خانهاخبار
آیفون 13 از پنل LPTO و 120 هرتزی سامسونگ استفاده خواهد کرد

آیفون 13 از پنل LPTO و 120 هرتزی سامسونگ استفاده خواهد کرد

به نظر می‌رسد سال آینده بالاخره شاهد نمایشگر 120 هرتزی در آیفون 13 خواهیم بود که این موضوع به لطف پنل‌های LPTO ساخت سامسونگ امکان‌پذیر خواهد شد.
۱۴۰۰/۱/۳

بر پایه آخرین شایعاتی که از آیفون 13 منتشر شده، اپل بالاخره قرار است سال آینده آیفون‌هایی با نمایشگر 120 هرتزی معرفی کند. گزارش جدیدی توسط وب‌سایت The Elec منتشر شده که نشان می‌دهد پنل‌های نمایشگر آیفون 13 قرار است از نوع OLED و LPTO باشد که هم نرخ تجدید بالاتر دارد و هم نرخ تجدید آن متغیر است تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

به نقل از تحقیقاتی که UBI Research انجام داده و خبرگزاری The Elec به آن‌ها دست پیدا کرده، شرکت Samsung Display قرار است به طور کامل تولیدات سری OLED خود را به LPTO تغییر دهد. اپل هم نمایشگرهای خود را از این کارخانه سامسونگ تهیه می‌کند و سامسونگ تامین کننده اصلی برای آیفون‌ها است. بنابراین به نظر می‌رسد امسال سامسونگ بتواند اپل را با این پنل‌های LPTO تامین کند.

نکته جالب اینجاست که اپل امسال هم می‌خواست در مدل‌های پرو از آیفون 12 از پنل‌های LPTO با نرخ تجدید 120 هرتزی استفاده کند اما سامسونگ نمی‌توانست پاسخگوی حجم نیاز اپل به این پنل‌ها باشد و به همین دلیل اپل قید نمایشگر 120 هرتزی را در آیفون 12 زد. اما چرا اپل انقدر به دنبال پنل LPTO است؟

image

 

پاسخ این سوال در یک کلمه خلاصه می‌شود: عمر باتری! پنل‌های LPTO که اپل اولین بار در اپل واچ سری 5 استفاده کرد، می‌توانند نرخ تجدید متغیر از یک تا 120 هرتز داشته باشند. این یعنی دستگاه می‌تواند هرموقع نیاز بود نرخ تجدید را روی 120 هرتز قرار دهد و هرگاه که کاربر کاری با گوشی نمی‌کرد یا محتوای ویدیوی 30 یا 24 فریم در ثانیه نگاه می‌کرد، نرخ تجدید هم کاهش پیدا کند. 

در گزارشی که اخیرا منتشر شده، گویا در نیمه اول سال 2021 قرار است کل خط تولید OLED سامسونگ به خط تولید پنل‌های LPTO تغییر پیدا کند. در حال حاضر، سامسونگ تنها می‌تواند 30 هزار پنل LPTO OLED را برای اپل تامین کند که کمتر از نیاز کوپرتینویی‌ها است.

اوایل ماه جاری میلادی، مینگ چی کو هم گفته بود که اپل قرار است در مدل‌های پرو از آیفون بعدی (آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس) از تکنولوژی بهتر نمایشگر استفاده کنند که احتمالا منظور او همین پنل‌های LPTO بوده است. او همچنین عقیده دارد که امسال شاهد بروزرسانی‌های بزرگی در بخش دوربین آیفون‌ها خواهیم بود و اینکه آیفون 13 همچنان به پورت لایتنینگ مجهز خواهد بود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۴۰۰/۱/۳
خاک تو سر اپل که باس بیاد برا پنل آیفونش از سامسونگ گدایی کنه.... میرفت سراغ شیائومی سگش شرف داشت