خانهاخبار
رگولاتوری برزیل، اپل را ۲ میلیون دلار به دلیل حذف شارژر از آیفون‌ها جریمه کرد

رگولاتوری برزیل، اپل را ۲ میلیون دلار به دلیل حذف شارژر از آیفون‌ها جریمه کرد

شرکت اپل در برزیل باید جریمه‌ای ۲ میلیون دلاری بابت حذف شارژر از بسته‌بندی مدل‌های آیفون 12 بپردازد!
۱۴۰۰/۱/۱

Procon-SP، آژانس محافظت از حقوق مشتریان در سائوپائلو برزیل، توانسته اپل را ۲ میلیون دلار به دلیل قرار ندادن شارژر در بسته‌بندی مدل‌های آیفون 12 جریمه کند. 9to5Mac گزارش کرده که Procon-SP می‌گوید اپل به دلیل «تبلیغات گمراه کننده و فروش دستگاهی بدون شارژر و شرایط غیر منصفانه»، شامل این جریمه شده است.

image

 

در ماه اکتبر بود که اپل سری آیفون 12 را معرفی کرد و در مراسم معرفی هم گفت که این گوشی‌ها بدون شارژر و هدفون عرضه می‌شوند. دلیلی که اپل برای حذف این موارد آورده بود، نگرانی‌های زیست محیطی بود. اپل در بسته‌بندی مدل‌های آیفون 12 و البته تمام آیفون‌های دیگری که به فروش می‌رساند، در کنار گوشی تنها یک کابل USB-C به لایتنینگ قرار داده است. اپل گفته که با قرار دادن تنها کابل، هم توانسته تولید کابل و شارژر را کاهش دهد که برای محیط زیست مفید است و هم جعبه‌های آیفون را کوچک‌تر کرده تا بتواند حجم بیشتری آیفون را به کشورهای مختلف جابه‌جا کند و حتی اینطور هم سهمی در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای ایفا کند. فعالین محیط زیست اما می‌گویند که این اقدامات اپل، تاثیر بسیار کوچکی روی حفظ محیط زیست دارد.

موسسه Procon می‌گوید از اپل پرسیده که آیفون با حذف شارژر و هدفون از بسته‌بندی آیفون 12، قیمت این گوشی‌ها را کاهش می‌دهد یا خیر. اپل هم پاسخی به این درخواست و سوال این موسسه نداده است. این موسسه همچنین اپل را متهم به عدم کمک کردن به مشتریانش کرده است. البته این اتهام خیلی مشخص نیست در چه زمینه‌ای بوده و گفته شده «اپل بعضی مشکلات کارکردی» که کاربرانش با آیفون‌هایشان داشته‌اند را حل نکرده است!

در هر صورت سخنگوی این موسسه اینطور توضیح داده که اپل قوانین را نقض کرده و باید به آن‌ها احترام بگذارد. این جریمه ۲ میلیون دلاری چیزی نیست که اپل را به مشکل بیاندازد. هرچه باشد در مورد شرکتی صحبتی می‌کنیم که در سه ماهه مالی قبلی چیزی حدود ۱۱۱.۴ میلیارد دلار سوددهی داشته است. اپل هنوز پاسخی به این خبر و این جریمه نداده و سوال وب‌سایت‌هایی مثل ورج را هم هنوز پاسخ نداده است. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا این جریمه باعث می‌شود اپل در رویکرد خود تغییری ایجاد کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد حسن

۱۴۰۰/۱/۱۱
کم جریمش کردن یه 2 میلیارد دلار یا 20 میلیارد دلار جریمه اش میکردن شاید یخورده روش اثر میذاشت ولی 2 میلیون براش چیزی نیست براش به صرفه تره جریمه بده تا شارژر بزاره تو جعبه هاش اپل پول میده میره پی کارش

من

۱۴۰۰/۱/۳
معلومه که نه، اونا فقط دنبال سود بیشتر هستند،

مهدی

۱۴۰۰/۱/۱
نه،به هیچ وجه،چون این ۲ میلیون پول تو جیبی اپل هم نمیشه