خانهاخبار
نسخه جدید Wear OS با تغییرات فوق العاده همراه خواهد بود

نسخه جدید Wear OS با تغییرات فوق العاده همراه خواهد بود

پلفترم Wear OS گوگل که برای ساعت‌های هوشمند است، با امکانات جذابی در آینده نزدیک بروزرسانی می‌شود.
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

توسعه دهندگان گوگل همچنان در حال کار روی بهبود سیستم عامل Wear OS هستند و در آینده نزدیک، مطمئنا شاهد ارائه بروزرسانی جدید برای این پلتفرم خواهیم بود.

گوگل امروز در بلاگ خبری خود اعلام کرد که در آینده نزدیک، بروزرسانی جدید Wear OS را ارائه خواهد کرد. بد نیست بدانید که کاربران این پلتفرم، می‌توانند در فصل بهار به آپدیت جدید دسترسی داشته باشند. متأسفانه در حال حاضر هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ و زمان عرضه رسمی آن اعلام نکرده‌اند، اما فصل بهار نزدیک است و نهایتا در بدترین حالت، سه ماه دیگر برای عرضه آپدیت جدید Wear OS زمان خواهیم داشت.

پس ممکن است ظرف هفته‌های آینده، یا نهایتا سه ماه دیگر بروزرسانی جدید Wear OS عرضه شود. مقامات و مهندسان گوگل در مورد قابلیت‌های اضافه شده به این پلتفرم شیوه سکوت را برگزیده‌اند و اطلاعاتی در این زمینه منتشر نمی‌شود. اما در ادامه مطلب، یکی از ویژگی‌های آن را با هم مرور خواهیم کرد.

image

 

کاشی‌ها یا در واقع Tiles، نام قابلیتی است که در Wear OS از زمان ارائه شدن آن در سال 2019 وجود داشته است. اما گوگل قصد ندارد این ویژگی را مجددا معرفی نماید. بلکه باید منتظر قابلیتی جدید باشیم.  

گوگل قصد دارد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد تا کاشی‌های مخصوص به خود را طراحی کنند؛ چیزی که تا به حال، به هیچ وجه شاهد آن نبوده‌ایم. از آن جا که کاشی‌ها یکی از مهم ترین امکانات سیستم عامل Wear OS به حساب می‌آیند، این موضوع یک قابلیت فوق العاده مهم و کابردی برای توسعه دهندگان به حساب می‌آید. کاربران نیز شدیدا از این موضوع خوشحال خواهند شد، چرا که امکان تعامل با کاشی‌ها برای آن‌ها نیز فراهم خواهد شد.

این کاشی‌ها از صفحه اصلی سیستم عامل Wear OS به آسانی در دسترس بوده و لیستی از مورد نیاز ترین اطلاعات مانند آب و هوا، ضربان قلب، قدم‌های رفته شده و مواردی از این قبیل را به شما نمایش می‌دهد. گوگل نام این حالت را Jetpack Tiles Library گذاشته است که در حال حاضر، در حالت آزمایشی به سر می‌برد.

از آن جا که گوگل در فصل بهار این قابلیت را در اختیار کاربران می‌گذارد، لذا به توسعه دهندگان اجازه داده است تا این ویژگی را از همین حالا بتوانند آزمایش و اپلیکیشن‌های خود را برای این ویژگی آماده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)