خانهاخبار
شیائومی بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شدند

شیائومی بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شدند

شرکت شیائومی امروز دو گوشی گیمینگ جدید معرفی کرده که در عین حالی که مشخصات فوق‌العاده‌ای دارند، با قیمت‌های رقابتی هم به بازر عرضه می‌شوند.
۱۴۰۰/۱/۳

بلک شارک، برند زیرمجموعه شیائومی که گوشی‌های گیمینگ تولید می‌کند، امروز دو گوشی هوشمند گیمینگ جدید خود را با نام‌های بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو معرفی کرد.

این دو گوشی در بسیاری از موارد با یکدیگر مشترک هستند و تفاوت‌های آن‌ها را می‌توان در بخش چیپست پردازنده و دوربین‌ها مشاهده کرد. در مجموع اما هر دو گوشی جزو بهترین‌های گیمینگ خواهند بود.

image

شیائومی بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو، هر دو از نمایشگرهای 6.67 اینچی E4 AMOLED استفاده می‌کنند و این پنل‌ها، همگی توسط سامسونگ ساخته می‌شوند. همچنین پنل این دو گوشی توانایی نمایش تصاویر تا 144 فریم در ثانیه را دارد و نرخ حساسیت به لمس در آن‌ها نیز، 720 هرتز است. شیائومی انقدر روی کاربران گیمر این گوشی‌ها حساب باز کرده که حتی دستکش‌هایی به نام e-sports finger gloves عرضه کرده که با پوشیدن آن‌ها همچنان می‌توان با نمایشگر کار کرد.

چیپستی که در شیائومی بلک شارک 4 معمولی استفاده شده، اسنپدراگن 870 است. مدل شیائومی بلک شارک 4 پرو نیز از پردازنده بهتر و قوی‌تر اسنپدراگن 888 استفاده می‌کند. همچنین بلک شارک 4 پرو برای اینکه بتواند گرمای حاصل از پردازنده را به خوبی دفع کند، از دو لایه سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌کند. 

image

اولین لایه این سیستم خنک کننده، مستقیما زیر نمایشگر قرار گرفته و لایه بعدی هم پشت گوشی قرار دارد تا این لایه‌ها، یک ساندویچ از پردازنده و برد اصلی گوشی بسازند و گرما را از هر دو طرف به بیرون هدایت کنند. شیائومی می‌گوید این روش باعث شده تا دفع گرما تا 30 درصد بهتر شود و دمای CPU را هم بتواند تا 18 درجه خنک‌تر نگه دارد!

علاوه بر اینکه با این کارها عملکرد مداوم گوشی بهتر می‌شود، این لایه‌های خنک کننده موقع شارژ سریع هم می‌توانند باتری و گوشی را خنک نگه دارند.هر دو گوشی بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو با شارژر‌های 120 واتی همراه هستند! ظرفیت باتری هر دو گوشی هم 4500 میلی‌آمپر است که با این شارژر پرسرعت، تنها در 14 دقیقه و 50 ثانیه، از صفر تا صد شارژ می‌شوند. 

سیستم خنک‌کننده مایع دولایه در  شیائومی بلک شارک 4 پرو به خوبی مشخص شده است

یک تفاوت بزرگ دیگر بین این دو گوشی، در مورد حافظه داخلی و حافظه رم آن‌ها است. درواقع مدل پرو از ویژگی RAMDISK بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد از حافظه RAM به عنوان حافظه داخلی استفاده کند. برای مثال می‌توانید یک بازی حجیم را روی حافظه RAM نصب کنید تا هم با سرعت بیشتری اجرا شود و هم عملکرد بازی بالاتر برود! طبیعتا از این روش برای ذخیره عکس و فیلم یا نصب اپلیکیشن‌های عادی‌تر نباید استفاده کرد و کاربرد آن برای نصب بازی‌های سنگین رو حافظه سریع‌تر RAM خواهد بود. 

شیائومی بلک شارک 4 پرو از یک سنسور 64 مگاپیکسلی برای دوربین استفاده می‌کند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز الترا واید هم در کنار این دوربین دیده می‌شود. دوربین سوم نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی دارد که برای عکس‌های پرتره خواهد بود. مدل بلک شارک 4 معمولی نیز تنها در دوربین اصلی متفاوت است که یک سنسور 48 مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز 20 مگاپیکسلی است که در یک حفره در بالای نمایشگر آن‌ها قرار گرفته است.

image

این گوشی‌های گیمینگ با دکمه‌های حساس به فشار روی لبه خود همراه هستند. این دکمه‌ها می‌توانند یک لمس ساده و یا یک فشار سنگین را از هم تفکیک داده و تشخیص دهند. بنابراین با هر کدام از آن‌ها، می‌توان دو کار مختلف انجام داد که در بازی‌ها کاربردی خواهند بود. دو دکمه تغییر وضعیت هم دوباره روی لبه راست گوشی قرار گرفته‌اند و در نهایت دکمه پاور که با سنسور اثر انگشت ادغام شده نیز در همین بخش دیده می‌شود. در لبه سمت چپ گوشی نیز تنها دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا دیده می‌شوند.

رابط کاربری این گوشی‌ها، JOYUI 12.5 است که روی اندروید 11 نصب شده‌اند. هر دو گوشی چندین ویژگی مختلف نرم‌افزاری برای بهبود تجربه بازی کردن هم دارند که برای مثال می‌توانند اعلان‌ها را در حین بازی‌ها نمایش ندهند.

شیائومی بلک شارک 4 در سه رنگ مشکی جادویی، مشکی و نقره‌ای معمولی عرضه می‌شود و چهار کانفیگ برای رم و حافظه داخلی آ‌ن نیز وجود خواهد داشت. کانفیگ اول شامل 6/128 گیگابایت رم و حافظه داخلی می‌شود که حدود 383 دلار قیمت دارد. مدل بعدی به صورت 8/128 و با قیمت حدودی 415 دلار همراه است. مدل سوم 12/128 و قیمت 460 دلاری دارد و در نهایت بهترین مدل، 12/256 خواهد بود که قیمت آن هم حدود 505 دلار تعیین شده است.

شیائومی بلک شارک 4 پرو نیز با قیمت پایه 615 دلار برای مدل 8/256 همراه است. مدل بعدی که همین میزان حافظه داخلی همراه با رم 12 گیگابایتی دارد نیز حدود 690 دلار قیمت‌گذاری شده است. در نهایت بهترین مدل هم رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی دارد و قیمت حدودی آن هم 815 دلار تعیین شده است. زمان آغاز فروش این گوشی‌ها نیز هنوز مشخص نیست. شما درباره این سری از گوشی‌های بلک شارک چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مارشال

۱۴۰۰/۱/۹
قیمتش خوبه به نظرم

علیرضا دوست

۱۴۰۰/۱/۵
پشماااااااااااااااااااااااامممممممممممم