خانهاخبار
هدست واقعیت افزوده اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد

هدست واقعیت افزوده اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد

اپل در حال توسعه اولین هدست واقعیت افزوده خود است و انتظار می‌رود این محصول سال آینده برای عرضه به بازار آماده شده باشد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در سال آینده، وارد عرصه واقعیت افزوده شده و طبق گزارشی جدید، این اتفاق با عرضه یک هدست AR آغاز خواهد شد. در حالی که گفته می‌شود قیمت نهایی این هدست بالا خواهد بود، اما پنجره‌ای برای ورود به یک دنیای جدید به حساب می‌آید که در ادامه، می‌تواند با کاهش قیمت و ارائه محصولات جدید در این زمینه همراه شود.

گزارش جدیدی از مینگ چی کو، تحلیل گر سرشناس موسسه تحقیقاتی TF International Securitie، حاکی از آن است که هدست واقعیت افزوده اپل در سال آینده میلادی از راه می‌رسد. در کنار آن، محصول جدید دیگر اپل با نام Apple Glass نیز خواهد بود که در سال 2025 به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود.  

پیش‌تر شایعه شده بود که هدست واقعیت افزوده اپل با قیمت 3000 دلاری همراه می‌شود، اما مینگ چی کو معتقد است که این محصول از قیمت 1000 دلاری برخوردار خواهد بود تا دامنه زیادی از کاربران را دربرگیرد. البته ظاهرا تصمیمات مختلفی در این زمینه گرفته شده و گجت جدید کوپرتینویی‌ها، تعداد محدودی از کاربران آیفون را هدف قرار داده است.

image

 

هدست واقعیت افزوده اپل شبیه یک کلاه ایمنی خواهد بود و آنطور که شنیده شده، دارای شش لنز مختلف، سنسور اسکنر LiDAR و سنسور ToF  خواهد بود. همچنین این هدست از امکان ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 8K برخوردار خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این محصول به هد بندهایی قابل تعویض مجهز باشد و از تکنولوژی Spatial Audio هم پشتیبانی کند.

در ادامه ورود به دنیای واقعیت افزوده، اپل قصد دارد تا عینک هوشمند خود را نیز در سال 2025 معرفی و روانه بازار کند. کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا تمام تمرکز خود را روی وزن پایین این محصول معطوف کرده و توجه ویژه‌ای به عمر مفید باتری آن نیز داشته باشند. به همین دلیل است که روند توسعه و طراحی عینک هوشمند اپل با تأخیر زیادی نسبت به رقبا همراه خواهد بود. همچنین یکی از دلایل پیوستن آقای Dan Riccion، مدیر ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار به بخش تولید هدست واقعیت افزوده نیز همین موضوع است.

اگرچه خبرهایی که پیرامون این گجت‌های جدید اپل شنیده می‌شود، واقعا هیجان‌انگیز هستند اما هنوز زود است تا اطلاعاتی که مینگ چی کو منتشر کرده را با قطعیت بتوانیم تایید کنیم؛ مخصوصا گجت اپل گلس که گفته شده حداقل 4 سال دیگر به بازار عرضه می‌شود. قطعا طی ماه‌های آینده، اخبار و شایعات بیشتری پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل خواهیم شنید. شما درباره این هدست‌ها و ورود اپل به این حوزه چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)