خانهاخبار
بی ام و از خودروی الکتریکی جدیدش یعنی i4 رونمایی کرد

بی ام و از خودروی الکتریکی جدیدش یعنی i4 رونمایی کرد

بی ام و از سری ۴ الکتریکی رونمایی کرد، این خودرو بخشی از برنامه ‌بی ام و است که تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ درصد از تولیدات این شرکت را خودرو‌های الکتریکی تشکیل دهند.
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

این خودروساز آلمانی در جریان کنفرانس خود از نسخه تولیدی سدان الکتریکی i4 مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرد. در حالی که بیشتر بازار تمرکزش بر روی خودرو‌های SUV الکتریکی است، بی ام و در اصل یک سدان از سری ۴ خود را به دنیای خودرو‌های الکتریکی وارد کرد.و همچنین، برای کسانی که ارتفاع بیشتر و فضای بار بیشتری را لازم دارند، بی ام و با SUV الکتریکی جدیدش یعنی iX  مدل ۲۰۲۲ استقبال می‌کند. پیش بینی می‌شود که  هر دو خودروی الکتریکی i4 و iX اوایل سال آینده در بازار عرضه شوند. هدف بی ام و این است که تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ درصد از فروش جهانی سالانه‌ی این شرکت را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهند.

image

 

i4 گرن کوپه 2022 در تریم‌های مختلف عرضه خواهد شد که بهترین آن، ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و مسافت تقریبی که با یک بار شارژ می‌رود، حدود ۳۰۰ مایل یا ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود. انتظار می‌رود با این توان، شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۴ ثانیه باشد، همچنین بی ام و گفته است که نسخه‌ی M performance نیز ازین خودرو در دسترس خواهد بود. بی ام و هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت نداده است اما احتمالا با خودرو‌های تسلا مدل S، آئودی E-tron Gt، Lucid's air 2021 و پورشه تایکان رقابت خواهد کرد. تسلا و lucid به ترتیب ۵۱۷ مایل یا ۸۲۷ کیلومتر و ۵۲۰ مایل یا ۸۳۲ کیلومتر بیشترین رنج را در بین رقبا خواهند داشت. البته این دو فراتر از آنچه بقیه‌ی خودروسازان دیگر ساخته‌اند هستند. آئودی E-tron gt رنج ۲۳۸ مایل (۳۸۰ کیلومتر) و تایکان 4s رنج ۲۲۷ مایل (۳۶۳ کیلومتر) را خواهند داشت. 

اما با رشد رانندگان خودروهای الکتریکی، نشان داده شد که برای استفاده‌ی روزانه نیازی به رنج بیش از ۴۰۰ مایل را نخواهید داشت. برخی از خریداران ممکن است به جای خرید خودروهای شرکت‌های جدیدتر، از خودروسازی‌هایی را که  می‌شناسند خودروی الکتریکی خودشان را انتخاب و خریداری کنند. 

در همین حال، پیشرفته‌ترین مدل i4  با قدرت ۵۳۰ اسب بخار، آن را در دایره‌ی رقابت نگه خواهد داشت. پورشه تایکان 4s  با شروع از ۱۰۵هزار دلار و ۵۲۲ اسب بخار وآئودی e-tron gt با ۵۲۲ اسب بخار و شروع قیمت از ۱۰۰ هزار دلار در لیست اصلی رقبای i4 خواهند بود. البته که در لیست خودروهای الکتریکی، تنوع زیادی وجود دارد مثلا تسلا مدل S لانگ رنج با ۶۷۰ اسب بخار با قیمت ۸۱ هزار دلار و مدل جدید و عرضه نشده‌ی Model S Plaid + با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری و قیمت ۱۵۱ هزار دلاری نیز در لیست خودرو‌های الکتریکی حضور دارند.

image

 

بی ام و i4 در کنار iX همان SUV الکتریکی بی ام و  در راستای تلاش برای برقی کردن محصولاتش معرفی شده‌اند. هدف این خودروساز، ساختن یک معماری برای در دسترس بودن نمونه‌های هیبریدی و الکتریکی و بنزینی چند مدل از خودرو‌های این کمپانی است.

بی ام و می‌گوید هسته اصلی این معماری ماژولار،خودرو‌های الکتریکی خواهند بود. حتی با این توانایی انتخاب ، این خودروساز ادعا می کند که بیش از ۵۰ درصد از فروش جهانی آن تا سال ۲۰۲۵ از طریق ماشین های الکتریکی حاصل می شود. برای دستیابی به این هدف، این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳، بیست و پنج مدل EV (خودروی تمام الکتریکی) در سطح جهان داشته باشد. هدف بی ام  و این است که تا سال ۲۰۳۱،  ۱۰ میلیون نسخه‌ی تمام الکتریکی در جاده‌ها را داشته باشد. یکی از اهداف دیگر این کمپانی برای این معماری این است که برند Mini را تا اوایل دهه ۲۰۳۰ کاملا برقی کند.

جزئیات بیشتر در مورد نسخه‌ی چهار در یعنی i4 gran coupe در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.در این حین، آنچه میدانیم این است که iX و i4 هر دو در اوایل سال ۲۰۲۲ در دسترس باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)