خانهاخبار
سرفیس لپتاپ 4 با پردازنده‌های اینتل و AMD عرضه خواهد شد

سرفیس لپتاپ 4 با پردازنده‌های اینتل و AMD عرضه خواهد شد

مایکروسافت امکان انتخاب قلب تپنده لپتاپ بعدی خود را به کاربران خواهد داد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

مدت هاست که سرفیس لپتاپ 3 به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به حساب می‌آید. اما این موضوع باعث نخواهد شد که مهندسان ردموندی دست از تلاش برداشته و نسخه آینده آن را طراحی نکنند. وب سایت Win Future به تازگی اطلاعاتی در مورد Surface Laptop 4 را ارائه و منتشر کرده است که در ادامه مطلب، به آن‌ها خواهیم پرداخت.

image

 

یکی از بزرگ‌ترین خبرها این است که لپتاپ جدید مایکروسافت با قلب تپنده تولید شده توسط اینتل و AMD همراه خواهد بود. پردازنده AMD قرار گرفته در این محصول از سری Ryzen 4000 با شماره مدل‌های Ryzen 5 4680U و Ryzen 7 4980U خواهد بود که البته، آخرین نسل از تراشه AMD نیز به حساب نمی‌آیند. چرا که این کمپانی به تازگی از سری Ryzen 5000 mobile محصولات خود در اوایل سال جاری میلادی رونمایی کرد. نسخه‌های مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل نیز از سی‌پی‌یوهای Core i5-1145G7 و Core i7-1185G7 استفاده خواهند کرد.

جدا از مقوله پردازنده، به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات جزئی در سرفیس لپتاپ 4 خواهیم که از جمله آن‌ها، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که توسط وب سایت Win Future گزارش شده است:

  • نمایشگر 13.5 و 15 اینچی (مانند نسل قبل)
  • مجهز بودن تمامی مدل‌ها به ابعاد تصویر 3:2. رزولوشن نسخه 13.5 اینچی 1504 × 2256 پیکسل و رزولوشن مدل 15 اینچی نیز 1664 × 2496 پیکسل خواهد بود. بد نیست بدانید که سرفیس لپتاپ 3 نیز به همین رزولوشن‌ها مجهز بود.
  • حداکثر رم: 32 گیگابایت. البته برای خریداری این لپ‌تاپ با این میزان حافظه رم، باید سراغ نسخه اینتلی بروید. مدل‌های مبتنی بر پردازنده‌های AMD، نهایتا به 16 گیگابایت رم مجهز خواهد بود.
  • حداکثر حافظه داخلی: 1 ترابایت. همچنین نسخه‌ای که از پردازنده اینتل بهره می‌برد، با حافظه داخلی حداکثری 1 ترابایتی همراه است و مدل دیگر، از حافظه داخلی 512 گیگابایتی بهره‌مند خواهد بود.

اگر چنین مواردی صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته است تا با حداقل تغییرات ممکن، نسخه جدید لپتاپ خود را بروزرسانی و معرفی نماید.

image

 

البته این بدان معنا نیست که جای هیچ گونه شگفتی برای کاربران نخواهد بود. ارتقاء پردازنده به خودیِ خود موضوع مهمی به حساب می‌آید. یکی از اصلی ترین شکایت‌ها در مورد دو نسخه مختلف سرفیس لپتاپ 3، مشکلات کاربران با عمر مفید باتری این دستگاه بود. نسخه 15 اینچی این محصول در تست‌های اولیه، با ایرادات پردازشی نیز روبرو بود. در هنگام کار با ویدئوهایی با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 fps، این دستگاه با مشکل مواجه می‌شد. جای خوشحالی است اگر در نسخه جدید این محصولات، با چنین مشکلاتی روبرو نباشیم.

در مورد عدم تغییر در زبان طراحی نمی‌توان خرده‌ای به ردموندی‌ها گرفت. چرا که کاربران به این سبک و سیاق علاقمند هستند و به قول معروف، به ترکیب برنده نباید دست زد! اما همان‌طور که می‌دانید در دنیای لپتاپ‌ها، حاشیه‌های اطراف نمایشگر در حال کوچک‌تر شدن بوده و وزن این دستگاه‌ها نیز به مرور رو به کاهش است. کاربران و خریداران نیز به محصولات نازک و سبک علاقه بیشتری نشان می‌دهند. زبان طراحی سرفیس لپتاپ مایکروسافت نسبتا زیبا است، اما آن‌ها این موارد را نیز باید در نظر گیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)