خانهاخبار
خط تولید آیفون 12 از سال جاری به کشور هند منتقل می‌شود

خط تولید آیفون 12 از سال جاری به کشور هند منتقل می‌شود

اپل در راستای سیاست‌های جدید خود، قصد دارد تا خط تولید محصولات خود را از کشور چین خارج کند.
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که کوپرتینویی‌ها در سال‌های اخیر، خط تولید برخی از محصولات خود را از کشور چین خارج کرده و به کشور هند انتقال داده‌اند. گزارش‌های جدید نیز حاکی از آن است که مقامات اپل، قدمی دیگر در این مسیر را برداشته‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت Business Standard، شرکت Wistron که در نزدیکی شهر بنگلور مشغول به فعالیت است، مسئولیت تولید خانواده آیفون 12 اپل را به عهده خواهد گرفت و تا پایان سال جاری میلادی (2021) شرکت پگاترون نیز به این حوزه می‌پیوندد. پس از انجام این انتقال، تنها آیفون‌های نسل قبل در کشور چین تولید خواهند شد و پروژه انتقال خط تولید سری آیفون 12 به کشور هند، باعث خواهد شد تا هزینه‌های انجام شده بابت مالیات و مواردی از این قبیل، حدودا 22 درصد کاهش پیدا کند.

image

 

اپل در حال حاضر، محصولات زیر را در کشور هند به تولید می‌رساند و قصد دارد تا در آينده نزدیک، خط تولید آيپدها را نیز به این مجموعه اضافه کند:

  • آیفون SE
  • آیفون XR
  • آیفون 11

دولت هند به تازگی، سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در حوزه گسترش خط تولید محصولات در این کشور را تأیید کرده است و بازپرداخت این مبلغ با سود 1 تا 4 درصد نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین اپل در نظر دارد تا سرمایه‌ای بالغ بر 2.9 میلیارد روپیه هند را وارد این عرصه کرده و شریک تجاری آن‌ها، شرکت Wistron هم قصد دارد تا نیروی کار خود را دو برابر کرده و تعداد آن‌ها را از 1000 به 2000 نفر برساند.

جدال و کشمکش میان دولت‌های آمریکا و چین، باعث ایجاد چنین تغییراتی شده است و کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی نیز موظف هستند تا با قوانین وضع شده از سوی دولت‌ها کنار آمده و آن‌ها را اجرا کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این قضایا، به سود یا ضرر کدام یک از طرفین ماجرا خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)