‌های مبتنی بر اندروید را خاموش می‌کند.

از نظر فیزیکی می‌توان به طراحی باریک، مینیمالیستی و نسبتا جذاب وان پلاس واچ اشاره کرد. این ساعت دارای یک نمایشگر ۴۶ میلی‌متری است که از فولاد ضد زنگ با شیشه 2.5D ساخته شده و در حاشیه نمایشگر از براقی شبیه CD استفاده می‌کند. همچنین یک نسخه تولید محدود نیز وجود دارد که از آلیاژ کبالت ساخته شده و از شیشه یاقوت کبود بهره می‌برد. البته گفتنی است این مدل در ایالات متحده به فروش نمی‌رسد.  

image

 

اگر وان پلاس واچ شما را تحت تاثیر قرار نداده باید در ادامه گفت که این پوشیدنی از Wear OS استفاده نمی‌کند و به جای آن سراغ نسخه‌ای سفارشی شده از RTOS رفته که همان پلتفرم open-source مورد استفاده فیت بیت و گارمین است. ظاهرا وان پلاس از پلتفرم این دو ساعت هوشمند خوشش آمده و آن را برای خود سفارشی سازی کره است. استفاده از پلتفرم مذکور قطعا مخالفان و موافقان بسیاری دارد، اما یکی از دلایل وان پلاس می‌تواند عمر طولانی باتری باشد که استفاده از RTOS را توجیه می‌کند. باتری ۴۰۲ میلی آمپر ساعتی وان پلاس واچ تا ۱۴ روز دوام می‌آورد و به کمک Warp Charge و با ۲۰ دقیقه شارژ یک هفته عمر باتری را تضمین می‌کند. از نکات منفی آن می‌توان به نبود برنامه و اپلیکیشن و واچ فیس برای وان پلاس واچ اشاره کرد و باید دید این شرکت چینی چطور توسعه دهندگان را ترغیب می‌کند تا برای پوشیدنی جدیدشان اپلیکیشن تولید کنند.

وان پلاس واچ از ۱۴ آوریل با قیمت ۱۵۹ دلار در آمریکا در دسترس مشتریان قرار دارد و در سطح جهانی نیز عرضه خواهد شد. جدا از نسخه محدود، وان پلاس واچ فقط با رنگ Midnight Black عرضه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)