خانهاخبار
آیفون 2023 به لنز پریسکوپی برای زوم بهتر مجهز خواهد شد

آیفون 2023 به لنز پریسکوپی برای زوم بهتر مجهز خواهد شد

اگرچه هنوز دو سال با به حقیقت پیوستن این شایعه فاصله داریم، اما از همین حالا اولین شایعات می‌گویند که آیفون دو نسل بعد به لنز پریسکوپی تله‌فوتو مجهز خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

اگر به تاریخچه گوشی‌های هوشمند اپل نگاه بیاندازید، متوجه خواهید شد که آیفون‌ها در هر نسل با تغییراتی روبرو می‌شوند. در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس شاهد تغییراتی در حوزه دوربین بودیم، اما این موضوع باعث نشد تا محصولات یاد شده در بازار امروزی به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند انتخاب شوند. یکی از این دلایل، وجود لنز پریسکوپ تله فوتو در رقبای اندرویدی آن‌ها است. اتفاقی که اپل چند سالی است که از آن صرف نظر کرده و آیفون‌های جدید را با چنین قابلیتی همراه نکرده است. اما گزارشی جدید منتشر شده که نشن می‌دهد در سال 2023، بالاخره این اتفاق روی خواهد داد.

مینگ چی کو، تحلیل گر سرشناس محصولات اپل که در موسسه تحقیقاتی TF International Securities فعالیت می‌کند، زمانی که صحبت از مدل‌های پشتیبانی کننده از این لنز به میان می‌آید، ظاهرا هنوز مطمئن نیست که کدام مدل از آیفون‌های دو سال بعد این لنز را خواهد داشت.

او پیش‌تر اعلام کرده بود که آیفون‌های 2022 از این ویژگی برخوردار خواهند بود، اما وی حالا نظر خود را تغییر داده و چنین قابلیتی را برای آیفون‌های 2023 در نظر گرفته است. البته او در مورد چرایی این تغییر نظر، تا به حال هیچ سخنی را به میان نیاورده است.

image

 

آیفون‌هایی که در حال حاضر در بازار در دسترس خریداران قرار دارد، در بهترین حالت از زوم 2.5 برابری اپتیکال برخوردار هستند. اما در مقابل محصولات اندرویدی وجود دارند که زوم‌های 5 و 10 برابری اپتیکال دارند. زوم 2.5 برابری اپتیکال تا قبل از آیفون 12 پرو مکس هم در هیچ آیفونی نبود و رقبای اندرویدی این زوم بیشتر را به آیفون تحمیل کردند. 

برخورداری از لنز پریسکوپ تله فوتو به معنای آن است که آیفون‌های 2023، بدون افزایش ضخامت، می‌توانند لنز زوم جذابی داشته باشند. انتظار داریم امسال آیفون 13 با لنز تله فوتو آپگرید شده معرفی شود. همچنین احتمالا برای لنز تله‌فوتو آیفون 13 نیز شاهد استفاده از لنزهای 6 المانی به جای 5 المانی خواهیم بود تا میزان شارپنس این لنزها بالاتر برود.

در سال 2022، اپل کار ارتقاء لنز تله فوتو را مجددا انجام و از لنز هفت المانی در آيفون 14 استفاده خواهد کرد. مینگ چی کو در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که بعضی از مدل‌های آیفون‌های 2022 به نمایشگر حفره‌دار مجهز خواهند شد و ظاهرا دیگر خبری از ناچ عریض و طولانی در قسمت بالایی نمایشگر نیست. البته کوپرتینویی‌ها چند سالی است که از تکنولوژی روز عقب مانده‌اند و تا زمانی که فناوری‌های جدید به صورت گسترده در میان گجت‌های امروزی استفاده نشوند، آن‌ها را به آیفون‌ها اضافه نمی‌کنند.

در این حالت آن‌ها مجبور نیستند تا با شرکت‌های تولید کننده قطعات سخت‌افزاری در مورد قیمت وارد بحث شوند. چرا که به دلیل موجود بودن این قطعات در بازار و همچنین نوبرانه نبودن تکنولوژی‌های مربوطه، خبری از قیمت‌های سرسام‌آور نیز نخواهد بود. با تمام این تفاسیر، حدودا دو سال برای مشاهده این تغییرات روی آیفون‌ها باید صبر کنیم. به نظر شما آیا اپل با این عقب ماندگی‌ها در حوزه تکنولوژی، ضربه جبران ناپذیری را تجربه خواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)