خانهاخبار
آپدیت جدید فتوشاپ برای پشتیبانی از پردازنده M1 عرضه شد

آپدیت جدید فتوشاپ برای پشتیبانی از پردازنده M1 عرضه شد

Adobe بالاخره نسخه سازگار با پردازنده M1 اپل از نرم‌افزار Photoshop را ارائه کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

همان طور که می‌دانید، مدت زمان زیادی از عرضه مک‌های جدید با پردازنده اختصاصی اپل با نام M1 می‌گذرد. کمپانی ادوبی از آن زمان، در حال کار روی نرم‌افزارهای خود برای پشتیبانی از این سیستم است و امروز بالاخره شاهد ارائه نسخه جدید فتوشاپ برای پشتیبانی از پردازنده M1 اپل بودیم. مسئولان ادوبی قول داده‌اند که افراد استفاده کننده از نسخه جدید هنگام کار با فتوشاپ، حدودا 1.5 برابر افزایش سرعت را نسبت به شبیه ساز Rosetta تجربه خواهند کرد.

همان طور که اشاره شد، مهندسان Adobe شدیدا در حال کار روی نرم‌افزارهای خود هستند. نسخه آزمایشی فتوشاپ با قابلیت پشتیبانی از پردازنده M1 در همان ماه نوامبر عرضه شد و حالا با ارائه ورژن جدید با شماره ساخت 22.3 برای عموم کاربران، شاهد پشتیبانی native از پردازنده M1 توسط نرم‌افزار فتوشاپ هستیم.

image

 

البته بد نیست بدانید که در ازای برخورداری از این ویژگی، برخی موارد نیز شایان توجه است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. کاربران امکان اجرای فتوشاپ به صورت بومی یا از طریق شبیه ساز Rosetta را خواهند داشت. اما در هنگام اجرای آن در حالت بومی، برخی امکانات آن در دسترس نخواهند بود. به گفته مسئولان ادوبی، امکان ایمپورت، اکسپورت یا پخش ویدئوهای embed شده در حالت بومی فعلا میسر نخواهد بود. برخی ویژگی‌های دیگر شامل موارد زیر نیز در حال حاضر پاسخگو نخواهند بود:

  • Preset syncing
  • Shake reduction filter
  • دکمه به اشتراک گذاری تصاویر

همچنین مهندسان Adobe لیست برخی از ایرادات که توسط کاربران نسخه‌های آزمایشی گزارش شده بود را نیز اعلام کرده‌اند. در کنار آن، بد نیست بدانید که در حال حاضر، امکان کپی کردن عملیات ویرایش از نسخه فتوشاپ اجرا شده به صورت native به نسخه اجرا شده توسط شبیه ساز Rosetta میسر نیست. به این ترتیب آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند که برای حل این مشکل، هر دو نرم‌افزار را روی یکی از حالت‌های یاد شده اجرا نمایید.

در کنار پشتیبانی بومی از پردازنده M1، بسیاری از ایرادات نرم‌افزار فتوشاپ نیز در نسخه جدید برطرف شده است. مشتریان Adobe Creative Cloud می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن مربوطه، نرم‌افزار فتوشاپ را به آسانی به آخرین نسخه آپگرید کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)