خانهاخبار
گوگل ده سالگی سیستم عامل کروم را با اضافه کردن قابلیت‌های جدید جشن می‌گیرد

گوگل ده سالگی سیستم عامل کروم را با اضافه کردن قابلیت‌های جدید جشن می‌گیرد

گوگل قصد دارد با بروزرسانی و آوردن قابلیت Phone Hub و آیکون‌های جدید، به استقبال ده سالگی سیستم عامل کروم برود.
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

۱۰ سال از عرضه‌ی کروم بوک توسط گوگل می‌گذرد و اکنون غول جست و جوی دنیا، ویژگی‌های جدید سیستم عامل کروم را به عنوان هدیه‌ای برای این مناسبت تدارک دیده است. اضافه شدن ویژگی‌هایی همچون Phone Hub، آیکون‌های جدید، بهبود ویژگی به اشتراک گذاری تلفن همراه و وای فای که همگی با یک بروزرسانی بزرگ همراه شده‌اند و به دست کاربران خوهند رسید.

Phone Hub یک ویژگی جدید است که در Status Bar جاخوش کرده است. توسط این ویژگی کاربر می‌تواند از راه دور هات اسپات گوشی خود را روشن کند، حالت صدا را تغییر بدهد و یا حتی موقعیت گوشی خود را مشخص کند. از جمله اطلاعات دیگری که کاربر می‌تواند ببیند، مواردی مثل قدرت سیگنال گوشی ، میزان باتری و تب‌های اخیر مرورگر کروم گوشی را شامل می‌شود. ویژگی Wi-Fi Sync اینترنت را به دستگاه کروم بوک می‌آورد و تا زمانی که تلفن هوشمند کاربر رمز عبور وای‌فای را دارد، دیگر نیازی به وارد کردن مجدد آن در کروم بوک نخواهد بود.  

image

 

گوگل همچنین اعلام کرده که Nearby Share نیز در ماه‌های آینده راه خود را به سیتم عامل کروم باز می کند. به طور کل انتظار می‌رود گوگل ویژگی‌های بیشتری را در ادامه سال جاری به Chrome OS اضافه کند.

یک ابزار جدید دیگر که به کروم او اس اضافه شده به کاربر اجازه می‌دهد تا بتوانند از صفحه نمایش فیلم برداری یا عکس برداری کنند. این ابزار Screen Capture نام دارد و برای تولید کنندگان محتوا بسیار مناسب است و قطعا تاثیر بسیاری در بهره وری آنان خواهد داشت. این فایل‌ها در Tote جایی که عکس‌ها و فیلم‌های صفحه بارگذاری می‌شوند، ذخیره می‌شود و از آنجا قابل مشاهده هستند. کاربران می‌توانند اکنون از منوی Quick Settings به این بخش دسترسی داشته باشند.  

کروم اواس کار را برای والدینی که کودک مدرسه‌ای دارند نیز ساده کرده است و اکنون والدین می‌توانند به راحتی حساب مدرسه‌ی کودک را به دستگاه اضافه کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اولیا به راحتی می‌توانند از Family Link برای مدیریت حساب کاربری مدرسه فرزندانشان استفاه کنند. کلیپ بورد هم شامل بروزرسانی شده و با فشار دادن دکمه‌های ترکیبی Everything Button + V ( در کروم بوک جایی که دکمه‌ی CAPS LOCK قرار دارد، در نسخه‌های قدیمی‌تر یک آیکون جست و جو روی آن قرار داشت) می‌توان از آن راحت‌تر استفاده کرد. 

image

ابزار چند وظیفگی سیستم عامل کروم Desks است و به کاربر اجازه می‌دهد چندین برنامه را از طریق چند میز کار باز کنند. این ویژگی اکنون به‌روز شده و حالا اگر برنامه‌ای را روی کروم بوک باز بگذارید و دستگاه خود را خاموش کنید، پس از روشن کردن مجدد دستگاه، برنامه‌های باز به همان صورت خواهند ماند. به اشتراک گذاری در سیستم عامل کروم سریعتر شده است و اکنون بین برنامه‌های مختلف می‌توان چیزهایی را به اشتراک گذاشت. Select-to-speak متن‌ها را با صدای بلند برای کاربر می‌خواند و در آخر آیکون‌های کروم اواس جلوه‌ی جدیدتری پیدا کرده‌اند.  

image

طبق گفته‌ی گوگل سیستم عامل کروم جدید در چند هفته‌ی آینده به صورت جهانی عرضه می‌شود و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)