خانهاخبار
اینتل ادعا می‌کند مک‌های M1 با پی‌سی‌های اینتل قابل مقایسه نیستند

اینتل ادعا می‌کند مک‌های M1 با پی‌سی‌های اینتل قابل مقایسه نیستند

در ادامه کمپین اینتل علیه مک‌های M1 اپل، این شرکت یک سایت برای مقایسه پردازنده‌های خود و چیپست اپل M1 راه اندازی کرده است.
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

سال گذشته میلادی اپل مهاجرت به تراشه‌های ساخت خودش را شروع کرد. در ابتدای این مهاجرت، بسیاری از کاربران به مقایسه عملکرد پردازنده‌های اپل و اینتل پرداختند و بسیاری از اهالی دنیای فناوری عملکرد مک‌های جدید اپل را ستایش کردند. اما اینتل هم بیکار ننشسته و با راه اندازی کمپین‌هایی سعی در جلب نظر کاربران دارد.

اینتل که تراشه بسیاری از پی‌سی‌ها را تامین می‌کند به جنگیدن با پردازنده‌های اپل سیلیکون ادامه می‌دهد. این شرکت تراشه سازی در ادامه رقابت با مک‌های M1 اپل، پس از اینکه Justin Long؛ ستاره‌ ویدیوهای تبلیغاتی «من یک مک هستم»، را استخدام کرد اکنون یک وب سایت برای مقایسه تراشه ام وان اپل با اینتل راه‌اندازی کرده است. البته چندان جای تعجب نیست که ادعاهای مطرح شده توسط اینتل کمی گمراه کننده باشد.  

image

در این وب سایت، اینتل خریداران بالقوه را ترغیب می‌کند تا با خرید بعدی یک پی‌سی یا به اصطلاح یک کامپیوتر واقعی بخرند. سازنده تراشه، نکاتی را از جمله طراحی، صفحه لمسی، لوازم جانبی و دیگر موارد را به کاربران یادآور می‌شود. اینتل بدون ارائه هیچ مستنداتی ادعا می‌کند که به تحقیق واقعی پرداخته تا اثبات کند پردازنده‌های نسل یازدهم آن از تراشه‌های ام وان اپل قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهند.

در دنیای واقعی، یک رایانه شخصی با پردازنده نسل یازده موبایل اینتل قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد و ما نتایج و آزمایش‌های واقعی را برای اثبات آن نشان خواهیم داد. بسیاری از ادعاهای مک‌های M1 در دنیای واقعی نبودند و سوال برانگیز هستند. ویژگی‌ مک‌های با تراشه آرم وقتی با رایانه‌های شخصی با پردازنده‌های نسل یازده موبایل اینتل مقایسه می‌شوند، حتی نزدیک بهم هم نیستند.

اینتل همچنین از مک M1 اپل به دلیل نیاز به دستگاه و تجهیرات اضافی و فقط پشتیبانی از یک نمایشگر خارجی انتقاد می‌کند. این شرکت می‌گوید که کاربران مک‌های اپل سیلیکون به برنامه و بازی‌های محدودی دسترسی دارند. این در حالی است که رایانه‌های شخصی اینتل با صفحه‌های لمسی در دسترس کاربران قرار دارند و مک‌های اپل فقط با تاچ بار عرضه می‌شوند. اینتل می‌گوید وقتی نوبت به نوآوری در طراحی می‌رسد مقایسه‌ای بین پی‌سی و مک وجود ندارد.  

image

هنگام نوآوری در طراحی، هیچ مقایسه‌ای بین پی‌سی و مک با پردازنده‌های اینتل وجود ندارد. رایانه‌های شخصی را می‌توان متناسب با نیاز‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تهیه کرد و کاربر می‌تواند به میل و سلیقه خود شخصی‌ سازی‌های لازم را انجام دهد. و در آخر اینکه پی‌سی حق انتخاب به کاربر می‌دهد، چیزی که در مک‌های اپل دیده نمی‌شود.

اینتل ادعا می‌کند که همه چیز فقط روی رایانه‌های شخصی و پی‌سی‌های اینتل در جریان است، در حالی که در اکو سیستم بسته اپل شما در یک باغ محصور زندگی می‌کنید.

رایانه‌های شخصی اینتل برای کاربران ساخته شده‌اند و می‌توان روی آن‌ها هر نرم‌افزار یا بازی را نصب و اجرا کرد و تمام افزونه‌هایی که دوست دارید در آن یافت می‌شود. این امکانات در مقایسه با باغ محصور اپل چه از لحاظ نرم‌افزار و چه سخت‌افزار، قابل مقایسه نیست.

پی‌سی های اینتل با بیشتر برنامه‌های محبوب و افزونه‌های پرکاربرد به خصوص در زمینه موسیقی همچون Abelton و Serato سازگار است. برای استفاده از مک‌های اپل کاربران باید بررسی کنند که اپلیکیشن یا هدست مورد علاقه آن‌ها روی مک کار می‌کند یا خیر.

تصاویری گرافیکی موجود روی وب سایت اینتل، مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل را نشان می‌دهند که هنوز با تراشه‌های اپل سیلیکون عرضه نشده‌اند. البته این اولین بار نیست که ادعاهای عجیب و غریب در مقایسه اینتل و مک‌های M1 مطرح می‌شود. ماه گذشته اینتل مجموعه‌ای از معیارهای سوال برانگیز را منتشر کرد و مدعی شد که تراشه‌های اینتل هنوز هم می‌توانند عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه‌های M1 اپل ارائه دهند. اخیرا نیز یک کمپین تبلیغاتی به کمک ستاره ویدیوهای تبلیغاتی «من یک مک هستم»، توسط اینتل راه‌اندازی شده است.

image

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱، اپل از نسل جدید پردازنده‌های خود روی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی استفاده کند. همچنین کامپیوترهای iMac هم قرار است شامل بازطراحی شوند

مک‌های قدرتمندتر از جمله مک‌بوک پروهایی با تراشه مبتنی بر آرم رونمایی کند و طراحی آیمک‌ها دست خوش تغییر شود. نکته جالب اما به واکنش اپل برمی‌گردد جایی که اهالی کوپرتینو هیچ صحبت یا حرفی در مورد مک‌های ام وان نزده و نسبت به وب سایت اینتل نیز هیچ واکنشی نداشته‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)