خانهاخبار
اپل از سرمایه‌گذاری خود برای یک کارخانه تولید چیپ در آلمان خبر داد

اپل از سرمایه‌گذاری خود برای یک کارخانه تولید چیپ در آلمان خبر داد

شرکت اپل رسما از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری خود برای تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه برای شبکه 5G در آلمان، خبر داده است.
۱۳۹۹/۱۲/۲۳

حتما می‌دانید اپل به توسعه و گسترش چیپست‌های خودش وفادار است و حالا با این سرمایه گذاری، اپل می‌تواند به توسعه‌ی مودم‌های 5G خودش نیز سرعت بیشتری ببخشد. اپل در یک بیانیه مطبوعاتی رسما اعلام کرده که قرار است تا سه سال آینده، ۱ میلیارد یورو در یک مرکز تحقیق و توسعه در مونیخ آلمان سرمایه‌گذاری کند.

image

 

The European Center for Chip Design به عنوان بزرگترین مرکز نیمه هادی اپل در اروپا انجام وظیفه خواهد کرد و به عنوان بزرگترین سایت توسعه نیمه هادی بی‌سیم تلفن همراه و نرم افزار در اروپا شناخته خواهد شد. برای این منظور، اپل در حال ساخت یک سایت 30،000 متر مربعی است (عکس بالا) که تیم های مهندسی خود را تا سال ۲۰۲۲ به آن‌جا منتقل کند. اپل به وضوح می خواهد از مودم های Qualcomm برای چیپستهای آیفون فاصله بگیرد و وابستگی خود را به این شرکت کاهش دهد.

اینکه اپل می‌خواهد از کوالکام فاصله بگیرد، چیز جدیدی نیست و چند سالی است که خبرهایی پیرامون آن می‌شنویم. اصلا دلیلی که اپل در سال ۲۰۱۹ کسب‌وکار مودم‌های موبایلی اینتل را خریداری کرد نیز همین بود تا بتواند از وابستگی خود به کوالکام بکاهد.

تیم کوک در رابطه با همین موضوع مشخصا گفته است که:

من خیلی کنجکاو هستم که تیم‌های مهندسی ما در مونیخ چه چیزی را کاووش خواهند کرد. از کشفیات جدید در تکنولوژی 5G گرفته تا نسل جدیدی از تکنولوژی‌ها که می‌توانند حتی عملکرد بهتر، سرعت بیشتر و اتصالات قوی‌تری داشته باشند.

مونیخ همچنان بزرگترین مرکز توسعه اپل در اروپا است که در آن بیش از 1500 مهندس در زمینه های مختلف از فن آوری‌های بی‌سیم گرفته تا پردازنده ها و مدیریت انرژی استخدام می کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)