خانهاخبار
Oppo توانست هواوی را در چین کنار بزند!

Oppo توانست هواوی را در چین کنار بزند!

اوپو نام خود را به عنوان بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند در چین به ثبت رساند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

هواوی با تمام مشکلاتی که به خاطر تحریم‌های آمریکا داشت، توانست سال 2021 را با عنوان بهترین سازنده گوشی‌های هوشمند در کشور چین آغاز کند. اما فشارهای وارده بر اثر تحریم‌های آمریکا بالاخره اثر خود را گذاشت و به گزارش Counterpoint، برند اوپو توانسته این جایگاه را از کمپانی هواوی گرفته و حالا بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی در چین لقب بگیرد!

در ژانویه 2021، اوپو با به دست آوردن 21 درصد از سهم بازار کشور چین، در رتبه نخست ایستاد و برند ویوو نیز به عنوان تعقیب کننده جدی آن با 20 درصد سهم از بازار، در جایگاه دوم قرار گرفته است. به این ترتیب هواوی با دو پله سقوط، در کنار اپل و شیائومی با 16 درصد سهم از بازار کشور چین، در جایگاه سوم ایستاده است.

روند سقوط شرکت هواوی کاملا مشهود است. آن‌ها در سه ماهه دوم سال 2020 حدود 46 درصد بازار کشور چین را به خود اختصاص داده بودند، اما این موضوع در سه ماهه چهارم سال گذشته به 30 درصد کاهش پیدا کرد و حالا در بهترین حالت، تنها به 16 درصد رسیده است. البته همان طور که می‌دانید، آن‌ها برند زیرشاخه خود با نام آنر را نیز به شرکت دیگری واگذار کردند و همین موضوع، سهم زیادی در سقوط آن‌ها داشته است.

image

 

اوپو و هواوی: تبادل فرصت‌ها

به گزارش Counterpoint، کمپانی اوپو در کشور چین، رشد ماهانه 33 درصدی دارد. میزان فروش محصولات آن‌ها به صورت سالانه با افزایش 26 درصدی روبرو شده است. در سه ماهه چهارم سال گذشته، اوپو تنها 16 درصد از بازار کشور چین را در اختیار داشت و  در جایگاه سوم ایستاده بود. اما حالا با روند موفقیت آمیز خود، آن‌ها توانسته‌اند تا با صعود دو پله‌ای به جایگاه نخست برسند.

بخشی از این موفقیت، به دلیل فراگرفتن استراتژی مشابه شرکت هواوی است. با این استراتژی، اوپو حالا در سگمنتی ایفای نقش می‌کند که رقبایش آن را خالی کرده‌اند. گوشی‌های مثل رینو 5 از جمله این موارد هستند که میان‌رده‌هایی باکیفیت به حساب می‌آیند که حتی از نظر ظاهری نمی‌توان آن‌ها را از یک پرچمدار واقعی متمایز کرد.

البته میان‌رده‌های اوپو در بخش عکاسی و فیلم‌برداری کمبودها و ضعف‌هایی دارند اما در عوض از طرف دیگر، چیپست‌های سریع میان‌رده، پشتیبانی از 5G و باتری‌های پرظرفیت، باعث شده تا گوشی‌های محبوبی باشند. میان‌رده‌های اوپو در حال حاضر شامل گوشی‌های سری A و Reno می‌شود و پرچمداران این شرکت را هم سری Find X تشکیل می‌دهند که به زودی پرچمدار جدید خانواده آن‌ها هم معرفی خواهد شد.

هواوی با مشکلاتی که تحریم‌های دولت آمریکا برایش پیش آورد، امکان رقابت با محصولات جدید را نداشته و احتمالا به مرور زمان، جایگاه و اعتبار خود را از دست خواهد داد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آيا آن‌ها می‌توانند با تغییر سیاست و استراتژی خود، مجددا به بازار رقابت بازگردند یا خیر. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا هواوی می‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)