خانهاخبار
اپل و شیائومی به عنوان سلاطین دنیای گجت‌های پوشیدنی لقب گرفتند

اپل و شیائومی به عنوان سلاطین دنیای گجت‌های پوشیدنی لقب گرفتند

به گزارش IDC، شرکت‌های اپل و شیائومی با تصاحب بازار محصولات پوشیدنی، سود خوبی را به جیب خود زده‌اند.
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

وب سایت IDC در آخرین تحقیقات خود، لیستی از شرکت‌های فعال در حوزه گجت‌های پوشیدنی را ارائه کرده است که نام شرکت اپل در جایگاه نخست آن دیده می‌شود. دو محصول اپل با نام‌های اپل واچ و ایرپادز در این حوزه، انقدر فروش خوبی در دو سال گذشته داشته‌اند که باعث شده اپل را سلطان بلامنازع در دنیای گجت‌های پوشیدنی بنامیم.

image

 

مجموع فروش محصولات پوشیدنی اپل در سه ماهه چهارم سال گذشته به 55.6 میلیون دستگاه رسیده است که به این ترتیب، 36.2 درصد از بازار به تصاحب این برند آمریکایی در آمده است. بد نیست بدانید که طبق آمار، فروش گجت‌های پوشیدنی اپل هر سال حدودا 27.2 درصد افزایش پیدا می‌کند. سهم اپل واچ از این اعداد و ارقام، 45.6 درصد بوده است که شامل سه محصول اپل واچ سری 6، اپل واچ SE و اپل واچ سری 3 می‌شود.

با وجود کاهش 18.3 درصدی فروش می بند شیائومی، این برند چینی توانست در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، در جایگاه دوم این لیست قرار بگیرد. قسمت اعظمی از این اعداد و ارقام، به محصولات شنیداری شامل هدفون‌های بی‌سیم مرتبط می‌شود. شیائومی در سه ماهه چهارم سال گذشته موفق به فروش 13.5 میلیون گجت پوشیدنی شد و به این ترتیب، 8.8 بازار در این حوزه را به خود اختصاص داد. همان طور که مشاهده می‌کنید، اختلاف فاحشی میان رتبه اول و دوم وجود دارد، اما در جایگاه سوم برند سامسونگ را می‌بینیم که با فروش 13 میلیونی، 8.5 درصد از بازار را تصاحب کرده است. بد نیست بدانید که سامسونگ نسبت به سه ماهه چهارم سال 2019، با کاهش 20.5 درصدی روبرو شده است.

image

 

هواوی با رشد 7.6 درصد به صورت سالانه در محصولات پوشیدنی خود، توانست با ثبت رکورد فروش 10.2 میلیونی، 6.7 درصد از سهم بازار را به نام خود ثبت کند. این رقم در سه ماهه چهارم سال گذشته، 7.9 درصد بوده است. در جایگاه پنجم، نام شرکت هندی BoAt دیده می‌شود که با فروش 5.4 میلیونی، 3.5 درصد از سهم بازار را تصاحب کرد و سایر محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دیگر، سهم 36.4 درصدی از بازار را شامل می‌شود.

image

 

در جدول بالا، میزان فروش سالانه برندهای مختلف را مشاهده می‌کنیم که در این لیست نیز اپل با فروش 151.4 میلیون گجت پوشیدنی، 34.1 درصد از بازار را از آنِ خود کرده و در جایگاه نخست ایستاده است. به دنبال آن برندهای شیائومی، هوآوی، سامسونگ و فیت بیت را می‌بینیم که به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند.

image

 

در تمام طول سال 2020، حدودا 444.7 میلیون گجت پوشیدنی به فروش رسیده است که در مقایسه با رقم 346.4 میلیونی در سال 2019، با افزایش 28.4 درصدی روبرو شده است. بیشترین فروش در این حوزه مربوط به محصولاتی است که درون گوش قرار می‌گیرد. این گجت‌ها با افزایش 43 درصدی نسبت به سال گذشته، از 70 میلیون به 100 میلیون عدد رسیده‌اند. میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2020 نیز حدودا 40 میلیون دستگاه بوده و رقم فروش دستبندها نیز به 12 یا 13 میلیون عدد رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)