خانهاخبار
نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال در راه است

نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال در راه است

فیسبوک صاحب امتیاز اینستاگرام تصمیم دارد نسخه‌ای از اینستاگرام را برای کودکان زیر ۱۳ سال توسعه دهد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

بعد از ارائه بروزرسانی و محدود شدن ارسال پیام از طریق دایرکت برای نوجوانان، اکنون خبر رسیده که اینستاگرام در حال توسعه نسخه‌ای برای کودکان است. طبق اعلام رسانه خبری BuzzFeed، فیسبوک در حال کار روی نسخه جدیدی از شبکه اجتماعی محبوب خود برای کودکان زیر ۱۳ سال است.

طبق اعلام BuzzFeed، به این پلتفرم در یک پست خبری داخلی در فیس‌بوک اشاره شده است. مدیر اجرایی اینستاگرام یعنی Vishal Shah، اعلام کرده که فیسبوک می‌خواهد نسخه‌ای ایمن از اینستاگرام را که کاملا برای کودکان ساخته شده ارائه دهد.

ما به کمک گروه محصولات ارتباطی در حال ایجاد یک پلتفرم جدید هستیم که روی دو چیز تمرکز دارد. اول اینکه با حفظ حریم خصوصی و تسریع یکپارچگی، ایمن‌ترین تجربه ممکن را برای نوجوانان ایجاد کنیم و دوم ساخت نسخه‌ای از اینستاگرام که به کودکان زیر ۱۳ سال  اجازه می‌دهد تا برای اولین بار به شکلی ایمن از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

در حال حاضر استفاده از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال کاملا ممنوع است. حتی یک صفحه پشتیبانی برای گزارش پروفایل کودکان زیر ۱۳ سال در اینستاگرام ثبت شده است. اما ظاهرا فیسبوک تصمیم دارد تا این شبکه اجتماعی پر مخاطب را برای این رده سنی فراهم کند.  

image

در اوایل هفته بود که اینستاگرام محدودیت جدیدی را برای این شبکه اجتماعی تدارک دید و طی آن افراد زیر ۱۸ سال امکان دریافت پیام از بزرگسالان را ندارند، تا اینگونه از نوجوانان در برابر محتوای غیرقانونی محافظت شود. اگر نسخه ویژه کودکان به واقعیت بدل شود، احتمالا محدودیت‌های مختلفی خواهد داشت و از کنترل والدین نیز بهره‌مند خواهد بود.

اگرچه فیسبوک فرصتی برای دستیابی کودکان به شبکه اجتماعی اینستاگرام فراهم می‌کند که در بین نوجوانان بسیار مجبوب است، اما مشخص نیست که چگونه به درآمدزایی از آن فکر می‌کنند چراکه بسیاری از کشورها امکان نمایش تبلیغات برای کودکان را نمی‌دهند. موضوع دیگر محتوای مناسب برای این سنین است که میزبانی از چنین مطالبی را چگونه انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است که فیسبوک در حال حاضر یک پیام رسان برای کودکان ارائه داده است که به والدین امکان می‌دهد تا بتوانند افرادی را تایید کنند که فرزندشان می‌خواهد با آن‌ها به صورت متنی، صوتی یا تصویری مکالمه کند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)