خانهاخبار
مدل معمولی هوم پاد از چرخه تولید خارج شد!

مدل معمولی هوم پاد از چرخه تولید خارج شد!

اپل با پایان دادن به خط تولید HomePod، تمرکز خود را روی هوم پاد مینی معطوف خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اپل شب گذشته و در سکوت کامل خبری، به عمر نسخه اصلی اسپیکر هوشمند خود با نام هوم پاد پایان داد و به این ترتیب، مهندسان کوپرتینویی تمام تمرکز و تلاش خود را روی نسخه کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر این محصول، یعنی هوم پاد مینی صرف خواهند کرد. البته اپل در گفتو با وب سایت خبری تک کرانچ به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها همچنان به فروش هوم پاد‌های موجود در بازار ادامه خواهند داد، اما خبری از تولید مجدد آن‌ها نخواهد بود. 

image

 

متن کامل بیانیه اپل در مصاحبه با Tech Crunch به شرح زیر است:

هوم پاد مینی از زمان عرضه آن در فصل پاییز سال گذشته، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و با در اختیار گذاشتن صدایی بسیار شفاف، دستیاری فوق العاده هوشمند و کنترلرهای جذابی برای نظارت بر لوازم منزل، توانسته بسیاری از کاربران را راضی نگه دارد. این محصول با قیمت 99 دلاری، جای مناسبی در دل بسیاری از افراد باز کرده است. به این ترتیب ما تصمیم گرفته‌ایم تا تمام تمرکز خود را روی هوم پاد مینی معطوف کنیم. به این ترتیب خط تولید نسخه اصلی هوم پاد به کار خود پایان داده و محصولات تولید شده در حال حاضر، توسط اپل استورها در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. همچنین پشتیبانی نرم‌افزاری از دارندگان هوم پاد نیز طبق روال قبل ادامه خواهد داشت.

نسخه اصلی هوم پاد در سال 2018 با قیمت 349 دلار روانه بازار شد که همین موضوع، باعث ایجاد شک و گمان در دل بسیاری از علاقمندان به دنیای تکنولوژی گردید. امکانات این محصول برای یک اسپیکر باعث شد تا هوم پاد اسم و رسمی برای خود پیدا کند، اما کیفیت صدای آن با توجه به قیمتی که خریداران برای آن پرداخت می‌کردند، چیزی نبود که کاربران را راضی نگه دارد.

در سال 2020 و همزمان با عرضه هوم پاد مینی، این موضوع بیش از پیش مشخص شد. این اسپیکر هوشمند با ارزش 99 دلاری هنوز در مقایسه با بسیاری از رقبای خود از قیمت بیشتری برخوردار بود، اما عرضه آن باعث شد تا اپل سهم بیشتری از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص دهد. با وجود این که هوم پاد مینی مانند برخی محصولات دیگر اپل نتوانست آنچنان که باید و شاید بر سر زبان‌ها افتاده و گجتی داغ به حساب آید، اما قیمت و عملکرد آن در طول مدت عرضه، باعث حذف نسخه اصلی هوم پاد از بازار شد.

اگر شما نیز از جمله دارندگان HomePod اصلی هستید، همان طور که اشاره کردیم نباید در مورد پشتیبانی یا آپدیت‌های نرم‌افزاری ذره‌ای نگرانی به دل خود راه دهید. چرا که کوپرتینویی‌ها مانند روال سابق، به پشتیبانی از این محصول ادامه خواهند داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)