خانهاخبار
قیمت طرح ترافیک ۱۴۰۰ اعلام شد

قیمت طرح ترافیک ۱۴۰۰ اعلام شد

مدیر واحد ساماندهی محدوده طرح ترافیک جزئیات طرح ترافیک را اعلام کرد.قیمت پایه مجوز طرح ترافیک تهران ۳۵ هزار تومان شد.
۱۴۰۰/۱/۱۱

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح های ترافیک شهرداری تهران، قیمت پایه‌ مجوز طرح ترافیک را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد. ماشین‌های دارای معاینه فنی برتر در ساعات غیر اوج، ۲۰ هزار و ۵۸۰ تومان و ماشین‌هایی که معاینه فنی عادی دارند و در ساعات شلوغ تردد می‌کنند، باید ۶۳ هزار تومان بپردازند. 

با توجه به مصوبه شورای شهر تهران، بسته‌های ۱ ماهه، ۳ ماهه و ۶ ماهه با کمی تخفیف در نظر گرفته شده است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: خبرنگاران، بیماران خاص و معلولان، ایثارگران، آژانس ها و تاکسی‌های تلفنی تا زمانی که سهمیه سال ۱۴۰۰ را دریافت نکنند، مجوز‌های سال ۹۹ آن‌ها اعتبار دارد.

image

 

افرادی که در محدوده طرح ترافیک مستاجر هستند و قرارداد اجاره آن‌‌ها نزدیک پایان است باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند و اجاره نامه تمدید شده جدید را ارائه دهند.مالکان ساکن این محدوده فقط باید عوارض خودرو، نوسازی و پسماند را به صورت غیر حضوری پرداخت نمایند و نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک نیست.

عمار سعیدیان‌فر گفت: برای این افراد در سال ۱۴۰۰ تخفیف ۵۰ درصدی مانند سال گذشته اعمال می‌شود و یک خروج از محدوده قبل از ساعت ۹ و یک ورود بعد از ساعت ۱۶ برای آن‌ها به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

طبق صحبت‌های عمار سعیدیان‌فر تعداد سهمیه‌ها و محدوده طرح ترافیک تغییری نداشته و مانند سال گذشته باقی ماند.

اگر کسی بدون مجوز وارد طرح ترافیک شود بدون محاسبه معاینه فنی و ساعت اوج ترافیک، بیشترین مبلغ ورود به طرح  بدون هیچ مهلت پرداختی برای او محاسبه می‌شود.

به گفته سعیدیان‌فر شهروندان با رزرو طرح متناسب با وضعیت خودرو و زمان تردد، می‌توانند تعرفه کمتری پرداخت کنند.

ولی حالا شهرداری تهران روز چهارشنبه ۱۱ فروردین قیمت انواع طرح ترافیک را برای سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی منتشر کرد. قیمت ورود به طرح ترافیک تهران در سال ۱۴۰۰ یا در واقع همان رزرو مجوز روزانه طرح مبلغ ۶۳۰ هزار ریال معادل ۶۳ هزار تومان برای خودرو‌های دارای معاینه فنی عادی خواهد بود.

قیمت طرح ترافیک به طور خلاصه به شکل جدول زیر خواهد بود:

معاینه فنی برتر۴۴هزار و ۱۰۰ تومان
معاینه فنی معمولی۶۳ هزار تومان
خودروهای هیبریدی۷ هزار تومان

 

قیمت طرح ترافیک برای خودرو‌هایی که معاینه فنی برتر دارند مبلغ ۴۴۱ هزار ریال یا ۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان  در نظر گرفته شده است و برای خودروهای هیبریدی یا خودروهای برقی مبلغ ۷۰ هزار ریال یا ۷ هزار تومان  خواهد بود.

گفته شده است که از اولین روزی که طرح ترافیک اجرا شود، تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ در همه مجوز‌ها و سهمیه‌ها اعمال خواهد شد. 

ساعات اجرای طرح ترافیک تابع شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی کرونا است و پنجشنبه‌ها نیز مانند سال‌های قبل طرح اجرا نمی‌شود و فقط طرح کاهش آلودگی اجرا می‌شود.اگر کسی در محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی تردد کند، از سهمیه فصلی آن‌ها کم می‌شود.

گفته شده در سال آینده اولین  روزی که طرح ترافیک اجرا شود، تعرفه‌های ۱۴۰۰ در همه مجوزها و سهمیه ها اعمال خواهد شد. مثلا سهمیه خبرنگاران ۹۰ درصد تخفیف دارد و افزایش نرخ را باید بپردازند. این امر درباره‌ همهه تعرفه‌ها اعمال خواهد شد.

سعیدیان‌فر افزود: درآمد شهرداری تهران از طرح ترافیک در سال جاری تا یک ماه گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)