خانهاخبار
اپل با کنار زدن سامسونگ تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند شد

اپل با کنار زدن سامسونگ تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند شد

اپل توانست با تولید انبوه گوشی‌های هوشمند، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نام خود را به ثبت برساند.
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اپل در سه ماهه پایانی سال 2020، توانستند 77.6 میلیون آیفون را تولید کرده که سهم خانواده آیفون 12 حدودا 69.8 میلیون دستگاه بود و به این ترتیب و طبق گزارش Trend Force، اپل با این آمار توانسته با کنار زدن سامسونگ به رتبه نخست بزرگ ترین تولید کننده گوشی هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته دست پیدا کند.  

طبق اعلام تحلیل گران، اپل در سه ماهه چهارم یاد شده توانسته حدودا 10 میلیون گوشی هوشمند بیشتر از رقیب خود به فروش برساند و سهم سامسونگ از این بازار، 66 میلیون دستگاه بوده که طبق آمار و ارقام منتشر شده، با کاهش 14 درصدی نسبت به سه ماه قبل همراه بوده است.

در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که عملکرد اپل نسبت به سه ماهه چهارم سال 2019، با افزایش 85 درصدی روبرو شده است. ظاهرا مجهز کردن آیفون‌های 2020 به تکنولوژی 5G و تغییر زبان طراحی آن‌ها، به مذاق خریداران و طرفداران این برند خوش آمده فروش بالای این سری، حاصل استراتژی فوق العاده اتخاذ شده از جانب مدیران این شرکت کوپرتینویی بوده است.

متن کامل گزارش Trend Force به صورت زیر است:

با وجود آن که به دلیل پاندمی کرونا، درخواست برای خرید گوشی‌های هوشمند در سال 2020 بسیار کم‌تر از قبل شد، اما اپل توانست با معرفی خانواده آیفون 12 که به تکنولوژی 5G مجهز شده، در این بازار متزلزل نامی برای خود دست و پا کرده و سهم بزرگی از فروش گجت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. در سه ماهه چهارم سال 2020، اپل توانست 77.6 میلیون دستگاه آیفون را به تولید برساند که در مقایسه با سه ماهه قبل، با افزایش 85 درصدی همراه شده است. همین موضوع سبب شد تا آن‌ها بتوانند گوی سبقت را از سامسونگ ربوده و نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2020 به ثبت برسانند. بد نیست بدانید که سری آیفون 12، حدود 90 درصد از تولیدات آیفون در سه ماهه چهارم سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

image

 

وب سایت Trend Force معتقد است که کمپانی‌های سازنده گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری میلادی (2021) با افزایش فروش چشمگیری روبرو خواهند شد. در حالت معمول، شرکت‌های فعال در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال جدید با کاهش فروش تقریبا 20 درصدی روبرو می‌شوند. اما ترند فورس پیش‌بینی می‌کند که این بار قضیه کاملا متفاوت باشد و سال جدید شرکت‌های سازنده گوشی با رشد در فروش مواجه باشند.

با این آمار و ارقام، ظاهرا باید منتظر فروش چشمگیر آیفون‌های 2020 در سه ماهه اول سال جاری میلادی باشیم و به نظر می‌رسد که تولید آیفون در این موعد از سال، به عدد 54 میلیون دستگاه برسد که احتمالا 80 درصد از این رقم، به تولید خانواده آیفون 12 اختصاص خواهد یافت.

با وجود اینکه سامسونگ سه ماهه چهارم 2020 را به اپل واگذار کرد، اما Trend Force معتقد است که کره‌ای‌ها در سال جاری، جایگاه خود را مجددا از اپل پس خواهند گرفت. این اتفاق با عرضه خانواده گلکسی اس 21 و محصولات دیگر، روی خواهد داد.

البته تحلیل گران بر این باور هستند که جایگاه نخست در این عرصه، برای تمامی برندها بسیار متزلزل خواهد بود. چرا که کمپانی‌های چینی مانند شیائومی و اوپو در حال پیشرفت چشمگیری هستند و بعید نیست در آینده نزدیک، به جایگاه اول برسند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)