خانهاخبار
دو میان‌رده اوپو F19 پرو و F19 پرو پلاس معرفی شدند

دو میان‌رده اوپو F19 پرو و F19 پرو پلاس معرفی شدند

ساعاتی پیش شرکت چینی اوپو، از دو گوشی میان‌رده اوپو F19 پرو و اوپو F19 پرو پلاس رونمایی کرد که هردوی آن‌ها، به پردازنده مدیاتک مجهز شده‌اند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

شرکت اوپو سری F خود را با دو گوشی جدید بروزرسانی کرده و دستِ پر، پا به میدان گذاشته است. این دو گوشی به جز پردازنده و سرعت شارژ، در بیشتر موارد یکسان هستند. در کنار این دو گوشی اوپو از اولین دستبند هوشمند سلامتی خود با نام اوپو بند استایل نیز رونمایی کرد.  

image

 

اوپو F19 پرو از نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر از نوع حفره‌دار است و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی درون آن قرار گرفته. پنل نمایشگر F19 پرو توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و اسکنر  اثر انگشت هم در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

در پشت گوشی و در بخش دوربین‌ها، شاهد سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی OmniVision's برای دوربین اصلی هستیم. یک حسگر 8 مگاپیکسلی هم برای دوربین الترا واید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و سنجش عمق میدان، دوربین‌های پشتی این گوشی را کامل می‌کنند. این دوربین‌های چهارگانه دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله فیلم برداری در حالت شب، فیلم برداری پرتره با هوش مصنوعی و Dual View ویدیو است که از دوربین‌های جلو و عقب برای عکاسی و فیلم‌برداری به صورت همزمان بهره می‌گیرد. 

image

قلب تپنده‌ گوشی هوشمند اوپو F19 پرو پلاس پردازنده‌ مدیاتک Dimensity 800U است و 8 کیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی هم در کنار این پردازنده حضور دارند. گوشی دیگر اوپو یعنی F19 پرو از پردازنده‌ی مدیاتک هلیو P95 بهره می‌برد که در کنارش 8 گیگابایت رم قرار گرفته و حافظه‌ آن نیز تا 256 گیگابایت قابل افزایش است.  

هردومدل به باتری 4310 میلی آمپر ساعتی مجهز هستند که نسخه‌ی پرو پلاس از شارژر سریع تا 50 وات پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌ی پرو از شارژر کندتر (اما همچنان سریع) 30 واتی استفاده شده است. هردو مدل پرو و پرو پلاس با رابط کاربری ColorOS 11.1 که مبتنی بر اندروید ۱۱ است، همراه خواهند بود.  

image

اوپو F19 پرو در نسخه‌ی ۸/۱۲۸ با قیمت حدودی 293 دلار به فروش می‌رسد. مدل ۸/۲۵۶ از همین گوشی نیز حدودا 320 دلار قیمت‌گذاری شده است. اما نسخه‌ی پرو پلاس 5G، در مدلی که از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه بهره می‌برد با قیمت حدودی 354 دلار همراه است و جالب‌تر اینکه این گوشی با حافظه‌ی 256 گیگابایتی عرضه نمی‌شود. قابل ذکر است پیش فروش گوشی‌های F19 پرو از فردا آغاز می‌شود و عرضه‌ی رسمی آن از تاریخ 27 اسفند خواهد بود.

اوپو بند استایل

Oppo Band Style در ژوئن گذشته در چین رونمایی شد. این دستبند هوشمند سلامتی از یک صفحه نمایش 1.1 اینچی AMOLED بهره می‌برد و ۴۰ واچ فیس مختلف برای آن در نظر گرفته شده است. اوپو برای اینکه ظاهری خاص به دستبند تناسب اندام خود ببخشد یک حلقه‌ی فلزی براق دور بدنه این دستبند قرار داده و بند سیلیکونی این دستبند هم به این حلقه فلزی متصل است.

image

بند استایل می‌تواند تا 12 نوع فعالیت ورزشی مختلف کاربر را پایش کند. همچنین این دستبند سلامتی ضد آب است و می‌تواند تا 50 متر زیر آب دوام بیاورد. اوپو بند استایل قابلیت ردیابی SpO2 یا میزان اکسیژن خون کاربر در ثانیه را هم دارد. لازم به ذکر است که این دستبند می‌تواند اعلان‌های گوشی کاربر را هم نمایش دهد و در کنار این موارد، ویژگی‌های نرم‌افزاری دیگر مثل نمایش وضعیت آب و هوایی و کنترل موسیقی را نیز پشتیبانی می‌کند. شاید بتوانیم بگوییم بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دستبند سلامتی این است که فاقد NFC است اما خب حداقل این یک مورد برای ما در ایران بود و نبودش چندان فرقی ندارد. 

 

image

اوپو بند استایل با تمام دستگاه‌هایی که از اندروید ۶ به بالا استفاده می‌کنند، سازگار است. همچنین اوپو اعلام کرده که برای سازگار کردن این دستبند سلامتی با آیفون، اپلیکیشن مخصوص خود را به زودی منتشر می‌کند.

دستبند سلامتی اوپو با قیمت حدود 40 دلار و در رنگ‌های مشکی و وانیلی عرضه خواهد شد. شما درباره این دستبند سلامتی و به طور کل نمونه‌های مشابه دیگر چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)