خانهاخبار
وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند

وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند

بالاخره شرکت وان پلاس از دو پرچمدار جدید خود با نام‌های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱/۳

وان پلاس چند هفته پیش بود که قرار دااد سه ساله و 150 میلیون دلاری خود با شرکت مشهور هاسلبلاد را علنی کرد. هاسلبلاد برندی است که دوربین‌های آنا در ماموریت‌های آپولو حضور داشته و عکس‌هایی که از سطح ماه دیده‌ایم را ثبت کرده است. حالا جدیدترین دوربین این شرکت در خانواده گوشی‌های وان پلاس 9 قرار گرفته و از اسنپدراگن 888 نیرو می‌گیرد.

وان پلاس 9 پرو ویژگی‌های جدیدی مثل Fluid Display 2.0 و Warp Charge 50 Wirless را به همراه دارد که می‌تواند این گوشی را با سرعت 50 وات و به صورت بی‌سیم شارژ کند. همچنین دوربین اصلی این گوشی هم از سنسور سونی IMX789 استفاده می‌کند. وان پلاس 9 معمولی هم بروزرسانی‌های مختلفی دریافت کرده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

وان پلاس 9 پرو

تیتر اصلی این سری از پرچمداران وان پلاس، دوربین است که در با همکاری با هاسلبلاد توسعه پیدا کرده‌اند. مدل پرو نیز بهترین دوربین‌های این خانواده را به همراه خواهد داشت. در جدیدترین حضور هاسلبلاد در دنیای موبایل‌ها نیز، این شرکت سوئدی به وان پلاس کمک کرده تا بتواند رنگ‌های ثبت شده با دوربین هردو گوشی را بهبود ببخشد.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور سونی IMX789 استفاده می‌کند. اندازه ای سنسور 1/1.43 اینچ است و رزولوشن این سنسور هم 48 مگاپیکسلی است. این سنسور از جدیدترین تکنولوژی‌های سونی بهره می‌برد که مواردی مثل ISO بومی دوگانه، DOL-HDR و OCL را شامل می‌شوند. همچنین این دوربین از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد.

image

این سنسور می‌تواند تصاویری با عمق رنگی 12 بیت و به صورت RAW ثبت کند. یک حالت عکاسی Hasselblad Pro Mode هم درون اپلیکیشن این دوربین قرار داده شده که به کاربر کمک می‌کند بتواند عکس‌هایی با رنگ‌های کاملا طبیعی و نزدیک به واقعیت ثبت کند. سنسور اصلی توانایی فیلم‌برداریا 8K تا حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه را هم دارد. فیلم‌برداری 4K نیز با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه با این دوربین‌ها امکان پذیر است. در نهایات یک دوربین 2 مگاپیکسلی مونوکروم هم قرار گرفته که به کاربر کمک می‌کند تا عکس‌هایی سیاه و سفید به صورت طبیعی بگیرد.

دوربین الترا واید این گوشی از یک سنسور جدید دیگر سونی یعنی IMX766 بهره می‌برد که رزولوشن 50 مگاپیکسلی و اندازه 1/1.56 اینچی دارد. این سنسور پشت یک لنز freeform قرار گرفته که اعواج تصاویر الترا واید را به 1 درصد می‌رساند که برای مقایسه باید بگوییم این عدد در گوشی‌های دیگر بین 10 تا 20 درصد است! همچنین دوربین الترا واید این گوشی به فوکوس خودکار هم مجهز است که به کمک آن می‌توان عکس‌هایی ماکرو از فاصله 4 سانتی‌متری ثبت کرد.

وان پلاس هنوز سراغ لنزهای پریکوسپی برای دوربین تله‌فوتو نرفته و این بار هم از یک لنز 3.3 برابری اپتیکال (معادل لنز 77 میلی‌متری) برای یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کرده تا نقش دوربین تله‌فوتو را بازی کنند. این دوربین کمی از دوربین تله‌فوتو وان پلاس 8 پرو زوم بیشتری دارد. همچنین لرزشگیر اپتیکال هم در این دوربین حاضر است.

دوربین‌ها را که کنار بگذاریم، می‌رسیم به نمایشگر Fluid Display 2.0. صفحه نمایش وان پلاس 9 پرو اندازه 6.7 اینچی دارد و پنل آن از نوع LPTO OLED است. این پنل با داشتن نرخ تجدید 120 هرتزی متغیر، می‌تواند 50 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. نرخ تجدید این نمایشگر می‌تواند از 1 تا 120 هرتز تغییر کند که حالت یک هرتزی، برای نمایش Alway on Display یا خواندن متون کاربردی است. همچنین این صفحه نمایش در پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها، به حالت 24 هرتزی می‌رود و در حین بازی فورتنایت نیز 90 هرتزی می‌شود.

image

رزولوشن این پنل معادل 1440p+ است و جنس پنل هم از نوع E4 است. پشتیبانی از عمق رنگی 10 بیتی در این صفحه نمایش وجود دارد. همچنین وان پلاس در پشت و جلوی گوشی از سنسورهای تشخیص رنگ نور محیط استفاده کرده تا بتواند دمای نمایشگر را متناسب با نور محیط تنظیم کند. تمام این موارد باعث شده تا نمایشگر وان پلاس 9 پرو بتواند امتیاز A+ را از موسسه DisplayMate دریافت کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر هم به 1300 نیتس می‌رسد که فوق العاده است.

در کنار نرخ تجدید 120 هرتزی این نمایشگر، نرخ حساسیت به لمس 240 هرتزی هم وجود دارد که باعث می‌شود گیمرها حسابی از بازی کردن با این گوشی لذت ببرند. صحبت از گیم شد و برویم سراغ مشخصات داخلی این گوشی.

image

وان پلاس 9 پرو از پردازنده اسنپدراگن 888 نیرو می‌گیرد و در کنار آن، رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 وجود دارند. سیستم خنک کننده مادربرد و پردازنده در این گوشی نیز بسیار بهتر و قوی‌تر شده تا پردازنده بتواند مدت زمان بیشتری، حداکثر عملکرد خود را حفظ کند.

این گوشی با 8 یا 12 گیگابایت رم همراه هست که به ترتیب، 128 یا 256 گیابایت حافظه داخلی را هم به همراه خواهند داشت. پشتیبانی از کارت حافظه microSD نیز در این گوشی دیده نمی‌شود. قیمت‌های مرتبط با این محصول را در پایان همین پست می‌توانید ببینید.

image

در کنار نمایشگر جدید، این گوشی همچنین تکنولوژی Warp Charge 50 Wirless را هم دارد. به طور خلاصه یعنی می‌توان این محصول را با شارژر مخصوص، به صورت بی‌سیم و با سرعت 50 وات شارژ کرد. درواقع وان پلاس 9 پرو دو باتری درون خود دارد که هر کدام از آن‌ها با یک سیم پیچ جداگانه و با سرعت 25 وات شارژ می‌شوند که در مجموع سرعت شارژ بی‌سیم به 50 وات می‌رسد! با شارژر مخصوص این گوشی می‌توان وان پلاس 9 پرو را به صورت بی‌سیم چه به شکل عمودی و چه افقی از صفر تا 100 درصد تنها در 43 دقیقه شارژ کرد.

اما اگر 43 دقیقه وقت نداراید، Warp Charge 65T برای شماست. شارژری که در بسته‌بندی این محصول قرار دارد می‌تواند با سرعت 65 وات هر دو باتری گوشی را ازا صفر تا 100 درصد در 29 دقیقه شارژ کند. نسل قبلی این گوشی در اینا زمان تنها 50 درصد شاراژ می‌شد. با شارژر این گوشی همچنین می‌توانید محصولات دیگری که از USB Power Delivery پشتیبانی می‌کنند (مثل لپ‌تاپ‌های اپل) را شارژ کنید.

در مورد دیگر مشخصه‌های این گوشی باید بگوییم که در ساخت این محصول از آلومینیوم و شیشه استفاده شده است. شیشه و نمایشگر این گوشی دارای خمیدگی در کناره‌ها هستند و پوشش رویی نیز گوریلا گلس است. برای رنگ پشتی سه رنگ سبز، نقره‌ای و مشکی هم در نظر گرفته شده که مدل نقره‌ای براق است اما دو رنگ دیگر پوشش مات دارند. همچنین مدل مشکی‌رنگ این گوشی پوششی شبیه به Sandstone در وان پلاس وان دارد. این محصول گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هم دارد.

وان پلاس 9

وان پلاس 9 معمولی نیز دوربین‌های قدرتمندی دارد که آن‌ها هم با همکاری با برند هاسلبلاد ساخته شده‌اند. سنسور دوربین اصلی، سونی IMX689 است که کمی قدیمی‌تر است اما همچنان اندزه 1/1.43 اینچی و رزولوشن 48 مگاپیکسلی را داراست. ISO بومی دوگانه و خروجی با عمق رنگی 12 بیتی و RAW هم در این سنسور حاضر هستند. ویژگی DOL-HDR اما با HDR معمولی جایگزین شده است.

خبری از لرزشگیر اپتیکال دوربین نیست اما فیلم‌برداری همچنان در حالت 8K و 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌شود. فیلم‌برداری 4K با سرعت 120 فریم هم حذف شده و در این حالت حداکثر 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌شود. با وجود تغییر سنسور، ویژگی Hasselblad Pro Mode همچنان در اپلیکیشن دوربین این مدل حاضر است.

خبر خوب اینجاست که دوربین الترا واید این گوشی هیچ تفاوتی با مدل وان پلاس 9 پرو ندارد. امکان عکاسی ماکرو با این دوربین از فاصله 4 سانتی‌متری نیز همچنان وجود دارد. دوربین دو مگاپیکسلی مونوکروم هم حاضر است اما خبری از دوربین تله‌فوتو در نسخه معمولی وان پلاس 9 نیست.

وان پلاس 9 معمولی از نسل اول نمایشگرهای Fluid Display بهره می‌برد که یعنی نرخ تجدید 120 هرتزی دارد اما دیگر متغیر نیست. این نمایاشگر اندازه 6.55 اینچی دارد و رزولوشن این پنل OLED هم 1080p+ است. این نمایشگر با وجود کم و کاستی‌هایی که نسبت به برادر خود دارد، همچنان توانسته امتیاز A+ را از موسسه DisplayMate دریافت کند. حداکثر روشنایی این پنل هم 1100 نیتس است و از HDR10+ هم پشتیبانی می‌شود.

image

این گوشی نیز از پردازنده اسنپدراگن 888 استفاده می‌کند و سیستم خنک کننده جدید را هم دارد. در کنار این پردازنده، رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 هم حاضر است. کانفیگ‌های موجود نیز مثل نسخه پرو شامل دو کانفیگ 8/128 و 12/256 می‌شود. 

این گوشی نیز از همان باتری 4500 میلی‌آمپری و شارژر Warp Chahrge 65T بهره می‌برد و تفاوتی با مدل پرو ندارد. تفاوت اصلی در شارژ بی‌سیم است که در این محصول حداکثر سرعت 15 وااتی دارد.

هر دو مدل وان پلاس 9 از بلندگوهای دوگانه استریو با استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. موتورهای ویبره هر دو مدل هم از نوع Haptic است. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز 16 مگاپیکسلی است که سنسور IMX471 دارند و لنز آن‌ها دیافراگم f/2.4 دارد. فوکوس دوربین سلفی نیز ثابت و فاقد فوکوس خودکار است.

وان پلاس 9 از یک فریم پلاستیکی بهره می‌برد که وان پلاس می‌گوید جنس آن پلیمر فایبرگلاس تقویت‌شده است. رنگ این فریم نیز براق و همرنگ شیشه پشتی خواهد بود. در کل سه رنگ برای وان پلاس 9 معمولی در نظر گرفته شده که به ترتیب Winter Mist (رنگ بنفش کم رنگ که در گالری بالا مشخص است)، Arctic Sky (آبی مات) و Astral Black می‌شود.

از نظر قیمتی، وان پلاس 9 معمولی با دو کانفیگ 8/128 و 12/256 قیمت‌هایی به ترتیب معادل 730 و 830 دلار خواهد داشت. وان پلاس 9 پرو نیز دقیقا با همین کانفیگ‌ها و قیمت‌های 970 و 1070 دلار همراه است. شما درباره پرچمداران جدید وان پلاس چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

cbr0098

۱۴۰۰/۱/۴
به نظر من نسخه پرو ۱۲۸ برای من مناسبه فقط باید پیارسال خبرو میدادین ک تا الان جمع میکردم و فتوسنتز میکردم تاسال دیگه اینو بخرم :)